کد خبر: 81555

انتخابات فدراسیون کشتی؛

«دبیر» 4 سال دیگر ماندنی شد +جزئیات جنجالی مجمع انتخابی

عباس جدیدی با ترک انتخابات کشتی: «وزیر ورزش را در محاکم قضایی می‌بینم!» یاری: «همه به جدیدی خندیدند و رفتند!»

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و علیرضا دبیر مجددا رییس فدراسیون کشتی شد. علیرضا دبیر و حمید یاری کاندیدهای انتخابات بودند که در پایان علیرضا دبیر با ۳۸ رای از ۳۸ رای ماخوذه برای چهار سال دیگر رییس فدراسیون کشتی شد. یاری دیگر کاندیدای انتخابات هیچ رایی نیاورد. 

محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان ریاست مجمع را برعهده داشت. او به منظور رعایت بی‌طرفی در انتخابات رای نداد. مناف هاشمی هم نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع بود.

عباس جدیدی، حمید بنی تمیم، جمشید خیرآبادی، عبداله عزیزی، حمید صیفی و مصطفی میرزایی از حضور در انتخابات انصراف دادند. عباس جدیدی بعد از صحبت‌هایش با اعلام غیرقانونی بودن مجمع و اینکه به مراجع قضایی شکایت می‌کند، از ادامه حضور در انتخابات انصراف داد و مجمع را ترک کرد.

عباس جدیدی در صحبت‌های خود در مجمع فدراسیون کشتی، گفت: «به وضوح اعلام بفرمایید این مجمع بر اساس کدام اساسنامه برگزار می‌شود؟ اساسنامه سال ۹۶ یا اساسنامه ۱۴۰۰ هیات وزیران؟ این بدیهی‌ترین بحث دموکراسی است. اصحاب رسانه شاهد باشید. امیدوارم دیدار من و وزیر ورزش در محاکم قضایی باشد تا سوالاتمان را مطرح کنیم.»

حمید یاری نیز در صحبت‌های خود با انتقاد از صحبت‌های ناعادلانه منتقدان دبیر گفت: «هیچ کس نمی‌تواند به دبیر ضربه بزند. او به ضرر خودش و به نفع کشتی کار کرده است. به من رای ندهید و به دبیر بدهید. به جدیدی گفتم تو «داداش منی اما نکن». هنوز بعد از ۶ سال طنز داش عباس ما هست. اصلا معلوم نشد طنز انگلیسی حرف زد یا فارسی! آخرش هم دوستان به او خندیدند و رفتند. اوج بی‌احترامی بود که مجمع را ترک کردید. من بخاطر حرکت عباس جدیدی از مجمع عذرخواهی می‌کنم.»

 

مرتبط ها