کد خبر: 81268

شهادت دو مامور انتظامی؛

حمله تروریستی مجدد به کلانتری 16 زاهدان چگونه انجام شد؟

ابتدا دو تروریست مقابل ورودی کلانتری عملیات انتحاری انجام می‌دهند و وارد کلانتری می‌شوند، با گذشت چندین ساعت از شروع درگیری، هنوز صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

صبح امروز تعدادی افراد مسلح به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند. بنا به اعلام منابع آگاه، این افراد مجهز به کمربند انتحاری بودند که ۲ نفر اقدام به انفجار کردند. دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفته است: «در این درگیری تا کنون یک نفر از نیرو‌های کلانتری به شهادت رسیده است.»

چندی بعد گفته شد ۲ تروریست به هلاکت رسیده‌اند و گفته شده نفر سوم داخل کلانتری است و تلاش ماموران انتظامی برای دستگیری یا هلاکت تروریست سوم ادامه دارد، تا اینکه سخنگوی پلیس اینگونه از پایان حمله خبر داد: «غائله حمله تروریستی به کلانتری زاهدان با هلاکت هر ۳ تروریست پایان یافت.» به گفته خبرنگار میدانی صداوسیما با گذشت چندین ساعت از شروع درگیری، هنوز صدای تیراندازی در منطقه به گوش می‌‌رسد.

اما با اعلام مقامات انتظامی منطقه، هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد و درب کلانتری ۱۶ دقایقی پیش بازگشایی شده است. به گفته این منابع آرامش در منطقه برقرار شده و نیروهای پلیس و امنیتی در حال پاکسازی منطقه هستند.

معاون امنیتی سیستان و بلوچستان همچنین در اظهارنظری مدعی شد: «عوامل انتحاری در کار نبوده، چهار نفر مسلح صبح امروز به کلانتری ۱۶ حمله کردند. یک نفر از نیروی‌های انتظامی به شهادت رسیده اما عامل انتحاری درکار نبوده عوامل تروریستی از نارنجک استفاده کردند. عوامل وارد برجک شدند اما نتوانستند وارد محوطه کلانتری شوند.»

فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان در خصوص  آخرین جزییات حادثه امروز زاهدان گفت: « در این حمله، ۴ تروریست معاند با پوشش ارباب رجوع درب کلانتری آمده بودند که همگی کشته شدند. ۲ نفر از عوامل کلانتری ستوان علی کیخا و وظیفه رشیدی پس از مقاومت جانانانه به شهادت رسیدند و اوضاع امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته است.»
 

 

مرتبط ها