کد خبر: 80614

از دستمزد 2 میلیاردی تا حفظ صندلی با چنگ و دندان؛

نیمکت بلاتکلیف 5 تیم لیگ برتری

لیگ بیست‌ودوم در تاریخ چهار خردادماه بود که با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و با گذشت تقریبا یک ماه از این مسابقات برخی تیم‌ها هنوز تکلیف کادرفنی خود را مشخص نکرده‌اند. هرچند یک‌سری از تیم‌ها هم در همین دو سه روز اخیر سرمربی خود را برای فصل آینده شناختند. تیم‌هایی مثل صنعت نفت آبادان، شمس آذر قزوین، آلومینیوم اراک و اخیرا هم استقلال به‌تازگی سرمربی خود را معرفی کردند و انتظار می‌رود تیم‌هایی چون مس رفسنجان، فولاد خوزستان، پیکان، ملوان و ذوب‌آهن هم تا پایان هفته وضعیت نیمکت خود را مشخص کنند در غیر این صورت زمان را برای بستن تیمی خوب و استارت به‌موقع تمرینات‌شان از دست خواهند داد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: 

*باشگاه مس رفسنجان را باید یکی از عجیب‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر بدانیم. باشگاهی که از نظر شرایط مالی و امکاناتی از جمله باشگاه‌های درجه اول فوتبال ایران است اما از لحاظ مدیریتی چنین شرایطی ندارد. نکته جالب توجه اینکه وقتی ربیعی با باشگاه استقلال وارد مذاکره شد و تا آستانه سرمربیگری این باشگاه پیش رفت، مدیریت باشگاه مس هم سریعا با ساکت الهامی مذاکره کرده و با او نیز قرارداد اولیه را امضا کردند. اما وقتی ربیعی با استقلال به توافق نرسید، مدیریت باشگاه مس با اعتراض هواداران رفسنجانی مواجه شد. از آنجا که انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است، خیلی مهم است که سرمربی مس رفسنجان فردی باشد که مردم این شهر او را دوست داشته باشند. با توجه به همین مساله نیز وقتی هواداران رفسنجانی به انتخاب ساکت اعتراض کردند، فشارهایی از سوی برخی افراد سیاسی به باشگاه مس وارد شد تا شرایط برای بازگشت ربیعی به این تیم مهیا شود. 


*مدیریت باشگاه فولاد هم دست‌کمی از باشگاه مس رفسنجان ندارد.  اعضای هیات‌مدیره و مدیریت باشگاه فولاد بعد از اینکه با جواد نکونام قطع همکاری کردند، علیرضا منصوریان را با قرارداد یک‌سال‌ونیمه جانشین وی کردند اما حمایت آنها از این مربی سه ماه هم دوام نیاورد. در این میان نباید از تلاش یکی دو عضو هیات‌مدیره باشگاه فولاد برای آوردن سرمربی خارجی هم غافلگیر شد. به هر حال این جنگ و جدال در باشگاه فولاد همچنان ادامه دارد و باید منتظر نشست و دیدید که سرنوشت منصوریان به کجا خواهد کشید. اما آنچه مشخص است درصورت ماندن منصوریان در فولاد فصل بسیار سختی در انتظارش خواهد بود. 


*باشگاه ذوب‌آهن در چند سال اخیر روندی را در پیش گرفت که کم‌کم جایگاه خود را در بین تیم‌های بالانشین از دست داد و تبدیل به تیمی شد که مدیرانش به بقای باشگاه خود در لیگ برتر رضایت دهند. در این باشگاه هم اختلاف نظر بر سر انتخاب سرمربی فصل آینده، تعیین بودجه و هدف‌گذاری زیاد است و به نظر می‌آید که هر مربی فصل آینده با این تیم وارد مسابقات لیگ شود شرایط سختی در انتظارش خواهد بود. از این جهت که آن‌طور که باید نمی‌تواند تیمش را در فصل نقل‌وانتقالات تقویت کند و به‌نوعی باید با یک تیم جوان به جنگ تیم‌های متمول و پرهزینه برود.

 

گزارش تفضیلی را اینجا بخوانید

مرتبط ها