کد خبر: 80546

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: تورنمنت کافا کلاس بالایی نداشت

پرسپولیس بهترین بازیکنان 10 سال اخیرش را دارد

در دو روز گذشته که بحث احتمال بازگشت برانکو به پرسپولیس هم مطرح شده خیلی سعی کردیم که با این مربی کروات گفت‌وگو انجام دهیم و درنهایت او قبل از سفر تیمش به تاشکند و حضور در اردوی تیم ملی به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:تیم ملی عمان با برانکو ایوانکوویچ یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در تورنمنت کافا است که با تیمی نه‌چندان کامل راهی مسابقات شده است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این تورنمنت یک تساوی مقابل تاجیکستان کسب کردند و یک شکست سنگین سه بر صفر هم مقابل ازبکستان داشتند. اما پیروزی دو بر صفر در بازی آخر با ترکمنستان آنها را به دیدار رده‌بندی این تورنمنت رساند. قدر مسلم انتظار از تیم عمان در این مسابقات بیشتر از اینها بود، از این جهت که این تیم از زمان حضور برانکو روند خوبی را درپیش گرفت و در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 هم بازی‌های خیلی خوبی را انجام داد تا حدی که فدراسیون عمان تصمیم گرفت قرارداد سرمربی کروات خود را تا پایان جام ملت‌ها تمدید کند. عمانی‌ها روز گذشته راهی تاشکند شدند و برانکو ایوانکوویچ نیز در اردوی تیم ملی حضور پیدا کرد و خوش‌وبشی با بازیکنان و مربیان داشت. در دو روز گذشته که بحث احتمال بازگشت برانکو به پرسپولیس هم مطرح شده خیلی سعی کردیم که با این مربی کروات گفت‌وگو انجام دهیم و درنهایت او قبل از سفر تیمش به تاشکند و حضور در اردوی تیم ملی به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد.
برانکو در ابتدای صحبت‌هایش در مورد نتایج نه‌چندان خوبی که عمان در تورنمنت کافا کسب کرد، می‌گوید: «ما با تیم کامل به مسابقات نیامدیم و 13 تا 15 بازیکن در اختیار داشتیم و مجبور بودیم با همین تعداد نفرات بازی‌ها را برگزار کنیم. با شرایط موجود امکان اینکه بخواهیم تغییرات تاکتیکی دلخواه‌مان را ایجاد کنیم نبود. مطمئنا اگر تیم کامل‌مان را در اختیار داشتیم، شرایط خیلی فرق می‌کرد. به هر صورت این تورنمنت برای ما صد در صد مفید بود و به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. مهم این بود که با سبک‌های مختلف تیم‌هایی آسیایی بازی کردیم و این می‌تواند به ما برای مسابقات جام ملت‌ها کمک زیادی کند. تیم‌هایی مثل تاجیکستان و قرقیزستان به نوعی حریفان ناشناخته برای ما بودند که با سبک بازیشان آشنا شدیم. ازبکستان را تیم فوق‌العاده آماده‌ای دیدم که بازیمان مقابل آنها هیجان‌انگیز بود. در کل از شرایط تیمم در این تورنمنت راضی هستم و با یک بازی خوب مقابل قرقیزستان می‌توانیم تورنمنت را تمام کنیم.»

در مورد تورنمنت کافا صحبت زیاد است و خیلی از کارشناسان داخلی اعتقاد دارند که تیم‌های سطح پایینی در این تورنمنت حضور داشتند که ...

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها