کد خبر: 80332

واقعیت کاهش هزینه تولید برق از انرژی اتمی ؛

دنیای هسته‌ای به چه دردی می‌خورد؟

بسیاری از رهبران در غرب آسیا، تهران را شماتت می‌کردند که با وجود منابع غنی انرژی، چه نیازی به صرف میلیاردها دلار درآمد برای داشتن انرژی هسته‌ای؟

به گزارش «فرهیختگان»: بسیاری از رهبران در غرب آسیا، تهران را شماتت می‌کردند که با وجود منابع غنی انرژی، چه نیازی به صرف میلیاردها دلار درآمد برای داشتن انرژی هسته‌ای است؟ حالا در برخی پایتخت‌های عربی رقابتی پرهزینه، نه برای دستیابی به چرخه کامل هسته‌ای که برای تامین بخشی از نیازشان به انرژی به راه افتاده است. در حال حاضر، میزان برداشت از منابع زیرزمینی ثابت است اما نیاز کشورها به انرژی به‌ویژه انرژی برق روزبه‌روز در حال گسترش است و تامین این نیاز، در آینده می‌تواند درآمدهای نفتی کشورهای منطقه را کاهش دهد

در حال حاضر حدود 30 کشور در حال بررسی، برنامه‌ریزی یا شروع برنامه‌های انرژی هسته‌ای هستند و حدود 20 کشور دیگر نیز در مقطعی ابراز علاقه کرده‌اند. برخی از این کشورها اقتصادهای پیشرفته و برخی دیگر نیز کشورهای در حال توسعه‌اندبا این حال، در درازمدت، روند شهرنشینی در کشورهای کمترتوسعه‌یافته، تقاضا برای برق و به‌ویژه برق تامین‌شده توسط نیروگاه‌های بارپایه مانند هسته‌ای را به‌شدت افزایش خواهد داد. الگوی تقاضای انرژی در این کشورها بیشتر شبیه اروپا، آمریکای شمالی و ژاپن خواهد شد.

تا سال 2022، 9 کشور دارای تسلیحات هسته‌ای بودند. آمریکا و روسیه با دارا بودن 12 هزار و 700 کلاهک جنگی، بیش از 90 درصد تسلیحات هسته‌ای را در اختیار دارند. انرژی هسته‌ای می‌تواند در چندین بخش صنعتی از‌جمله انرژی، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، حفظ مواد غذایی، صنعت و تحقیقات استفاده شود. از سال گذشته میلادی 30 کشور از طریق انرژی هسته‌ای برق تولید می‌کنند.

 

گزارش کامل را از اینجا بخوانید

مرتبط ها