کد خبر: 79296

رئیس دانشگاه آزاد لرستان: 

50 درصد از کلاس های درسی مان تا پایان سال هوشمندسازی می شود

روشنک دوراندیش، خبرنگار: نزدیک به 4 دهه پیش بود که برای اولین بار پای دانشگاه ازاد به خرم اباد لرستان باز شد. واحدی که امروز با مساحت 36 هکتاری و دارا بودن 163 استاد توانسته نقش قابل توجهی را در تربیت نیروی انسانی تخصصی در رشته های مختلف ایفا کند. در این میان دانشگاه آزاد این استان هم با تغییر به سیاست حرکت سازمان مرکزی مبنی بر تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله، تلاش کرده تا گام های موثری را برای حل چالش های استانی بردارد. 
سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد استان لرستان در گفتگو با «فرهیختگان» درباره مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی این دانشگاه در دوران آموزش های مجازی گفت: یکی از کارهایی که در این مدت انجام دادیم، تعمیر خوابگاه های کل استان بوده و توانستیم فعالیت های عمرانی مورد نیاز برای بازسازی سرویس‌های بهداشتی، و حمام‌ها را انجام داده و همچنین بحث تعمیر سیستم‌های گرمایش و سرمایش، بهسازی کف پوش اتاق های خوابگاهی و ... را هم انجام دادیم. خوشبختانه در این بازه زمانی توانستیم سلف سرویس همه واحدهای استان را هم به روزرسانی کنیم. 
او با بیان اینکه کلاس های درس مان هم در همین زمان مورد تعمیر و هوشمندسازی قرار گرفته است، اظهار داشت: تلاش داریم تا بتوانیم 50 درصد از ظرفیت های آموزشی و کلاس های درسی مان را تا قبل از پایان سال، هوشمندسازی کنیم، تا از این طریق بخش قابل توجهی از کلاس ها به ویدئو پروژکتور و سیستم‌های مجازی مجهز شوند. قطعا از فروردین ماه سال آینده نیمی از کلاس ها هوشمندسازی شده و ظرفیت بهره گیری از این پتانسیل در اختیار اساتید قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد استان لرستان به برنامه تحول و تعالی 5 ساله دانشگاه آزاد و اجرایی سازی آن در این استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه 10 بسته کاری برای این سند تعیین شده، در این مدت جلسات مختلفی را در استان و واحدهای دانشگاهی برگزار کردیم و ماحصل آن هم این شد که برای هر بسته کاری، یک مسئول تعیین شود و از این طریق بتوان اقدامات مورد نیاز برای اجرایی سازی این بسته ها را عملیاتی کرد.
بهاروند در توضیح بیشتر این مسئله بیان داشت: هر‌ معاونت مسئولیت اجرای یکی از بسته ها و بخش ها را برعهده گرفته و طبیعتا اقدامات راهبردی را در استان و واحد پیش برده و خواهد برد. پیش بینی مان این است که بتوانیم تا مرداد ماه سال آینده، به هدف هایی که برای یک سال کاری در نظر گرفته شده، برسیم. با این حال طبیعتا به دلیل ظرفیت ها و همچنین چالش های پیش رو این امکان وجود دارد که برخی از اقدامات مان به مرحله اجرایی نرسید. 

مرتبط ها