کد خبر: 79248

می توان کاراته را با مدیر از جنس همین خانواده به دوران اوج رساند

امین دانشور، خبرنگار: مسابقات قهرمانی آسیا به پایان رسید و قطعا فدراسیون کاراته باید بازنگری در سیاست های خود داشته باشد تا بعد از این دیگر نتایج اخیر کاراته ایران در بازی های اسیایی که نه تنها برای این حوزه ورزشی، بلکه برای کل ورزش کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دیگر تکرار نشود. نتایج به دست آمده این روزها به نگرانی اصلی قهرمانان و پیشکسوتان این حوزه تبدیل شده است.
مهدی عموزاده،  دارنده نخستین مدال طلای تاریخ کاراته ایران در گفتگو با «فرهیختگان» با بیان اینکه شرایط امروز برای کاراته اسفناک است، گفت:  درست است که موفقیت نیاز به تلاش دارد، اما مسئله اصلی این است باید مدیریت و برنامه‌ریزی درستی در این زمینه وجود داشته باشد. باید این مسئله را مدنظر قرار داد که برخی از قهرمانان ما در تاتامی زندگی و روی سانت‌به‌سانت تاتامی تجربه دارند و قطعا حضور چنین قهرمانانی در قامت مربی می تواند زمینه را برای انتقال تجربه و تربیت شاگردان فراهم کند. در این میان بد نیست به این موضوع توجه کنیم که همانطور که مدیران خوبی داریم که از نیروهای انسانی خوبی استفاده می‌کنند،  در مقابل مدیرانی هم داریم که مدیر نیستند. 
او در همین زمینه افزود: حسن طباطبایی، یکی از همان کسانی است که نمی تواند حوزه کاراته را مدیریت کند؛ او هیچ عرقی به این رشته ندارد. برای طباطبایی نه تنها قهرمانی و حذف، بلکه حتی رتبه های کاراته هم مهم نیست. قطعا در رسیدن به موفقیت فاکتورهای مختلفی دخیل است، همانطور که در عدم موفقیت هم این اتفاق می افتد، اما معتقدم اولین دلیل نزولی شدن روند کاراته، مدیریت است که در راس آن حسن طباطبایی قرار دارد. متاسفانه او و محسن آشوری که به عنوان مجری سیاست های طباطبایی است، باعث شده اند تا کاراته نابود شود؛ آنها باید بعد از نتایج به دست آمده، استعفا داده و عذرخواهی کنیم.
دارنده نخستین مدال طلای تاریخ کاراته با تاکید بر اینکه در گذشته سابقه نداشته که کاراته اسیا ما در رده های پایه به چنین وضعیتی دچار شویم، تصریح کرد: ما همیشه قهرمان یا نایب‌قهرمان آسیا بودیم، اما امروز شرایط مان را می بینیم که به کجا رسیده است. از وزیر ورزش درخواست می کنم که از طباطبایی سوال کنند که چرا کاراته ایران به چنین وضعیتی رسیده است.
عموزاده با تاکید بر اینکه قطعا با توجه به پتانسیل کاراته ما در صورتی که سیستم مدیریتی خوبی داشته باشیم و به زیرساخت ها و تیم های پایه اهمیت داده شود، می‌توانیم به روزهای اوج برگردیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه نگاه فعلی مدیریت کاراته به جای اینکه نگاه ملی باشد، نگاه شخصی به کاراته است؛ در حالی که وقتی کسی در جایگاه مدیریتی قرار می گیرد، باید نگاه ملی داشته باشد. 
او خاطر نشان کرد: قطعا با برنامه ریزی درست و تمرکز بر روی رده های پایه و مدیریتی که از جنس و خانواده کاراته باشند، حتما می توان دوباره به موفقیت رسید. مطمئنا  اگر طباطبایی از حوزه کاراته برود اما اگر مدیر بعدی باز هم غیرکاراته ای باشد؛ باز هم به موفقیتی نمی رسیم. 

مرتبط ها