کد خبر: 78946

مشارکت 250 دانشجوی جهادگر در واکسیناسیون دام های استان فارس

رضا کاری، خبرنگار: فعالیت گروه های جهادی را نمی توان به یک حوزه خاص محدود کرد؛ گروه هایی که از فعالیت های عمرانی گرفته تا فعالیت های بهداشتی و درمانی را دنبال می کنند و برایشان فرقی ندارد به چه هدفی وارد منطقه محروم شده اند، بلکه تنها دلیل شان را رفع محرومیت هر چند محدود می دانند. اتفاقی که باعث شد تا گروه جهادی  شهید صدرالله فنی دانشگاه شیراز تصمیم بگیرد با واکسیناسیون سراسری دام های استان فارس، تلاش کند به سهم خود نقشی در از بین بردن بیماری های دامی داشته باشد.
علیرضا مینائی، مسئول این گروه جهادی در گفتگو با «فرهیختگان» با بیان اینکه این گروه بیش از 100 عضو دارد، گفت: از مرداد ماه سال گذشته تصمیم به این کار گرفتیم و این تصمیم را با هم با مشارکت دو نفر از اعضای گروه آغاز کردیم. البته باید این مسئله را هم بگویم که دلیل ورودمان به واکسیناسیون دام ها این بود که در آن مقطع، بیماری طاعون نشخوارکنندگان در استان جدی شده بود و شاهد تلفات 25 درصدی دام ها به علت این بیماری بودیم. 
او افزود: خوشبختانه هر چه جلوتر رفتیم توانستیم دانشجویان بیشتری را در این طرح با خود همراه کنیم به طوری که  در اولین اردویمان که بعد از مهر و آبان ماه و از طریق انتشار فراخوان برگزار شد، توانستیم  40 درصد ظرفیت دو شهرستان لار و گیلاش را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهیم؛ اتفاقی که بعد از آن نگاه مان را به سمت کل استان تغییر داد و بعد از فراخوانی که از طریق قرارگاه عهد خدمت انجام دادیم، توانستمی از ظرفیت کل  دانشگاه‌های استان که دانشکده دامپزشکی داشتند، بهره ببریم. 
به گفته او، ظرف یک سال از آغاز طرح واکسیناسیون دامی، بیش از 250 جهادگر دامپزشک در این طرح همکاری کرده و توانستیم بیش از  نیم میلیون دام را واکسینه کنیم و در نهایت با رشد 38 درصدی واکسیناسیون دام ها، تلفات دامی از این بیماری به صفر رسیده است. 

مرتبط ها