کد خبر: 78935

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه باهنر کرمان در گفتگو با «فرهیختگان»: 

20 سرفصل درسی را سال گذشته بازنگری کردیم

حسن شعبانی، خبرنگار: سرفصل های درسی را باید اصلی ترین مولفه در تربیت دانشجوی به روز در دانشگاه ها دانست؛ بخشی که با توجه به سرزعت علمی دنیا، نیاز به بازنگری های منظم دارد تا از این طریق دانشجو و در یک کلام دانشگاه ها همیشه به روز بمانند. در این میان شورای برنامه‌ریزی و گسترش وزارت علوم وظیفه بازنگری سرفصل ها برعهده دارد و در کنار آن دانشگاه های مادر کشور هم اجازه چنین کاری را بسته به نیاز رشته های خود دارند.
صادق کریمی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه باهنر کرمان به عنوان یکی از دانشگاه های مادر کشور که اجازه چنین کاری را از سوی وزارت علوم دارد، در گفتگو با «فرهیختگان»، با تاکید بر اینکه بازنگری سرفصل های یک برنامه درسی نیاز به زمان دارد و اینطور نیست که بگوییم به سرعت می توان آن را انجام داد، گفت: برای این مسئله در کمترین حالت، 6 ماه زمان نیاز است تا با حضور اساتید مرتبط با آن رشته، کار بازنگری سرفصل ها انجام شود. البته بعد از اینکه یک برنامه درسی در شورای دانشگاه تصویب شود، برای اجرای آن نیاز به تایید وزارت علوم هستیم و به همین دلیل برنامه مذکور به این وزارتخانه ارسال می شود و همین پروسه زمان بر است. 
او ادامه داد: در سال 1400 توانستیم یک برنامه درسی را به صورت کامل مورد بازنگری قرار دهیم؛ در کنار آن بازنگری 20 سرفصل درسی را هم باید از دیگر اقدامات مان در سال قبل دانست. البته نمی توان این مسئله را هم نادیده گرفت که هر چند از سال ها قبل دانشگاه های مادر اجازه بازنگری سرفصل ها را داشتند، اما در حیطه اجرا تنها از سال 98 است که این مسئله مورد توجه جدی قرار گرفته و اساتید و مدیران گروه های مختلف هم در دانشکده ها ان را دنبال می کنند.
مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه باهنر کرمان خاطر نشان کرد: تداوم این حرکت و بازنگری سرفصل ها با توجه به نیاز بازار و جامعه از سوی دانشگاه ها باعث می شود تا بتوانیم نیاز دانشجو را هم در حوزه های تئوری و مهارتی برطرف کنیم؛ چرا که در هر بازنگری ای که صورت می گیرد، نیاز روز جامعه مورد توجه اساتید خواهد بود. 

مرتبط ها