کد خبر: 78934

اعزام 10 هزار زوج دانشجویی به مشهد در قالب طرح «همسفر تا بهشت»

حسن شعبانی، خبرنگار: ازدواج دانشجویی که عمری بیش از 3 دهه دارد را باید یکی از کارویژه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانست؛ کار ویژه ای که امسال به بیست و پنجمین دوره خود رسیده و اعزام کاروان های آن هم از ماه گذشته اغاز شده است؛ تا از این طریق  برنامه «همسفر تا بهشت» نهاد رهبری که در دوران کرونا مانند بسیاری از فعالیت های دانشگاهی، تحت تاثیر قرار گرفته بود، بار دیگر با دوران اوج خود برگردد.
 سیدمحمد هاشمی، مدیر مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با «فرهیختگان» درباره جزییات این دوره از «همسفر تا بهشت» با تاکید بر اینکه اعزام کاروان های دانشجویی تا پایان اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به محدودیت هایی که در حوزه بودجه ای و امکان هتل ها داریم، امکان ثبت نام جدید تنها بعد از اینکه ظرفیت هتل ها در این شهر، خالی شود، انجام می شود. یعنی در شرایط فعلی در هر هفته، فقط 2 کاروان که متشکل از 250 زوج دانشجویی هستند را به مشهد اعزام می کنیم. 
او افزود: هر زوج دانشجویی 3 روز و چهارشب در مشهد اسکان داده می شود و در این بازه زمانی هم برنامه های فهرنگی مختلفی برای آنها برگزار می شود که از جمله آن می توان به تئاتر نمایشگاهی کارگاه‌محور با حضور اساتید روانشناس و مشاور و همچنین برنامه هایی که در حرم امام رضا (ع) برگزار می شود، اشاره کر. 
به گفته او، هر ماه 8 کاروان دانشجویی به این سفر اعزام می شود و با توجه به آمار 12 هزار نفری ثبت نام زوج های دانشجویی، به دلیل محدودیت ها تنها امکان اعزام 10 هزار دانشجو وجود دارد 

مرتبط ها