کد خبر: 78530

باقرزاده: با بدشانسی نایب‌قهرمان شدیم

سال آینده قهرمان می‌شویم

یاسمن باقرزاده در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ووشوی بانوان درخششی عالی داشت و توانست خود را به‌عنوان پدیده فصل مطرح کند. ا

یاسمن باقرزاده در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ووشوی بانوان درخششی عالی داشت و توانست خود را به‌عنوان پدیده فصل مطرح کند. او که مدال برنز جوانان آسیا را در کارنامه دارد امسال موفق شد با غلبه بر صدیقه دریایی، ملی‌پوش وزن 70 کیلوگرم تیم بانوان، نشان دهد که یک جوان آینده‌دار در ووشوی دختران ایران ظهور کرده است که در آینده از او بسیار خواهیم شنید. در ادامه گفت‌وگوی «فرهیختگان» با او را می‌خوانید. 

سطح رقابت‌های لیگ برتر ووشوی بانوان چطور بود؟
امسال سطح رقابت‌ها خیلی خوب بود و ما رقابت بسیار نزدیکی با تیم سپاهان داشتیم، اما درنهایت با بدشانسی نایب‌قهرمان شدیم. با اینکه تیم بسیار جوانی داشتیم، اما تلاش بسیاری کردیم به مقام قهرمانی برسیم، اما متاسفانه درنهایت تنها با تفاضل امتیاز دوم شدیم. امیدوارم در سال آینده بتوانیم روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم. در دور برگشت رقابت میلیمتری با سپاهان داشتید؟
واقعا رقابت بسیار نزدیکی داشتیم و حتی موفق به برد 7 بر 5 این تیم شدیم، اما همان‌طور کهفکر می‌کنید در سال آینده شانس این را دارید تا تیم پر مهره سپاهان ر

گفتم به خاطر تفاضل امتیاز روی سکوی دوم قرار گرفتیم. 

یاسمن باقرزاده در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ووشوی بانوان درخششی عالی داشت و توانست خود را به‌عنوان پدیده فصل مطرح کند. ایاسمن باقرزاده در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ووشوی بانوان درخششی عالی داشت و توانست خود را به‌عنوان پدیده فصل مطرح کند. ایاسمن باقرزاده در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ووشوی بانوان درخششی عالی داشت و توانست خود را به‌عنوان پدیده فصل مطرح کند. اا شکست بدهید؟
اگر دانشگاه آزاد بتواند بچه‌های تیم را حفظ کند و با همین روند جلو برود این اتفاق غیرممکن نیست. البته ‌انگیزه بچه‌ها هم اگر با حمایت مسئولان بیشتر شود، صد در صد سال آینده قهرمان خواهیم شد. 
ووشوی بانوان ایران را با خواهران منصوریان می‌شناسند. فکر می‌کنید در سالیان آینده چهره‌های جوان می‌توانند جانشینان خوبی برای این نفرات باشند؟
بالاخره یک روز مهره‌های قدیمی باید کنار بروند و بچه‌های جوان جایگزین این نفرات شوند. البته بچه‌ها واقعا نیازمند‌ انگیزه هستند. انگیزه‌ای که از لحاظ مالی تامین خواهد شد. خوشبختانه بازیکنان باتجربه از لحاظ مالی شرایط خوبی دارند، اما بازیکنان جوانان شرایط‌شان این‌گونه نیست. اگر بچه‌ها از لحاظ مالی حمایت شوند مطمئن باشید بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم. 

شنیده می‌شود ارقام قرارداد بازیکنان در لیگ برتر ووشوی بانوان تنها حدود 15 میلیون تومان است؟
بله این عدد درست است که واقعا بسیار پایین است. هزینه‌های ما واقعا خیلی بیشتر از مبلغ قراردادمان است. با این شرایط خیلی سخت می‌توان به نتیجه رسید و سال‌ها تداوم داشت. انتظار حمایت داریم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. 

در دیدار نهایی موفق به شکست صدیقه دریایی یکی از ملی‌پوشان مدال‌آور ووشو ایران شدید؟
مبارزه خیلی سختی بود و از قبل با توجه به عناوین دریایی خیلی نگران بودم. خدا را شکر توانستم با تلاش بسیار زیاد برنده مسابقه شوم. 

سرمربی تیم ملی اعتقاد دارد شما می‌توانید شهربانو منصوریان دوم ووشوی ایران باشید. این مقایسه قطعا وظیفه شما را سنگین‌تر خواهد کرد؟
به من هم این حرف را زدند و وظیفه من را سنگین‌تر کردند. از وقتی این موضوع را مطرح کردند تلاش بیشتری می‌کنم تا بتوانم به این جایگاه برسم. از خانم طهماسبی تشکر می‌کنم که چنین دیدگاهی نسبت به من ندارند. 

به حضور در ترکیب بازی‌های آسیایی امیدوار هستید؟
با توجه به اینکه در وزن 70 کیلوگرم مبارزه می‌کنم، شانس حضور در بازی‌های آسیایی را ندارم، اما تلاش می‌کنم در ترکیب تیم جهانی حضور داشته باشم. با توجه به صحبت با دکتر تغذیه امکان کم کردن وزن خود را ندارم. همه تلاشم را می‌کنم در مسابقات جهانی حضور داشته باشم و مدال خوشرنگی را کسب کنم. 

مرتبط ها