کد خبر: 78128

دعوا بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بالا گرفت

امید؛ شهروند درجه 2

فدراسیون فوتبال قصد دارد قبل از انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان، سرمربی تیم امید را مشخص کند اما در این راه کمیته ملی المپیک را مقابل خود می‌بیند.

آبتین دوراندیش، خبرنگار حوزه ورزش: فدراسیون فوتبال قصد دارد قبل از انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان، سرمربی تیم امید را مشخص کند اما در این راه کمیته ملی المپیک را مقابل خود می‌بیند. چند سالی است که کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال درمورد انتخاب سرمربی تیم امید اختلاف نظر دارند و این ماجرا باز هم در حال تکرار است. در دوره قبل هم که تیم امید نتوانست راهی المپیک شود، رضا صالحی‌امیری به‌شدت مخالف سرمربیگری حمید استیلی در تیم امید بود اما در نهایت فدراسیون هدایت این تیم را بعد از برکناری فرهاد مجیدی به او سپرد. در شرایط فعلی محمود خسروی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک قصد دارد حبیب کاشانی را به عنوان مدیر تیم امید انتخاب کرده و ریش و قیچی را کلا به او بسپارد اما فدراسیون زیر بار این مساله نمی‌رود. درواقع حکم مدیریت تیم امید را باید مهدی تاج برای حبیب کاشانی صادر کند که این کار را به بعد از انتخاب سرمربی تیم امید واگذار کرده است.
نکته جالب توجه اینکه حبیب کاشانی که هنوز حکم مدیریت تیم امید را نگرفته در حال مذاکره با گزینه‌های مدنظرش برای هدایت تیم امید است. مدیر آینده تیم امید در این زمینه قصد دارد خیلی مخفیانه عمل کند و نیم‌نگاهی هم به استخدام مربی خارجی دارد. حمید استیلی نیز به عنوان دوست قدیمی وی حتی می‌تواند یکی از گزینه‌های هدایت تیم امید هم باشد، از این جهت که آنها همچنان ارتباط خوبی با یکدیگر دارند. هرچند نزدیکان کاشانی اعتقادشان این است که او سرمربی خارجی را به هر گزینه ایرانی ترجیح می‌دهد.

تاج و مذاکره با چند مربی داخلی
مهدی تاج از چند ماه پیش قصد داشته تکلیف تیم امید را مشخص کند اما قدم مثبتی در این زمینه برنداشته است. در این یکی دو ماه صحبت از مذاکره با مربیان زیادی شد؛ هرچند اکثر این مربیان خودشان را به اشکال مختلف گزینه هدایت تیم امید کرده‌اند. در حال حاضر از محرم نویدکیا، مجتبی حسینی، رضا عنایتی، فرهاد مجیدی و سعید دقیقی به عنوان گزینه‌های مدنظر فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید نامبرده می‌شود. از این جمع فقط نویدکیا بدون تیم است که او هم بعید است شناخت چندانی از بازیکنان تیم امید داشته باشد.
تیم امید باید شهریور ماه سال آینده در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌ها و مرحله مقدماتی انتخابی المپیک شرکت کند و به این خاطر نباید حداقل فیفادی‌ها را از دست بدهد. هدف فدراسیون و کمیته ملی المپیک این است که تیم امید در فیفادی پیش‌رو (27 اسفندماه تا 8 فروردین) حتما به میدان برود و این اتفاق درصورتی رخ خواهد داد که سرمربی تیم امید معرفی شده باشد. باید دید فدراسیون و کمیته در زمینه انتخاب سرمربی تیم امید به جمع‌بندی مشترک خواهند رسید یا اینکه تیم امید همچنان بلاتکلیف خواهد بود و مانند یک شهروند درجه ۲ با این تیم برخورد خواهد شد.

مرتبط ها