کد خبر: 77658

معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور:

300 دانشجوی جهادگر به شهرستان خوی رفتند

رحمت لطفی پور، خبرنگار: سازمان بسیج دانشجویی در بین دو ترم به برگزاری اردوهای جهادی می‌پردازد. این اردوهای جهادی در مناطق مختلف کشور و پس از بازه امتحانات تا شروع ترم جدید برگزار می‌شدند اما پس از زلزله‌ای که در خوی رخ داد برنامه‌های سازمان بسیج تغییر کرد. این سازمان گروه‌های جهادی که در نزدیکی شهرستان خوی قرار داشتند را برای انجام کمک‌های اولیه به این منطقه فرستاد. 
رضا غلامزاده، معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور درباره حضور دانشجویان جهادگر در منطقه خوی گفت: «زلزله اخیر که خرابی‌های بسیاری به بار آورد، جهادگران از روز اول در آنجا حضور یافتند. از 5 استان جهادگران و گروه‌های جهادی دانشجویی در این منطقه مستقر هستند. تقریبا نزدیک به 20 گروه جهادی و دانشگاه در آنجا مستقر هستند البته کم و زیاد می‌شوند. اکثر گروه‌های جهادی در محل‌ها اسکان زلزله‌زدگان حضور دارند و خدماتی می‌دهند. درخصوص امداد اولیه فعالیت می‌کنند، البته اصل فعالیت‌شان معطوف به افزایش امید بین مردم است تا آنها را از شک خارج کنند. گروه‌ها فعلا در آنجا و شهرهای اطراف خوی مستقر هستند. امیدواریم بعد از تمام شدن امدادرسانی‌های اولیه جهادگران به سراغ ساخت مسکن و... بروند. موسسات و مجموعه‌ها و شرکت‌ها و خیرین و مردم کمک‌های زیادی کردند. هر گروهی که به منطقه اعزام می‌شود، جامعه اطراف خود را درگیر می‌کنند و کمک‌هایشان را در منطقه توزیع می‌کنند. از جهادگران دانشجو حدود 250 تا 300 نفر در آنجا مشغول به کار هستند.» 
غلامزاده درباره فعالیت بقیه گروه‌های جهادی گفت: «بخشی از گروه‌های ما در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان به صورت عمده و در بقیه استان‌ها به صورت کم تعداد، اردوهای میان دو ترم را داریم و اردوهای جهادی برگزار می‌شود. گروه‌هایی که به منطقه خوی نزدیک نبودند، بین دو ترم به مناطق شناسایی شده خود رفتند. اردوهای فرهنگی، درمان و بهداشت و دندان پزشکی در این بازه صورت می‌گیرد. اصل هدف‌گذاری ما از اواسط اسفند تا اول ماه مبارک رمضان است. در نقاط مختلف کشور تحت عنوان عهد خدمت قرارگاه‌های مختلفی زده می‌شود و جهادگران درگیر می‌شوند. در تمام استان‌ها وجود دارد. برنامه دیگری برای ماه رمضان داریم و پویش سراسری است که دانشجویان آن را طراحی می‌کنند که کار جهادی در بستر ماه مبارک رمضان است. گروه‌های دیگر جهادی این آمادگی را دارند که اردوهای خود را به خوی انتقال دهند اما ما با تعلل بیشتری در این خصوص تصمیم می‌گیریم تا باری بر منطقه اضافه نشود.»

مرتبط ها