کد خبر: 75023

شاگردان کلوپ برابر حریف قعرجدولی هم شکست خوردند

افزایش نگرانی از آینده لیورپول

لیورپول عصر دیروز و در زمین تیم قعر جدولی ناتینگهام‌فارست به‌دنبال یک برد راحت و احتمالا پرگل بود تا خود را به جمع تیم‌های بالای جدول نزدیک کند، اما آنها که اخیر با برتری برابر منچسترسیتی به‌نظر می‌رسد از روزهای بد خود دور شده‌اند در این دیدار سومین شکست فصل خود را تجربه کردند تا حریف به‌لطف درخشش دین هندرسون، گلر سابق منچستریونایتد دومین برد خود در 12 بازی این فصل را جشن بگیرد.

لیورپول عصر دیروز و در زمین تیم قعر جدولی ناتینگهام‌فارست به‌دنبال یک برد راحت و احتمالا پرگل بود تا خود را به جمع تیم‌های بالای جدول نزدیک کند، اما آنها که اخیر با برتری برابر منچسترسیتی به‌نظر می‌رسد از روزهای بد خود دور شده‌اند در این دیدار سومین شکست فصل خود را تجربه کردند تا حریف به‌لطف درخشش دین هندرسون، گلر سابق منچستریونایتد دومین برد خود در 12 بازی این فصل را جشن بگیرد. یورگن کلوپ در این دیدار سه امتیاز حساس را از دست داد تا مشخص شود که تیمش در این فصل کاری تقریبا بعید برای حضور در کورس قهرمانی دارد و با توجه به عملکرد خوب آرسنال، منچسترسیتی و حتی چلسی، کسب سهمیه لیگ قهرمانان در‌حال‌حاضر یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این مربی آلمانی محسوب می‌شود.
تک‌گل دیدار دیروز را تایوو آونینی به‌ثمر رساند که قبلا در خط حمله لیورپول حضور داشت تا این برد تاریخی و مهم برای ناتینگهام به ثبت برسد. البته قرمزها با وجود این باخت مدیون آلیسون بکر، گلر برزیلی خود هم هستند که با چند واکنش تماشایی مانع از سنگین‌تر شدن این باخت شد و از سوی دیگر در خط حمله باز هم محمد صلاح نمایشی ناامید‌کننده داشت و نتوانست در این بازی هم تیمش را از بحران خارج کند. آونینی در‌حالی که 6 سال در لیورپول حضور داشت اما حتی در یک بازی رسمی هم برای این تیم به میدان نرفت و کلوپ هیچ فرصتی در اختیار او قرار نداد. این بازیکن پس از یک دوره قرضی موفق در یونیون برلین مورد توجه مربی آلمانی قرار گرفت و به او گفته شد که بهتر است به انگلیس برگردد تا شانس بازی در ترکیب لیورپول را داشته باشد، اما درنهایت این اتفاق رخ نداد و او هم تصمیم گرفت به ناتینگهام‌فارست برود.
لیورپول در این فصل فاصله زیادی با تیمی دارد که در 4 فصل گذشته رقابتی تنگاتنگ و نزدیک با سیتیزن‌ها داشته است و در‌حالی‌که قرار بود با خرید داروین نونیز، خط حمله این تیم تقویت شود اما این مهاجم اروگوئه‌ای هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و از طرفی با درخشش هالند در سیتی تحت فشار هم قرار گرفته است. البته قرمزها در سه هفته اخیر برنامه فشرده‌ای داشتند و در این مدت 7 بازی برگزار کردند که مشخصا این فشردگی روی نتیجه‌گیری آنها هم موثر بوده است. در چنین وضعیتی مصدومیت ستاره‌هایی چون تیاگو، دیه‌گو ژوتا، لوئیس دیاز و داروین نونیز سبب شد تا او در بازی دیروز مجبور به انجام تغییراتی در ترکیب تیم خود شود، اما با این حال هواداران تیم انتظار نداشتند او حتی با بازی دادن به نفراتی چون فابیو کاروالیو و هاروی الیوت هم برابر تیم رده بیستمی بازنده شود.
با این حال افزایش تعداد مصدومان به اصلی‌ترین دغدغه کلوپ در هفته‌های باقی‌مانده تا پیش از تعطیلی مسابقات در آستانه جام جهانی تبدیل شده است. به‌خصوص که تیم کلوپ تا روز 12 نوامبر باید 6 مسابقه دیگر نیز برگزار کند که در این وضعیت حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیز با این روند دور از دسترس خواهد بود.
کلوپ پس از این دیدار با اشاره به این شرایط و اینکه تیمش فرصت‌های خوبی را در این دیدار از دست داده است، گفت: «درباره عملکردمان می‌توانم توضیح دهم اما نتیجه اصلا قابل دفاع نیست. البته در طول مسابقه چند فرصت خوب هم به‌دست آوردیم که نتوانستیم از آن استفاده کنیم و اگر یکی از آنها به گل تبدیل می‌شد می‌توانستیم به بازی برگردیم. فرمینو در نیمه‌اول فرصت خوبی داشت و ویرجیل (فن‌دایک) هم دو یا سه فرصت خوب داشت، به‌خصوص ضربه‌سری که در دقایق پایانی زد و گلر حریف به‌خوبی آن را مهار کرد. در طول مسابقه سعی کردیم با انجام تغییراتی به بازی برگردیم، اما هر چه تلاش کردیم نتیجه نداد و یک شکست دیگر را تجربه کردیم.»
قرمزها حالا از 11 بازی خود تنها 16 امتیاز کسب کرده‌اند و با قرار گرفتن در رده هفتم شرایط خوبی در لیگ ندارند. آنها در لیگ قهرمانان هم چهارشنبه‌شب به‌مصاف آژاکس می‌روند که با یک تساوی هم صعودشان به‌ دور بعد قطعی خواهد شد، اما برای صدرنشینی باید در دیدار هفته آخر خود ناپولی را شکست دهند که با توجه به فرم خوب حریف ایتالیایی کار راحتی نخواهد بود. آنها تا پیش از شروع جام جهانی در لیگ جزیره با لیدز، تاتنهام و ساوتهمپتون دیدار خواهند داشت که کلوپ امیدوار است حداقل در دو مسابقه از این مصاف‌ها برنده بوده و شرایط تیمش تا پیش از تعطیلات بهتر شود.

مرتبط ها