کد خبر: 71866

دکتر طهرانچی خبر داد

افزایش 21 تا ۵۷‌درصدی حقوق کارمندان دانشگاه آزاد

برای تحول و ارتقای در معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد که براساس آن؛ شاهد افزایش 21 تا 57/4درصد خواهیم بود.

یگانه عرب، خبرنگار گروه دانشگاه: میهمانسرای حافظ واحد علوم و تحقیقات روز گذشته میزبان نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید بود که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، محمد علی‌اکبری سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، محسن مرادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در پایان این نشست، پوستر رویداد ملی عصر امید رونمایی شد.

حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی 21 تا ۵۷ درصد افزایش یافت

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید که ظهر دیروز در میهمانسرای حافظ واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، با اشاره به جلسه امروز هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در جلسه امروز هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حمایت و تکریم از منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیمات خوبی اتخاذ شد.»  دکتر طهرانچی افزود: «در گذشته این‌گونه القا می‌شد که اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی دسته دوم به حساب می‌آیند و باید با دانشگاه‌های دولتی همسان باشند ولی هرگز نگاه دسته دومی به دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌پذیریم. به همین دلیل سال گذشته افزایش 53 درصدی حقوق اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی را تصویب کردیم.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «ساختار نظامات استخدامی دانشگاه آزاد اسلامی به‌گونه‌ای بود که با دانشگاه‌های دولتی فاصله داشت. به همین دلیل در جلسه امروز هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی علاوه‌بر افزایش 21 درصدی پایه حقوق و افزایش اقلام پرداختی ازجمله حق خواربار و حق مسکن، اصلاح عدد پایه در سنوات اعضای هیات‌علمی نیز به تصویب رسید که براساس آن پایه سنوات تا حدود سه برابر افزایش می‌یابد.»  وی خاطرنشان کرد: «همچنین برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که به‌صورت کنشگر فعال دارای اقتصاد پایدار و عملکرد مثبت هستند نیز فوق‌العاده خاص عملکرد واحد درنظر گرفته می‌شود. با این مصوبات اصلاحات جدی در حقوق اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی رقم خواهد خورد. احکام جدید اعضای هیات‌علمی از ابتدای خردادماه صادر خواهد شد.»  دکتر طهرانچی با بیان اینکه کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی قشر فرهیخته و تلاشگری هستند، خاطرنشان کرد: «برای تحول و ارتقای در معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد که براساس آن؛ شاهد افزایش 21 تا 57/4درصد خواهیم بود. همچنین علاوه‌بر این افزایش‌ها، اقلام حق خواربار و مسکن به ترتیب معادل مبلغ 600 و 850 هزار تومان تعیین شد. حق جذب و حق تخصص کارکنان نیز حدود 5 درصد افزایش خواهد یافت.»  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «مقرر شده برای افزایش حقوق کارکنان واحدهای دانشگاهی که به صورت کنشگر فعال، اقتصاد پایدار دارند، از فوق‌العاده خاص عملکرد واحد برخوردار شوند.»  دکتر طهرانچی در پایان اظهار داشت: «به‌طور کلی موارد افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شامل افزایش 21 درصدی، افزایش اقلام خواربار و مسکن، افزایش حق جذب و تخصص و فوق‌العاده خاص عملکرد واحدها(براساس ارزیابی عملکرد واحد) خواهد بود. درمورد افزایش حقوق اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز علاوه‌بر افزایش 21 درصدی و افزایش اقلام خواربار و مسکن، عدد پایه سنوات اعضای هیات‌علمی(به میزان حدود 3 برابر) اصلاح شده و فوق‌العاده خاص عملکرد واحدها نیز براساس ارزیابی عملکرد واحد، لحاظ خواهد شد.»

دانشگاه آزاد اسلامی از پتانسیل بالایی در آموزش برخوردار است

محمد علی‌اکبری؛ سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید که صبح دیروز در تالار حافظ برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان رویداد عصر امید، گفت: «تمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد ملی به صورت متحدالشکل و یکپارچه عمل می‌کند.»  وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از فرآیندها و مزیت‌های بسیاری برخوردار است که در دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد، گفت: «معتقدیم این دانشگاه دارای نخبگان خاص و دانشجویان فعالی است که باید شناسایی شده و پرورش داده شوند. اولویت اول ما شناسایی این نخبگان و حمایت از آنها در راستای مهارت‌افزایی است.»  علی‌اکبری با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: «برگزاری این مسابقات با حضور بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز و دانشجو، تجربه خوبی بود و این نتیجه مهم را در بر داشت که دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی‌های زیادی دارد و قادر است این‌گونه مسابقات را در سال‌های بعد و در سایر رشته‌ها(نه‌فقط ربوکاپ) برگزار کند.»  وی خاطرنشان کرد: «کار دیگری که در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در دستورکار داریم، این است که دانشجویانی که در المپیادها رتبه می‌آورند را شناسایی کرده و آنها را در دانشگاه آزاد اسلامی جذب کنیم.»  سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح پایش گفت: «یکی از اقدامات مهمی که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد و انجام آن تقریبا چهار سال زمان برد، اجرای طرح پایش بود. در این طرح، پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری را ساماندهی کردیم و درحال حاضر حدود 80 هزار تا 100 هزار پایان‌نامه و رساله داریم که همگی در یک سامانه به صورت بانک اطلاعاتی ثبت شده است. از طریق ثبت این پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در سامانه طرح پایش، موضوعات موردعلاقه صنایع در این سامانه به اساتید و دانشجویان معرفی می‌شوند تا چالش‌های صنایع مختلف شناسایی شده و برای حل آنها پایان‌نامه و رساله نوشته شود.»
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری طرح پایش این است که دانشجویان را با مسائل واقعی کشور آشنا کنیم تا دانشجویان براساس توانمندی‌هایشان، برای حل آنها اقدام کنند، تصریح کرد: «در این طرح با صنایع و نهادهای مختلف ازجمله بانک مسکن، شرکت ذوب‌آهن اصفهان، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و... همکاری‌های بسیاری صورت گرفته که مزیت بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می‌آید.»  علی‌اکبری با تاکید بر اینکه پتانسیل آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی بالاست، گفت: «همان‌طور که در ماه جاری و در جریان مسابقات ربوکاپ مشاهده شد، دوسوم شرکت‌کنندگان در این مسابقات را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند. این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی از پتانسیل بالایی در آموزش برخوردار است.»  سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: «درحال حاضر 760 انجمن فعال در واحدهای سطح کشور وجود دارد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهیم این است که این انجمن‌ها را فعال‌تر و تخصصی‌تر کنیم، به این معنی که انجمن هر واحد در حوزه خاصی از صنعت فعال شود.»  علی‌اکبری تاکید کرد: «باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در 268 واحد دانشگاه آزاد اسلامی و در 135 مدرسه سما، نماینده دارد. این باشگاه در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی و برمبنای سند تحول و تعالی دانشگاه، بر شناسایی دانشجویان نخبه، حمایت از آنها و تسهیل فرآیندهایی که در راستای مهارت‌آموزی و یافتن شغل است، تمرکز داشته و تلاش می‌کند دانشجویان را برای دوره پس از فارغ‌التحصیلی آماده کند.

رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی تلاقی طرح‌های پایش و پویش و رویش است

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در طول 40 سال فعالیت پرافتخار خود فرازوفرودهایی را پشت سر گذاشته و افراد بسیاری برای رشد و بالندگی آن تلاش کرده‌اند. این دانشگاه سرمایه و ثروت ملی و متعلق به همه مردم کشور است.»
روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پرسش «فرهیختگان» درخصوص نقش رویداد ملی عصر امید در حوزه برقراری ارتباط میان دانشگاه و بخش‌های مختلف صنعت بیان کرد: «یکی از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی این است که نقطه‌ای عملیات نمی‌کنیم. این‌طور نیست که شب بخوابیم، صبح بیدار شویم و طرحی را اجرا کنیم. هر اقدام و طرحی که قرار است انجام شود، زنجیره ارزش آن دیده و بنابر آن انجام می‌شود. اجرای طرح پایش موجب می‌شود صنعت موضوع خود را به دانشگاه ارائه دهد و دانشگاه نیز آن را شبکه‌بندی و عنوان‌بندی کند که پایان‌نامه‌ها در مسیر موضوعات ارائه‌شده صنعت انجام شوند. قدم بعدی طرح پویش است، به این معنا که صنعت و نهادهایی چون اتاق بازرگانی احساس نیاز خود را برای نیروی انسانی متخصص اعلام می‌کنند. دانشگاه در این میان با تعامل با صنعت برای تربیت نیروی متخصص اقدام می‌کند. دانشگاه‌های برتر تهران سالانه هزار دانشجو می‌گیرند اما دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سالانه 1500 نفر بورسیه صنعت دارد که آمار آن واقعی است و رقم کوچکی هم نیست.»
وی افزود: «قطعا تربیت نیروی تخصصی دانشجو در طرح پایش که با همکاری دانشگاه و صنعت صورت می‌گیرد، درنهایت برای آن سازمان که در این مسیر تلاش کرده، مفید و موثر خواهد بود؛ چراکه خود نهاد آن نیرو را تربیت کرده ‌است.»
به‌گفته دهقانی‌فیروزآبادی طرح پایش با پایان‌نامه موضوع و طرح پویش نیز با تعامل و قرار گرفتن این موضوعات در یکدیگر آغاز شد اما طرح بعدی که طرح رویش است، به این صورت است که آن دانشجو یا نیروی تربیت‌شده پس از کسب موضوع و حضور در صنعت و فعالیت در آن با حمایت و کمک نهادهای ذی‌ربط شرکت استارتاپی تاسیس می‌کند تا محصول مورد نیاز خود را تولید کند، بنابراین طرح رویش یعنی تجربه می‌کنم، یاد می‌گیرم و به شرکت تبدیل می‌شوم. پس این زنجیره، زنجیره تامین نیروی انسانی است و نخستین کاری است که دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد.»
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد: «رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی تلاقی سه طرح پایش، پویش و رویش است.»
وی گفت: «در دانشگاه صنعتی‌شریف تجهیزاتی را سراغ دارم که برای بهره‌مندی از نسخه 300 آن باید یک تا دو ماه در نوبت بود اما نسخه 500 همین تجهیز در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس واحد خفر به‌صورت آکبند وجود دارد. دانشگاه آزاد اسلامی 127 هزار قلم تجهیزات آزمایشگاهی دارد که در سال‌های 87، 88، 89، 90 و ... خریداری کرده ‌است که امکانات کمی هم نیست و صنعت به این آزمایشگاه‌ها نیاز دارد. تمام صنایع را برای حضور در رویداد دعوت کرده‌ایم و از رسانه‌ها تقاضا داریم که بخش صنعت را دعوت کنند تا نیاز خود را اعلام کنند و از زیرساخت‌های لازمه در دانشگاه آزاد استفاده کند.»
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: «همچنین از هر استانی خواسته‌ایم که دو یا سه صنعت پررنگ استان خود را برای حضور در رویداد معرفی کند تا مساله و نیاز خود را در این رویداد اعلام کند. سیلیکون‌ولی (دره سیلیکون ولی) را همه می‌شناسیم اما نوآوری آن چیست؟ هیچ. فقط یک‌سری زیرساخت شامل اتاق گپ‌وگفت، کافه، دورهمی‌نشینی، لم‌کده و ... فراهم شده است تا صرفا صاحبان ایده و صنایع، کسب و کار و فناوران در آن محیط با هم تعامل کنند و رویداد به‌هم‌رسانی را شکل بدهند.»
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سرمایه ملی دارای سه ویژگی خاص است، اظهار داشت: «این دانشگاه دارای بزرگ‌ترین زیرساخت‌های حوزه علم، فناوری و نوآوری در منطقه غرب آسیاست. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دارای انواع آزمایشگاه‌ها، تجهیزات، کارگاه‌ها و... هستند که در نوع خود بی‌نظیر است.»
دهقانی‌فیروزآبادی، وجود بیش از 30 هزار عضو هیات‌علمی عملیاتی، فناور و آشنا با کسب‌وکار و همچنین یک میلیون دانشجوی فعال در سراسر کشور را ویژگی‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: «اساتید این دانشگاه عموما صاحبان کسب‌وکار و فعالان اقتصادی هستند که تمایل به حضور در محیط‌های دانشگاهی ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی را دارند. این موضوع یک ظرفیت علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است.»
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «گستردگی منطقه‌ای و کشوری دانشگاه آزاد اسلامی ویژگی دیگر این دانشگاه است. این دانشگاه در کل کشور و حتی خارج از کشور دارای واحدهای دانشگاهی است. به همین دلیل موضوعات پژوهشی که فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌کنند، عموما نیازهای منطقه است؛ چراکه اساتید فناور کاملا نسبت به نیازها، مشکلات و مسائل زیست‌بوم خود مطلع هستند.»
وی تاکید کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی برخاسته از نیاز مردم و برای مردم است که در چهلمین سالگرد تاسیس خود یک حرکت جدی در حوزه علم‌وفناوری را آغاز کرده و نخستین گام آن برگزاری رویداد ملی عصر امید است که طلیعه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است.»
دهقانی‌فیروزآبادی با بیان اینکه بزرگ‌ترین وظیفه و رسالت دانشگاه، پرورش نیروی کارآفرین و بزرگ‌ترین جهاد دانشگاهی، ایجاد شغل و اشتغال است، گفت: «حل مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... در گرو ایجاد اشتغال پایدار و نافع است. خیلی از مشکلات کشور در سایه کارآفرینی برطرف خواهد شد.»
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی در چهلمین سالگرد تاسیس خود، یک تغییر پارادایم جدی به سمت دانشگاه کارآفرینی خواهد داشت.»
وی به برگزاری رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در خردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری این رویداد به دنبال تحقق سه هدف مهم است. دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد با توانمندی‌ها و پتانسیل یکدیگر آشنا می‌شوند و به یک خودباوری می‌رسند.»
دهقانی‌فیروزآبادی با بیان اینکه هزار شرکت فعال در حوزه فناوری و صنایع خلاق، هزار استارتاپ و ایده با 3 هزار محتوای برگزیده در رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند داشت، گفت: «قطعا مردم، مسئولان، نهادهای تصمیم‌گیرنده، وزارتخانه‌ها، صاحبان کسب‌وکارهای خصوصی و همه افرادی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، از دیدن این همه توانمندی و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی شگفت‌زده خواهند شد؛ چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان براساس نیازهای واقعی مردم شکل گرفته است. هر مشکلی که در کشور وجود دارد، بذر توسعه یک کسب‌وکار خواهد بود.»
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «ظرفیت‌های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار مردم کشورمان است؛ چراکه این دانشگاه یک ثروت ملی است که با دستور و حمایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تاسیس شده است.»
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 هزار مترمربع از فضای دانشگاه در بهترین نقطه شهر در اختیار کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فناور قرار گرفته، گفت: «تمام توان سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار صاحبان کسب‌وکار است.»
دهقانی‌فیروزآبادی خاطرنشان کرد: «بیش از 1200 میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری و مشارکت برای رویداد عصر امید با صندوق‌های مختلف کشور به امضا رسیده است.»
وی در پایان با تاکید بر اینکه «رسانه» خط مقدم جهاد امروز کشور است، افزود: «باید با تزریق ناامیدی، یأس، دلخوری و سیاه‌نمایی از سوی دشمنان و معاندان نظام و کشور مقابله کنیم و اجازه ندهیم جوانان ما را مأیوس و ناامید از آینده کنند.»

۱۵۰۰ دانشجو از واحد اصفهان در صنعت فعال هستند

در ادامه این نشست، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تحقیق و پژوهش از اولویت‌های این دانشگاه است، گفت: «درحال حاضر زیرساخت‌های نرم‌افزاری مناسبی در اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده تا شاهد تحول در حوزه پژوهش و فناوری باشیم. بسترهای مناسب برای فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان وجود دارد.»  وی با تاکید بر لزوم اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی از طریق همکاری با صنعت، شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند همزمان با تحصیل، به اشتغال نیز بپردازند. دانشگاه در این میان نقش فراهم‌کننده امکانات و نظارت را برعهده دارد. این همکاری بیشتر در رشته تخصصی و موضوعاتی است که کشور به آنها نیاز دارد.»  نجفی با بیان اینکه صنعت در موضوعات خاص نیاز به نیروی متخصص دارد، اظهار داشت: «رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه کشاورزی ازجمله رشته‌هایی است که بیش از دیگر رشته‌ها در صنعت موردنیاز است. درحال حاضر حدود ۲۵۰۰ دانشجوی متقاضی ورود به صنعت در واحد اصفهان وجود دارد که در حدود ۱۵۰۰ نفر آنها در صنعت فعال هستند.»  وی ادامه داد: «ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع و کارخانه‌های کشور بسیار فعال و سازنده است و در چند سال اخیر صنعت از اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استقبال زیادی کرده است.»  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: «رویداد ملی «عصر امید» از شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی نوپا حمایت می‌کند تا زنجیره اشتغال، آموزش‌و پژوهش در صنعت و فناوری دانش‌بنیان به خوبی شکل گیرد.»

رویداد عصر امید محلی برای ایجاد خودباوری و ‌انگیزه در نخبگان و پژوهشگران است

محسن مرادی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد در ادامه این نشست به معرفی برخی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی این استان پرداخت و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با دارا بودن 18 واحد و مرکز و 62 هزار دانشجو، یکی از قطب‌های آموزش‌عالی در شرق کشور است. بدین ترتیب 31 درصد از بار آموزش عالی شمال و شرق کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی است.» وی خاطرنشان کرد: «طی سال‌های اخیر و با رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی که حضور در متن جامعه و حل مسائل کشور را در پیش گرفته است، دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در خراسان تبدیل به محل و مأمن رجوع صاحبان صنایع و کسب‌وکارها شده است.»  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه این دانشگاه طرح‌های زیادی برای رفع مشکلات استان دارد، گفت: «طرح‌هایی ازجمله راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل شده، همکاری با بنیاد مستضعفان، بزرگ‌ترین طرح پلاستیک زیست تخریب‌پذیر، همکاری با آستان قدس رضوی و... ازجمله فعالیت‌های این دانشگاه در رویکرد جدید است.»  مرادی در پایان خاطرنشان کرد: «400 آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که بالغ بر 500 میلیارد تومان تجهیزات دارند، به خدمت گرفته شده و در جریان رویداد ملی عصر امید عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود با انعقاد قرارداد و تفاهمنامه‌های مختلف، سهم دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته نمایان شود و این دانشگاه به آنچه استحقاق دارد، دست یابد. رویداد عصر امید محلی برای ایجاد خودباوری و ‌انگیزه در نخبگان و پژوهشگران خواهد بود.»

بازار محصولات کشاورزی در رویداد عصر امید ایجاد می‌شود

عسکری غلام‌زاده صبح دیروز در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید که در سالن حافظ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: «صندوق در سال ۹۹ تاسیس شد. برای رویداد عصر امید سرمایه‌گذاران را دعوت کردیم. در این زمینه تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.»  وی ادامه داد: «مشارکت حقوقی و مدنی نیز برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است، صدور ضمانت‌ها هم بسیار مهم است که از طریق تفاهمنامه امکان آن فراهم شده است.»  مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: «با صندوق جهاد کشاورزی نیز تفاهمنامه‌ای امضا خواهیم کرد تا بازار محصولات کشاورزی ایجاد شود. میز پژوهش هم در رویداد ایجاد می‌شود و تامین مالی موردنیاز صورت می‌گیرد.»  غلام‌زاده گفت: «دو رویداد سرمایه‌گذاری هم در رویداد عصر امید برگزار خواهد شد.»

  رونمایی از پوستر رویداد ملی عصر امید
در ادامه نشست خبری با حضور دهقانی‌فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و محمد علی‌اکبری سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از پوستر رویداد ملی عصر امید رونمایی شد.  لازم به ذکر است در این نشست، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، مهندس عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و محسن مرادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ گفتند.

مرتبط ها