کد خبر: 71079

آزادی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: از مجیدی دلخورم، مقابل استقلال خودم را ثابت می‌کنم

با هدف تمام کردن کار پرسپولیس در 90 دقیقه به تهران آمدیم

آلومینیوم اراک بیشتر از هر تیمی راه شکست دادن پرسپولیس را بلد است و بعد از اینکه دوبار در لیگ تیم گل‌محمدی را شکست داد، این‌بار در جام‌حذفی هم یقه قرمزها را گرفت تا شکست پرسپولیس در تهران را هم تجربه کند.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: آلومینیوم اراک بیشتر از هر تیمی راه شکست دادن پرسپولیس را بلد است و بعد از اینکه دوبار در لیگ تیم گل‌محمدی را شکست داد، این‌بار در جام‌حذفی هم یقه قرمزها را گرفت تا شکست پرسپولیس در تهران را هم تجربه کند. یکی از ستاره‌های اراکی‌ها مهاجمی است که قبلا شاگرد گل‌محمدی بوده و ابتدای فصل هم در استقلال توپ می‌زد و بعد از مدت‌ها پایش به گل باز شد و توانست مقابل پرسپولیس دبل کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمدرضا آزادی را در ادامه می‌خوانید.

می‌توانستی مقابل پرسپولیس هت‌تریک کنی اما این اتفاق نیفتاد و آلومینیوم با دبل تو موفق شد حریف نامدار خود را شکست دهد.
در هر صورت قسمت نبود که هت‌تریک کنم اما دبل هم خوب بود و خوشحالم که توانستم مقابل پرسپولیس ۲گل به ثمر برسانم. شبی بود که توانستم بدرخشم و از این بابت خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم.

چطور شد که پنالتی را گل نکردی؟
یک مقدار عجله کردم و دروازه‌بان حریف هم به‌خوبی مسیر توپ را تشخیص داد و به‌سمت آن رفت. متاسفم که این توپ گل نشد و خوشحالم که این اتفاق در نتیجه پایانی و روند مسابقه تاثیرگذار نبود. 

بازی از نظر فنی چطور بود؟
بازی سختی بود اما دست بچه‌های ما درد نکند که تمام توان خود را گذاشتند و توانستیم از این دیدار با دست پر بیرون بیاییم. به آنها خسته نباشید می‌گویم و به هواداران‌مان از بابت این نتیجه تبریک می‌گویم. آنها از اراک مسیر طولانی را به تهران آمدند تا ما را تشویق کنند و به ما انرژی خوبی دادند. در هر صورت بازی سختی را پشت‌سر گذاشتیم اما خدا را شکر که با دست پر از میدان خارج شدیم و به مرحله نیمه‌نهایی رسیدیم.

فکر می‌کردی در این بازی دو گل بزنی؟
به یکی از دوستانم دو روز قبل از بازی گفته بودم که دو گل به پرسپولیس می‌زنم و فرقی هم نمی‌کند که فیکس باشم یا تعویضی! می‌دانستم این اتفاق می‌افتد و تصمیم داشتم در این دیدار درخشش ویژه‌ای داشته باشم. 

آلومینیوم در زمان رسول خطیبی بازی‌های پیاپی زیادی را بدون پیروزی پشت‌سر گذاشت و بر همین اساس همه فکر می‌کردند پرسپولیس در این دیدار کار راحتی را در پیش دارد. مهدی رحمتی با آلومینیوم چه کرده که متحول شد؟
خدا را شکر کادرفنی در این مدت انرژی خوبی به ما داد و خیلی خوب در این مدت کار کردیم و تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و توانستیم یک برد شیرین را در تهران مقابل چشم هواداران پرسپولیس به دست بیاوریم.

از قبل برای برتری در این دیدار برنامه داشتید و با انگیزه پیروزی به تهران آمدید یا برنامه دیگری داشتید؟
از یک هفته قبل از این بازی در تمرین می‌گفتیم باید پرسپولیس را ببریم و حتی به مساوی هم فکر نمی‌کردیم که به‌طور مثال بازی بخواهد به پنالتی‌ها بکشد و می‌گفتیم باید در 90دقیقه کار را تمام کنیم که خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد. ما برای تمام لحظات این بازی برنامه داشتیم و می‌دانستیم چه می‌خواهیم و درنهایت هم به هدف‌مان رسیدیم.

در این چند سالی که از صعود آلومنیوم به لیگ‌برتر سپری می‌شود این تیم همواره در اراک گربه‌سیاه پرسپولیس بوده است اما در تهران تا قبل از بازی یکشنبه‌شب حتی به حریفش گل هم نزده بود.
بله، خدا را شکر این‌بار این اتفاق افتاد چون ما صددرصد با انگیزه پیروزی به تهران آمده بودیم.

برد مقابل تماشاگران هم حتما لذت بیشتری دارد!
من به‌شخصه از بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها خوشحالم چون آنها هیچ دلخوشی‌ای جز فوتبال ندارند و از این بابت خوشحالم و امیدوارم این حضور صددرصدی شده و شاهد پر شدن تمام ظرفیت ورزشگاه‌ها باشیم.

خوش‌وبش جالبی با رضا اسدی هافبک پرسپولیس در جریان بازی داشتی.
بله، در تراکتور با هم همبازی بودیم و الان هم خیلی رفیق هستیم. قبل از بازی فرصتی نشد او را ببینیم اما بعد از بازی به هم خسته نباشید گفتیم و حین بازی هم صحبت‌هایی مطرح شد.

با بقیه بازیکنان پرسپولیس همبازی نبودی؟
روبه‌روی بیشتر آنها بازی کرده بودم اما همبازی نبودم.

حالا باید در نیمه‌نهایی به مصاف تیم شگفتی‌ساز خلیج‌فارس ماهشهر بروید.
ما فکر و ذکرمان تنها این بازی نیست بلکه به جام قهرمانی فکر می‌کنیم و تا جام را بالا نبریم خیال‌مان راحت نمی‌شود و دست از تلاش برنمی‌داریم.

بعد از جدایی از استقلال چند پیشنهاد داشتی. از انتخاب اراک راضی هستی؟
بله چراکه نه، خیلی راضی هستم از اینکه به اراک آمدم. این شهر مردم خونگرم و هواداران متعصبی دارد و از حضور در این شهر احساس خوبی دارم.

در باری فینال شاید روبه‌روی استقلال قرار بگیرید!
خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد و در فینال با استقلال روبه‌رو شویم. می‌خواهم در این بازی خودم را اثبات کنم.

با دلخوری از استقلال جدا شدی؛ فکر می‌کنی آن شرایط چقدر در این موضوع نقش داشت که امروز بتوانی در فوتبال ایران تبدیل به یک چهره موفق بشوی؟
صددرصد تاثیرگذار بود، چون قبل از جدایی هم گفته بودم که کاری می‌کنم که از تصمیم خود پشیمان شوند.

از فرهاد مجیدی دلخور هستی؟
دلخوری که کم‌وبیش وجود دارد. اعتماد و اطمینانی که به همه بازیکنان شد به من نشد و فرصتی دراختیار من قرار نگرفت. من آن زمان هم که جدا شدم این حرف‌ها را زدم و هنوز هم به آنها اعتقاد دارم.

به تیم‌ملی فکر می‌کنی؛ البته بعید است به جام‌جهانی برسی.
بعید هم نیست و چیزی را دور از دسترس خودم نمی‌بینم و صددرصد به این موضوع فکر می‌کنم.

دوباره به بازی با پرسپولیس برگردیم. داوری پرحرف‌وحدیثی داشت.
بله، داور اشتباهات زیادی داشت. مثلا پنالتی‌ای را که نباید می‌گرفت، گرفت و در ادامه هم در همان نیمه اول یک کرنر به‌نفع ما شد که سوت پایان را زد و اجازه نداد کرنر را بزنیم. بالاخره تمام داوران دنیا اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند اما به داور این دیدار خسته نباشید می‌گویم. در هر صورت اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است و همیشه در همه رقابت‌ها شاهد آن هستیم و زیبایی‌های فوتبال به همین مسائل است.

عده‌ای هم اعتقاد داشتند در دقیقه90 باید داور برای پرسپولیس پنالتی می‌گرفت.
بالاخره یک پنالتی ناحق گرفته بودند، هرچند به‌نظر من صحنه دقیقه90 پنالتی نبود و فکر می‌کنم توپ به شکم بازیکن ما برخورد کرد.

رقابت‌های لیگ را چطور می‌بینی و چه برنامه‌ای برای این رقابت‌ها دارید؟
ما سعی می‌کنیم در رقابت‌های لیگ هم درنهایت بین چهار، پنج تیم بالای جدول قرار بگیریم تا ان‌شاءالله شخصیت تیم را برگردانیم.

فکر می‌کنی دوباره یک‌روز به استقلال برگردی؟
ان‌شاءاللهف ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

سابقه بازی در یونان را داری؛ برای بازگشت به اروپا بازهم برنامه‌ای داری؟
خیلی دوست دارم دوباره این اتفاق بیفتد و در یک تیم اروپایی مطرح بازی کنم.

پیشنهادی داری؟
پیشنهاد بماند برای آخر فصل ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

شاید اگر جلوی پرسپولیس هت‌تریک کرده بودی، پیشنهادهای خوبی هم می‌رسید.
پیشنهادی که بخواهد با هت‌تریک بیاید، مطمئن باشید با دبل هم می‌آید.

 

مرتبط ها