کد خبر: 70704

نسرین ایمانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مدیران پورتو از هدیه‌ام ذوق‌زده شدند

تمرین با حجاب من برای پرتغالی‌ها جالب است

زهرا مغانی بازیکن ایرانی زیر 21ساله‌های پورتو کارش را با جدیت پیگیری می‌کند و پاسور اصلی تیم است و فیکس بازی می‌کند. او صبح و بعدازظهر تمرین می‌کند و خدا را شکر استایل و تکنیک زهرا را هم خیلی قبول دارند.

نسیم شیرازی، خبرنگار: لوح قلم‌زنی اصفهان به مدیرعامل باشگاه پورتو هدیه شد و تلفیق هنر و ورزش توسط «نسرین ایمانی» مربی ایرانی تیم والیبال پورتو خلق شد. ایمانی که مدتی است در باشگاه پورتو مربیگری دختران والیبالی این تیم مطرح را برعهده دارد در اقدامی نمادین هنر اصفهان را به‌عنوان هدیه با قلم‌زنی لوگوی باشگاه پورتو به دستان «پینتو» سپرد تا یادگاری از اصفهان در این باشگاه پرافتخار پرتغالی قرار بگیرد. نسرین ایمانی که با توجه به عملکرد خوبش در این باشگاه پیشنهادهای دیگری را هم برای ادامه راهش دریافت کرده است درخصوص این هدیه و البته ادامه راهش در والیبال پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که در ادامه می‌خوانید.

لوح قلم‌زنی‌شده لوگوی باشگاه پورتو را که از صنایع‌دستی اصفهان هم هست به مدیر باشگاه پورتو هدیه دادید، از این کار جالب و بازخوردی که گرفتید بگویید.

خیلی دوست داشتم که فرهنگ کشور و شهرم را با یک کشور دیگر به اشتراک بگذارم و از این هنری که مردم سرزمین من دارند آنها هم اطلاع داشته باشند و بدانند که ما مردم هنرمند و انسان‌های شریفی داریم، برایشان کامل توضیح دادم که این کار قلم‌زنی است و همه‌اش با دست انجام می‌شود و خیلی استقبال کردند و به‌قدری ذوق‌زده و خوشحال شدند که اسپانسر بزرگ باشگاه پورتو چندین‌بار از من تشکر کردند. البته که آرم خود باشگاه پورتو هم بود که من قلم‌زنی‌اش را انتخاب کرده و دایی‌ام که از هنرمندان بزرگ قلم‌زنی کشور هم هستند این کار زیبا را تمام کردند و جالب است که مسئولان باشگاه پورتو نمی‌دانستند که این هنر در کشور ما وجود دارد و تازه با آن آشنا شدند.

از ماه‌هایی که در پورتو سپری کردید بگویید، کار با این تیم تا اینجای راه چطور گذشت؟

از وقتی به پورتو آمدم از حدود ساعت 3 تا 6 بعدازظهر به تمرین تیم اصلی بزرگسالان می‌روم و بعد از ساعت6 منتظر شروع تمرین زیر 21ساله‌ها می‌مانم و تقریبا تا شب درگیر تمرینات هستیم. تا اینجا واکنش‌ها خیلی خوب بوده و خیلی از نظرات مثبت را دریافت کردم. متاسفانه در مقطعی تیم با چالش کرونا روبه‌رو شد و درکنارش دوتا از بازیکن‌های اصلی‌مان آسیب ACL پیدا کردند و نمی‌توانند کار بکنند ولی پورتو باشگاه خیلی بزرگی است و برنامه‌های بلندمدتی برای سال‌های آینده دارد.

توانستید بیش از پیش توجه مدیران باشگاه پورتو را به مهارت فنی خودتان جلب کنید؟

بله، خیلی برایشان جالب است که من باحجاب می‌ایستم، توپ می‌زنم و با بچه‌ها کار می‌کنم و دیدند که حجاب هیچ کاری با من ندارد و جلوی راهم را نمی‌گیرد. مدیریت باشگاه و مدیرعامل والیبال و فوتسال و البته اسپانسر اصلی خدا را شکر خیلی کارم را دوست داشتند و کار فنی و علم من مورد پسندشان بوده است.

از عملکرد دختر والیبالی‌مان که در تیم زیر ۲۱ساله‌هاست راضی هستید؟

زهرا مغانی بازیکن ایرانی زیر 21ساله‌های پورتو کارش را با جدیت پیگیری می‌کند و پاسور اصلی تیم است و فیکس بازی می‌کند. او صبح و بعدازظهر تمرین می‌کند و خدا را شکر استایل و تکنیک زهرا را هم خیلی قبول دارند و از آنجایی که بازیکن جوان و پرانرژی است مورد توجه کادرفنی تیم است و برای بازی‌ها می‌تواند قدرتش را به نمایش بگذارد.

در 2 بازی شما نفر اول تیم بودید، از آن 2 بازی و مدیریت تیم به‌عنوان سرمربی بگویید.

تجربه خیلی کوتاهی بود که داشتم، کادرمان کرونا گرفتند و من به‌عنوان سرمربی ایستادم و برایم تجربه خیلی جالبی بود که برای اولین‌بار سرمربیگری را تجربه می‌کردم.

همان‌طور که گفتید کرونا در مقطعی پورتو را با شرایط سخت روبه‌رو کرد، الان اوضاع تیم چطور است؟

بله، تیم را خیلی دگرگون کرد و متاسفانه همزمان با آسیب‌دیدگی زانوی یکی از بازیکن‌های سرعتی و قدرتی‌مان شد و کمی به چالش خوردیم. الان در مرحله پلی‌آف هستیم که باید رفت‌وبرگشتی بازی کنیم و امید به خدا ببینیم چه خواهد شد.

با ورزشکاران ایرانی شاغل در پورتو دیدار و صحبتی داشتید؟

نه، واقعیتش به‌خاطر اینکه مسابقات و تمرینات فشرده است به‌صورت مجازی و اینترنتی با هم در تماس هستیم و با دختران‌مان مونا دریس‌محمودی، مهتاب رحمانی و خانم شیرترک که در شهرهای دیگر پرتغال هستند نشده صحبت کنم ولی دورادور احوال‌شان را می‌پرسم و با هم در تماس هستیم.

مهدی طارمی یا حسین طیبی چطور؟

آقایان هم خیر. نه آقای طارمی و نه آقای طیبی هیچ‌کدام را ندیدم چون همه واقعا شبانه‌روز تمرین و کار می‌کنیم و اینجا خیلی وحشتناک باید تمرین و کار کرد و از ما انتظار زیادی دارند.

برنامه سال آینده شما چیست؟

از یکی، دو کشور دیگر و البته از دو باشگاه مختلف پرتغال هم پیشنهاد داشتم اما در حد حرف بوده و به‌طور رسمی نبوده است. از عملکرد من خوش‌شان آمده ولی هنوز نمی‌دانم چون باید اول بیایم شرایط خانواده‌ام را تنظیم کنم. من اول از همه مادر هستم و در این چندماهی که در پورتو هستم شرایط خیلی سختی را تحمل می‌کنم، برای یک مادر چیزی سخت‌تر از دور بودن از فرزندان و خانواده‌اش نیست. تشکر می‌کنم از خانواده مادری و مادرم که حمایتم می‌کنند و باید شرایط خانواده و فرزندانم اوکی شود تا ان‌شاءالله سال آینده هم فکر می‌کنم جزء مربی‌های لژیونر در اروپا باشم و به‌عنوان مربی محجبه لژیونر بتوانم کارم را انجام دهم.

و حرف پایانی شما؟

چون نزدیک عید است و دوست دارم کنار خانواده‌ام باشم متاسفانه امسال کنارشان نیستم. دوست دارم از مادرم، خانواده مادری‌ام و همسرم امیر عطا‌بخش که او نیز مدیرعامل باشگاه پیکان است تشکر کنم که همیشه من را حمایت می‌کنند تا بتوانم به موفقیت‌های آینده‌ام برسم، سال نو را هم پیشاپیش به همه و تمام خوانندگان روزنامه «فرهیختگان» تبریک می‌گویم.

مرتبط ها