کد خبر: 70313

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی:

باید 5 پست موضوعی با حماسه مرتبط بارگذاری شود

جشنواره حماسه تا حماسه از اولین تجربیات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بود که در فضای مجازی شکل گرفت. سه هدف برای این رویداد درنظر گرفته شده است؛ اولین هدف آن است که ظرفیت‌های دانشجویی در فضای مجازی فعال شده و در گام دوم این دانشجویان شناسایی شده و در گام سوم علاوه‌بر آن که این دانشجویان را شناسایی کرده و تولید محتوا اتفاق می‌افتد ما بتوانیم آنها را شبکه‌سازی کنیم.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: علیرضا زارع‌شهرآبادی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره این جشنواره توضیح داد: «جشنواره حماسه تا حماسه از اولین تجربیات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بود که در فضای مجازی شکل گرفت. سه هدف برای این رویداد درنظر گرفته شده است؛ اولین هدف آن است که ظرفیت‌های دانشجویی در فضای مجازی فعال شده و در گام دوم این دانشجویان شناسایی شده و در گام سوم علاوه‌بر آن که این دانشجویان را شناسایی کرده و تولید محتوا اتفاق می‌افتد ما بتوانیم آنها را شبکه‌سازی کنیم.»  او با بیان اینکه شبکه‌سازی از طریق توانمندسازی صورت خواهد گرفت ادامه داد: «به عبارت بهتر دوستانی که در جشنواره حماسه تا حماسه یک شرکت کردند، اکنون در کلاس‌های فتوشاپ، طراحی ایندیزاین و سایر طراحی‌ها که لازم است در فضای مجازی صورت بگیرد، شرکت کرده و از طریق قسمت‌های مختلف معاونت توانمند می‌شوند.»

 شبکه‌سازی باید در بستر محتوا باشد

او تاکید کرد: «نگاه‌مان این است که شبکه‌سازی به شکل صحیح زمانی اتفاق بیفتد که در بستر محتوا باشد. جشنواره حماسه تا حماسه یک برمبنای چند حماسه آغاز و تا 22 بهمن به پایان رسید. حماسه دفاع مقدس، اربعین حسینی، 13 آبان، 16 آذر، 9 دی، شهادت سردار سلیمانی و 22 بهمن 7 اتفاقی بود که در جشنواره حماسه تا حماسه یک به آن پرداخته شد. امسال علاوه‌بر این 7 حماسه دو ویژه‌برنامه ولادت امام علی(13 رجب) و نیمه شعبان به جشنواره حماسه تا حماسه اضافه شد.»

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد تاکید کرد: «افرادی که می‌خواهند در این رویداد شرکت کنند باید حتما در یک حماسه، 5 پست موضوعی با حماسه مرتبط را بارگذاری کنند. نکته ویژه امسال نسبت به سال گذشته این است که ما محور محتوایی مشخص کرده‌ایم. یعنی دانشجو، عضو هیات‌علمی یا کارمندی که می‌خواهد به‌طور مثال درخصوص حماسه 16 آذر یک پست بارگذاری کند، باید به محور محتوایی این حماسه که همان اعتمادبه‌نفس ملی است توجه داشته باشد. به عبارت بهتر پستی که درخصوص 16 آذر بارگذاری می‌شود باید درخصوص اعتمادبه‌نفس ملی بوده و از آن چنین محتوایی برداشت شود. داوری‌ها نیز براساس این محور خواهد بود و اثری که دارای چنین محتوایی نباشد از جشنواره حذف می‌شود.» زارع‌شهرآبادی اضافه کرد: «اختتامیه جشنواره حماسه تا حماسه 2 در بهار سال 1401 خواهد بود.»

مرتبط ها