کد خبر: 69928

نخستین موضع‌گیری ایران درباره حوادث اوکراین

امیرعبداللهیان: از آنچه در اوکراین رخ می‌دهد خرسند نیستیم

وزیر امور خارجه گفت: از آنچه در بحران اوکراین روی داده خرسند نیستیم. متاسفانه رفتارهای تحریک کننده ناتو و آمریکا شرایط را در منطقه شمالی و پیرامونی ایران نگران کرده است.

به گزارش «فرهیختگان»، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) چهارم اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان در نشست خبری مشترک حضور به شرایط اوکراین اشاره کرد و گفت: از آنچه در بحران اوکراین روی داده خرسند نیستیم. متاسفانه رفتارهای تحریک کننده ناتو و آمریکا شرایط را در منطقه شمالی و پیرامونی ایران نگران کرده است. همه طرف‌ها را ترغیب می‌کنیم از طریق سیاسی و مسالمت آمیز به این بحران خاتمه داده شود.

وزیر خارجه به تماس‌های تلفنی با وزرای خارجه روسیه و اوکراین اشاره کرد و افزود: موضع علنی و شفاف ایران مبنی بر این‌که مداخله آمریکا و ناتو کمکی نمی‌کند و یک اقدام تحریک آمیز است و همچنان مسیر حل این مسئله جنگ نیست بلکه گفت‌وگو و اتخاذ راهکارهای مسالمت آمیز است. امیدواریم در این مسئله نیز منطقه شاهد شرایطی پیچیده‌تر نباشد و از این مسیر، مسائل حل و فصل شود.

مرتبط ها