کد خبر: 69700

با اعتمادسازی شرکت های دانش بنیان در یک مسابقه تلویزیونی اتفاق افتاد

«کارویا» پلی برای جذب سرمایه 39 میلیاردی مردمی

درست است که تا رسیدن به مطلوب راه زیادی مانده اما همین که موتور اقتصاد دانش‌بنیان به حرکت درآمده و شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها هر روز مسیر خود را پیدا می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر تجاری‌سازی و حل چالش‌های موجود را در پیش می‌گیرند، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای اقتصاد ایران باشد.

ندا اظهری- یگانه عرب، گروه دانشگاه: اقتصاد ایران در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. تا سال‌های نه‌چندان دور، بخش اعظمی از اقتصاد کشور به فروش نفت وابسته بود اما بعد از اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و کاهش فروش نفت و بعد از رونق حوزه‌های علم و فناوری در کشور، جهت‌گیری‌ها به سمت‌وسویی پیش رفت که ایران فروش محصولات دانش‌بنیان و صنعتی را جایگزین فروش نفت کند. این تفکر تحولی در سال‌های اخیر تا حد زیادی رونق را به اقتصاد ایران برگردانده است. درست است که تا رسیدن به مطلوب راه زیادی مانده اما همین که موتور اقتصاد دانش‌بنیان به حرکت درآمده و شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها هر روز مسیر خود را پیدا می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان  مسیر تجاری‌سازی و حل چالش‌های موجود را در پیش می‌گیرند، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای اقتصاد ایران باشد.

مسابقه تلویزیونی «کارویا» یکی از برنامه‌هایی است که به‌تازگی پخش آن از شبکه یک سیما به اتمام رسیده و هدف آن جذب سرمایه‌های مردمی برای شرکت‌های برگزیده دانش‌بنیانی است. موفقیتی که در مسیر سرمایه‌گذاری در این برنامه به‌دست‌آمده، برنامه‌سازان را ترغیب کرده است تا سری جدیدی از آن را هم طراحی و آماده کنند. به‌طورقطع وجود چنین برنامه‌های انگیزشی می‌تواند مسیر نویی را پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد تا با اعتمادسازی در مردم، سرمایه‌های لازم برای پیشبرد فعالیت‌های خود را کسب کنند.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

علی خسروی، مستندساز در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
شکوفایی اقتصاد ایران در گروی دانش‌بنیان‌هاست (لینک)
 
احمد شفیعی، تهیه‌کننده تلویزیون و تهیه‌کننده مسابقه «کارویا» در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
موفقیت مالی شرط برگشت سرمایه است (لینک)

 

امیرعلی امیری، سرپرست تحقیق و توسعه شرکت «ماکیان دام‌پارس»:
سرمایه مشارکتی مردم با سود 50 درصدی ظرف 6 ماه آینده باز خواهد گشت (لینک)

 

علی عمیدی، مدیر شرکت تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری «کارن‌کراد»:
«کارویا»، امکان سرمایه‌گذاری جمعی بر طرح‌های فناورانه را فراهم کرد (لینک)

 

سیاوش صمیمی، مدیر امور مجامع و صندوق‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی:
اصل پول سرمایه‌گذاران جمعی در کارویا تضمین شده‌ است (لینک)

مرتبط ها