کد خبر: 69183

فاینورد با درخشش کاپیتان ایران، دربی را برد

اوج‌گیری علی جهان

جهانبخش که پس از دورانی ناموفق از برایتون جدا شد و در ابتدای فصل به فوتبال هلند برگشت در آغاز حضورش در این تیم نمایش خوبی به‌خصوص در رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا داشت اما در لیگ اردویسه اگرچه در هفته سوم با یک پاس گل نخستین تاثیر مستقیمش را روی گل‌های فاینورد گذاشت اما تازه در هفته پانزدهم بود که توانست نخستین گلش در این مسابقات را به‌ثمر برساند و کمی از فشاری که روی او وجود داشت، کاسته شد.

به گزارش «فرهیختگان»، علیرضا جهانبخش در دیدار دیروز فاینورد در لیگ هلند باز هم موفق به گلزنی شد تا پس از مدت‌ها در دو بازی پیاپی در ترکیب تیم‌هایش موفق شود دروازه حریفان را باز کند. او در دربی شهر روتردام برابر اسپارتا گل دوم تیمش را زد تا در همان دقیقه 11 بازی آرنه اسلات تا حد زیادی خیالش از بابت این مسابقه راحت شود. سوفااسکور در نمراتی که برای این بازی به نفرات حاضر در زمین داد بیشترین امتیاز را برای جهانبخش در نظر گرفت و به او نمره بسیار خوب 8.2 را داد. جهانبخش که پس از دورانی ناموفق از برایتون جدا شد و در ابتدای فصل به فوتبال هلند برگشت در آغاز حضورش در این تیم نمایش خوبی به‌خصوص در رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا داشت اما در لیگ اردویسه اگرچه در هفته سوم با یک پاس گل نخستین تاثیر مستقیمش را روی گل‌های فاینورد گذاشت اما تازه در هفته پانزدهم بود که توانست نخستین گلش در این مسابقات را به‌ثمر برساند و کمی از فشاری که روی او وجود داشت، کاسته شد. این درحالی بود که با توجه به عملکردش در آن هفته‌ها حتی به یک نیمکت‌نشین هم تبدیل شده بود و البته در دو مسابقه بعدی هم در ترکیب اصلی قرار نداشت اما دوباره با عملکرد خوبی که داشت، موفق شد نظر مثبت اسلات را به‌خود جلب کند و دوباره در سمت راست خط حمله تیمش به میدان برود. جهانبخش در دیدارهای اخیر تیم ملی هم نمایش بسیار خوبی ارائه کرده و بستن بازوبند کاپیتانی ایران به او روحیه مضاعفی داده است.

پیش از این مسابقه هم ماریو بین، گزارشگر ESPN به تمجید از نمایش جهانبخش در هفته‌های اخیر پرداخته و گفته بود که او با آمادگی بالایش در هفته‌های اخیر نشان داده که شایستگی حضور در ترکیب اصلی فاینورد را دارد و می‌تواند یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش لقب بگیرد: «او اگرچه هنوز به سطحی که از وی انتظار می‌رود نرسیده است اما همین دوهفته پیش برابر نایمخن نمایش خوبی را ارائه داد و در ترکیب تیم ملی ایران در مقدماتی جام‌جهانی هم از خوب‌های تیمش بود. جهانبخش در موقعیت‌های تک‌به‌تک شاید کمی نیاز به تمرکز بیشتر دارد؛ چراکه معمولا از هر 7 یا 8 فرصت گلزنی یکی را به گل تبدیل می‌کند اما درمجموع به‌خصوص پس از اینکه والمارک به‌عنوان رقیبش در این پست خریداری شد، تلاش بیشتری دارد و به نظر می‌رسد بیش از قبل برای حفظ جایگاه خود می‌جنگد. به نظر من او در این هفته‌ها توانسته به‌خوبی ارزش خود را برای فاینورد نشان دهد و در بازیسازی و طراحی حملات تیمش نیز توانایی بالایی دارد که می‌تواند در موفقیت فاینورد بسیار کارگشا باشد.»

حالا در سال جدید میلادی جهانبخش روی نوار گلزنی قرار گرفته و پس از گلزنی برابر نایمخن، این بار دروازه اسپارتا روتردام را باز کرده است. جالب اینکه آخرین باری که او در دو بازی پشت سر هم موفق به گلزنی شده بود به اوایل سال 2020 برمی‌گردد که با پیراهن برایتون دروازه بورنموث و چلسی را گشود و به‌نظر می‌رسد تعطیلات سال نو برای او خوش‌یمن است.

مرتبط ها