کد خبر: 67712

دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خبر داد

برگزاری حضوری اردوی 500 نفره جهاد اکبر در اواخر بهمن‌ماه

اصلی‌ترین برنامه‌ اتحادیه در فاصله بین دوترم اردوی جهاد اکبر است. امسال بیستمین دوره جهاد اکبر را درپیش داریم که با حضور 500نفر از دانشجویان سراسر کشور عضو این اتحادیه در مشهد مقدس برگزار می‌شود. امسال نیز طبق همیشه این برنامه در بهمن‌ماه برگزار شده و اعضا در بازه زمانی 23 تا 26 بهمن‌ماه گردهم جمع می‌شوند.

امیرحسین پناهی، دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به برنامه‌های این تشکل برای میان‌ترم گفت: «اصلی‌ترین برنامه‌ اتحادیه در فاصله بین دوترم اردوی جهاد اکبر است. امسال بیستمین دوره جهاد اکبر را درپیش داریم که با حضور 500نفر از دانشجویان سراسر کشور عضو این اتحادیه در مشهد مقدس برگزار می‌شود. امسال نیز طبق همیشه این برنامه در بهمن‌ماه برگزار شده و اعضا در بازه زمانی 23 تا 26 بهمن‌ماه گردهم جمع می‌شوند.»

او افزود: «فرآیند برگزاری برنامه جهاد اکبر به این‌صورت است که در مرحله اول دانشجویان یا اعضای دفاتر دوره آموزش مجازی را بگذرانند. پیش‌دوره‌ای را نیز برای مباحث آموزشی درنظر گرفتیم که شامل 12 ساعت کلاس آموزشی-تشکیلاتی است و بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه‌ تعیین سطح برگزار می‌شود. در جهاد اکبر غیر از دوره آموزشی، 40ساعت دوره تشکیلاتی و مبانی - اعتقادی داریم.»

  چه کسانی به اردوی آموزشی مستقلی‌ها دعوت شدند؟

دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه از حضور میهمانان بین‌المللی و شخصیت‌های برجسته کشوری خبر داد و گفت: «وزرای اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ دولت سیزدهم در این مراسم حضور دارند. روسای سه قوه و معاونان آنها، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس دیوان عدالت اداری، دادستان کل کشور، رئیس کمیسیون اصل نود و دبیر شورای انقلاب فرهنگی از دیگر میهمانان دوره جهاد اکبر هستند. همچنین بنا است تا وزیر علوم و وزیر بهداشت نیز به‌همراه رئیس نهاد مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها در این دوره شرکت کنند.»  

  تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم در اردوی جهاد اکبر

پناهی با تاکید بر اینکه ویژه‌برنامه‌ای برای تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم هم تدارک دیده‌ایم، افزود: «ویژه‌برنامه‌ای در این دوره داریم که در تاریخ 28 بهمن، شب ارتحال حضرت زینب و به مناسبت تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، قطعا در این برنامه خانواده این شهدا به‌عنوان میهمان ویژه حضور خواهند داشت. همچنین در این ویژه‌برنامه میزبان یکی از سران نظامی کشور خواهیم بود و تلاش می‌کنیم تا سردار باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح یا سردار قاآنی یا فرماندهان سپاه و ارتش در این مراسم حضور داشته باشند، البته هنوز این مهم به‌طور قطع مشخص نشده است.»

  دوره آموزشی صراط را برگزار خواهیم کرد

دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه جهاد اکبر شروع سیکل آموزشی اتحادیه در یک سال آینده است، تصریح کرد: «بعد از این دوره آزمونی برای دوره‌های نخبه‌پروری چهارگانه از حاضران گرفته می‌شود. دانشجویان غربال می‌شوند و افراد مستعدتر و باانگیزه‌تر برای دوره‌های بعدی انتخاب می‌شوند. علاوه‌بر جهاد اکبر ما برنامه‌هایی داشتیم، اما به‌دلیل عدم تصمیم‌گیری قاطعانه وزرای علوم و بهداشت درخصوص حضوری یا مجازی بودن ترم آینده، در این زمینه به مشکل خوردیم و ما برنامه‌ریزی واحدی را برای تمام دفاتر نداریم؛ با این‌حال دفاتر ما در سراسر کشور، متناسب با شرایط دانشگاه، دوره‌های خود را برگزار می‌کنند.»

او ادامه داد: «دوره‌های آموزشی-تشکیلاتی که در مشهد برگزار می‌شود، مثل دوره صراط یا دوره‌هایی که دفاتر دیگر در شهر قم در دانشگاه‌ برگزار می‌کنند، خواهد بود؛ اما درکل بلاتکلیف گذاشتن تشکیلات دانشجویی توسط وزارت علوم و بهداشت کار ما را دچار اخلال کرد و متاسفانه این ناهماهنگی تمامی ندارد.»

  برگزاری دوره آموزشی جذب و ارتباط‌گیری ویژه دفاتر اتحادیه

پناهی درباره دوره‌های دیگر اتحادیه گفت: «علاوه‌بر برگزاری جهاد اکبر، دوره آموزشی جذب و ارتباط‌گیری برای دفاترمان را تدارک دیدیم که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود. این دوره برای افراد باتجربه‌تر در دفاتر بوده و هدف از آن نیز این است که اگر دانشگاه‌ها حضوری شدند، چگونه بتوانیم تشکیلات‌مان را سرپا کنیم. عضوگیری و آموزشی که در سال‌های قبل از کرونا داشتیم را مجدد دایر کنیم. همچنین اوایل اسفندماه دومین دوره آموزشی-تخصصی بین‌الملل میعاد را به‌صورت مجازی و حضوری خواهیم داشت. چهارمین دوره کوثرانه را هم خواهیم داشت که اوایل اسفندماه برگزار می‌شود و از الان نمی‌توان درباره جزئیات آن صحبت کرد.»

 حضور سفرای کشورهای  مقاومت در جمع دانشجویان

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: «همچنین یک ویژه‌برنامه بین‌المللی نیز همزمان با جهاد اکبر در مشهد مقدس با حضور سفرای کشورهای مقاومت و نمایندگان آنها برگزار می‌کنیم.»

مرتبط ها