کد خبر: 66014

نفت سال آینده 100 دلار می‌شود

بانک گلدمن ساکس آمریکا پیش‌بینی کرد: طی سال آینده شاهد 100 دلاری شدن نفت در بازار جهانی خواهیم بود.

به گزارش «فرهیختگان» به نقل از راشاتودی، بانک گلدمن‌ساکس آمریکا پیش‌بینی کرد: طی سال آینده قیمت نفت به 100دلار در هر بشکه خواهد رسید و در سال  2023 ـ 2022 شاهد رسیدن تقاضای نفت به رکورد جدیدی خواهیم بود.

دامین کوروالین مدیر بخش انرژی بانک گلدمن‌ساکس می‌گوید: افزایش تورم در آمریکا و دیگر نقاط جهان نهایتاً روی هزینه خدمات صنایع نفتی اثرگذار خواهد بود و قیمت نفت را افزایش خواهد داد.

وی می‌گوید:‌یکی دیگر از سناریوها این است که شاهد سبقت گرفتن تقاضا از میزان حلقه نفت از بازار جهانی با فروکش کردن بحران کرونا باشیم و این مسأله هم قیمت نفت را بالا ببرد.

کوروالین طی سخنانی در یک نشست درباره چشم‌انداز بازار انرژی گفت:‌پیش از ظهور نوع جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون تقاضای نفت در بازار جهانی افزایش قابل توجهی یافته بود و انتظار می‌رود همچنان شاهد بالا رفتن تقاضا برای مسافرت‌های هوایی همگام با بهبود اوضاع باشیم.

وی ادامه داد: در سال 2022 و همچنین سال 2023 متوسط تقاضای نفت در بازار جهانی رکوردهای جدیدی را به ثبت خواهد رساند.

در حال حاضر مردم در اروپا، آمریکا و آسیا با نزدیک شدن فصل زمستان شاهد افزایش قابل توجه قیمت بنزین هستند. گروه‌های حمایت از مصرف‌کنندگان می‌گویند این افزایش قیمت غیرمنطقی است و قیمت نفت در بازار جهانی با بیشینه آن که در سال 2008 و با رقم 147 دلار در هر بشکه ثبت شد فاصله زیادی دارد.

در حال حاضر هر بشکه نفت دریای شمال حدود 73 دلار در حال معامله است و نفت آمریکا 71 دلار در هر بشکه دست به دست می‌شود./ * محمد سلطانی، روزنامه نگار

مرتبط ها