کد خبر: 63164

گزارش «فرهیختگان» از سفر پرماجرای آبی‌ها به شیراز؛ غفوری هم بعد از مجیدی بین هواداران رفت

سیلی رئیس هتل و حبس استقلالی‌ها در اتوبوس و رختکن

از امام‌جمعه تا بستگان مسئولان همه در VIP بودند

با پیاده شدن استقلالی‌ها، بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم در اتاق‌های خود اسکان پیدا کردند، بااین‌حال حضور هواداران استقلال در لابی برای دیدار نزدیک با بازیکنان و مربیان موردعلاقه خود مشخصا کارکنان هتل چمران شیراز را نیز به دردسر انداخت و آنها در این خصوص با چالش‌های بزرگی مواجه شدند.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: تیم فوتبال استقلال بعد از هشت سال دوباره به شیراز برگشت تا با فجر شهید سپاسی شیراز بازی کند. آخرین باری که فجرسپاسی در لیگ برتر حضور داشت مربوط به لیگ سیزدهم می‌شود اما شاگردان علی‌اصغر کلانتری بعد از سال‌ها توانستند دوباره جواز صعود به لیگ بیست‌ویکم را کسب کنند. جالب است بدانید آخرین باری که استقلال در شیراز قبل از دیدار جمعه به مصاف فجرسپاسی رفت، به 3014 روز پیش برمی‌گشت، جایی که آبی‌ها تحت هدایت امیر قلعه‌نویی توانستند فجر را با نتیجه 4 بر 2 شکست بدهند.

بااین‌حال دوباره استقلالی‌ها پنجشنبه هفته گذشته برای دیدار هفته چهارم خود از سری رقابت‌های فصل بیست‌ویکم لیگ برتر به شیراز بازگشتند، این درحالی است که استقلالی‌های شیراز به‌دلیل غیبت ۸ساله استقلال در شهر‌شان برای استقبال از این تیم از مدت‌ها قبل تدارک ویژه‌ای را درنظر گرفتند و همین امر باعث شد برنامه حضور آبی‌پوشان در شهر شیراز کمی پیچیده شده و با چالش‌های عجیبی مواجه شود. بااین‌حال نکته جالب‌توجه این بود که به‌خاطر ازدحام جمعیت در فرودگاه چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت استقلالی‌ها، کاروان این تیم از روی باند پرواز مستقیم سوار اتوبوس شده و به هتل رسید و در زمان برگشت نیز مستقیم از ورزشگاه راهی باند پرواز شد تا در این بین جمعیت مشتاق تیم استقلال در فرودگاه نتوانند با بازیکنان و چهره‌های محبوب خود به‌صورت مستقیم دیدار کنند. موضوعی که حسابی آنها را آزرده‌خاطر کرد و باعث شد با گلایه به مسئولان حراست فرودگاه و نیروی انتظامی اعلام کنند که بعد از ۸ سال می‌خواستند چهره‌های محبوب خود را از نزدیک ببینند اما تغییر برنامه باعث شد این اتفاق نیفتد.

 حبس استقلالی‌ها در اتوبوس

طبق گزارش رسانه‌ها و عکس‌های منتشرشده از همان لحظه ورود اتوبوس حاوی بازیکنان استقلال در خیابان‌های شیراز، خودرو‌های زیادی پشت این اتوبوس به حرکت درآمده تا کاروان این تیم را تا هتل چمران شیراز بدرقه کنند اما ازدحام جمعیت مقابل هتل و هوادارانی که از ساعت‌ها پیش خود را به مقابل محل اسکان استقلالی‌ها رسانده بودند باز هم دردسر‌های زیادی را ایجاد کرد تا جایی که در ابتدای کار سرمربی استقلال حضور به‌موقع در نشست خبری را از دست داد اما در ادامه به‌خاطر تراکم جمعیت و برخی خطرات احتمالی برای سلامتی بازیکنان، این موضوع باعث شد فرهاد مجیدی تا دقایق زیادی اجازه پیاده شدن از اتوبوس را به بازیکنان تیمش ندهد. با وجود حضور پرشمار مأموران نیروی انتظامی اما تعداد زیادی از هواداران استقلال اتوبوس این تیم را به محاصره خود درآوردند و جالب اینکه مأموران حریف هواداران نشده و همین موضوع کار را پیچیده کرد و همین اتفاقات باعث شد سرمربی استقلال برای پیاده شدن اعضای تیمش تا مدت زمان زیادی رضایت ندهد.

ترافیک سنگین اطراف هتل نیز به گفته شاهدان محلی بی‌سابقه بوده و روند ترافیک در قسمتی که هتل محل اسکان استقلالی‌ها بود به‌دلیل حضور این تیم مختل شده و تا ساعاتی نیز این وضعیت ادامه داشت.

 سیلی رئیس هتل به کارمندش!

با پیاده شدن استقلالی‌ها، بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم در اتاق‌های خود اسکان پیدا کردند، بااین‌حال حضور هواداران استقلال در لابی برای دیدار نزدیک با بازیکنان و مربیان موردعلاقه خود مشخصا کارکنان هتل چمران شیراز را نیز به دردسر انداخت و آنها در این خصوص با چالش‌های بزرگی مواجه شدند. زمانی که استقلالی‌ها ظهر روز بازی مشغول گرم کردن در محوطه هتل بودند یک درگیری فیزیکی بین رئیس هتل با یکی از کارکنان به وجود آمد و این فرد سیلی محکمی را به یکی از زیردستانش زد، در ادامه نیز در زمان ترک هتل توسط استقلالی‌ها، یک‌بار دیگر به شهادت فیلم منتشرشده در فضای مجازی رئیس هتل یکی دیگر از زیردستان خود را مورد نوازش قرار داد و یک سیلی هم به او زد که این امر نشان می‌داد شلوغی‌های اطراف هتل تا حد زیادی کارکنان هتل چمران را آزرده‌خاطر و مستاصل کرده و همین زود از کوره دررفتن رئیس هتل و برخورد فیزیکی او با زیردستانش در مدت زمان حضور استقلالی‌ها در هتل به‌خوبی گواه این امر بود.

 غفوری بعد از مجیدی بین هواداران رفت

از زمان حضور استقلالی‌ها در هتل چمران تا لحظه‌ای که آنها هتل را برای برگزاری مسابقه ترک کردند، برخی هواداران حتی ثانیه‌ای مقابل هتل چمران را ترک نکردند و با نزدیک شدن به ساعات پایانی شب پنجشنبه ازدحام جمعیت کم شد؛ اما هنوز عده‌ای پشت درهای هتل به تشویق بازیکنان مشغول بودند، این درحالی است که ظهر روز جمعه یک‌بار دیگر تعداد هواداران استقلال افزایش پیدا کرد و آنها با تشویق بازیکنان و در راس آنها فرهاد مجیدی از سرمربی استقلال خواهش کردند دقایقی برای ملاقات به نزد آنها برود.

درنهایت نیز این اتفاق افتاد و مجیدی برای دیدار با هواداران در حضور ماموران حراست هتل و ماموران نیروی انتظامی به سمت آنها رفته و دقایقی به خوش‌وبش و گرفتن عکس یادگاری پرداخت اما نکته قابل‌توجه اینکه بعد از رفتن مجیدی هواداران این‌بار درخواست ‌کردند وریا غفوری به جمع آنها برود که کاپیتان استقلال نیز به درخواست هواداران استقلال توجه کرد و او نیز برای دقایقی به جمع هواداران رفت تا با آنها دیدار کند، این درحالی است که با وجود آنکه دیدار کاپیتان استقلالی‌ها تنها دقایقی بعد از حضور فرهاد مجیدی انجام شد، کانال رسمی باشگاه از اطلاع‌رسانی این موضوع امتناع کرد که این امر در نوع خود جالب‌توجه بود.

 در ورزشگاه چه گذشت؟

درنهایت استقلالی‌ها یک‌بار دیگر در ازدحام جمعیت خود را به اتوبوس رساندند تا برای بازی مقابل فجر سپاسی تقریبا دو ساعت زودتر راهی ورزشگاه شوند، این درحالی است که حدود ۲۰۰ نفر تماشاگر برای تماشای دیدار دو تیم در ورزشگاه حضور داشتند و جالب اینکه وی‌آی‌پی ورزشگاه حافظیه نیز مملو از جمعیت بود. در این بین، آنهایی که در جایگاه ویژه ورزشگاه بودند، هرکدام خود را به یک عنوان معرفی کردند؛ یکی می‌گفت دایی او مدیرعامل فجر سپاسی است و یک نفر دیگر عنوان می‌کرد عموی او از مسئولان سیاسی استان است و این درحالی است که بسیاری از مسئولان سیاسی ورزشی استان ازجمله امام‌جمعه شیراز برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حضور داشتند.

 تماشاگران رفتند و برگشتند!

حضور بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تماشاگر روی جایگاه هواداران باعث شد داوود رفعتی که از او به‌عنوان یکی از سختگیرترین ناظران رقابت‌های لیگ نام برده می‌شود به این موضوع ایراد گرفته و اعلام کند تا زمانی که این افراد از ورزشگاه خارج نشوند، اجازه بازی را نمی‌دهد. براساس همین، فرمانده نیروی انتظامی شیراز به‌سمت هواداران رفت و همه را از ورزشگاه بیرون کرد اما این تعداد در ابتدا به‌صورت صوری از ورزشگاه خارج شدند اما در ادامه و با شروع مسابقه یک‌بار دیگر و این‌بار جداگانه از هم در قسمت‌های مختلف ورزشگاه مستقر ‌شدند تا بتوانند بازی را از نزدیک تماشا کنند، البته اتفاقات ابتدای بازی باعث شد بازی با تأخیر چند دقیقه‌ای آغاز شود.

درنهایت نیز فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری به این موضوع اعتراض کرده و حتی در جمله‌ای عجیب از هواداران استقلال درخواست کرد در بازی‌های بعدی آنها هم به استادیوم بروند! نکته جالب اینکه باشگاه استقلال روز گذشته در این خصوص سند رو کرد و عکس حضور تماشاگران در ورزشگاه را منتشر کرد و حالا در این خصوص باید منتظر واکنش سازمان لیگ ماند.

 رفتار عجیب کلانتری یادآور نیمکت فولادی‌ها

علی‌اصغر کلانتری، سرمربی فجرسپاسی در این دیدار روز پرفشار و البته روز پرتنشی را سپری کرد. این سرمربی به همراه نیمکت خود در مسابقه مقابل استقلال به دفعات به داور بازی اعتراض کردند اما مماشات منصوریان داور مسابقه با نیمکت‌نشینان تیم شیرازی نیز در نوع خود قابل‌توجه بود. این اعتراض‌ها و انتقادها به عملکرد داور در نیمه دوم و با گرفتن پنالتی علیه فجرسپاسی به اوج خود رسید اما همچنان مماشات داوری با کلانتری ادامه داشت و سرمربی فجر مدام به داور می‌گفت سوت‌ها و عدالتت فقط برای استقلالی‌هاست؟

 استقلالی‌ها در رختکن هم حبس شدند!

یک‌بار دیگر ازدحام اطراف ورزشگاه باعث شد استقلالی‌ها بعد از مسابقه این‌بار در رختکن محبوس شوند و حتی شام خود را در رختکن صرف کنند. از آنجا که چک‌اوت هتل بعد از خروج آبی‌پوشان برای انتقال به ورزشگاه انجام شده بود، درنهایت اقدامات لازم برای بازگشت به تهران از همان ورزشگاه حافظیه آغاز شد و به این ترتیب سفر ۲۴ساعته و پرحاشیه کاروان استقلال در شیراز به این شکل به پایان رسید، این درحالی است که با اشتباه سیدحسین حسینی ۳ امتیاز این مسابقه در ثانیه‌های پایانی در شیراز جا ماند تا حسرت ۱۲ امتیازی نشدن آبی‌پوشان در پایان این دیدار به دل هواداران و کادرفنی و بازیکنان این تیم بماند، هرچند شکست سپاهان مقابل ذوب‌آهن باعث شد استقلال موقتا تا پایان بازی‌های روز جمعه صدرنشین باشد.

مرتبط ها