کد خبر: 62038

استاندار تهران:

مراسم ۱۳ آبان در تهران برگزار می‌شود

استاندار تهران از برگزاری مراسم ایام الله ۱۳ آبان در پایتخت خبر داد و گفت: جزئیات رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم به فرمانداران ابلاغ خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان»، محسن منصوری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به اهمیت این جلسات اظهار داشت: یکی از جلسات مهم و ضروری، جلسه ستاد مقابله با کرونا است که این مسئله به سبب اهمیت موضوع و تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: استانداری علاوه بر انجام وظایف ذاتی از جمله تأمین امنیت و نظارت بر دستگاه‌ها، اولویت‌هایی دارد که یکی از آن‌ها موضوع کرونا است از این رو تاکید بر این است که این جلسات به صورت مستمر برگزار شود و در این زمینه مبنا نظر کارشناسان حوزه بهداشت می‌باشد و تمام ابعاد موضوع باید سنجیده شود.

استاندار تهران در مورد مراسم ۱۳ آبان عنوان کرد: اهمیت به معنویت و داشته‌های معنوی مردم ضروری است و کرونا در این زمینه به کشور ما و کشورهای اسلامی خسارت وارد کرده است و مدت زیادی است که نماز جمعه در تهران برگزار نمی‌شود، البته خط قرمز ما صحت و سلامت مردم است.

منصوری سپس گفت: نماز جمعه این هفته طبق نظر ستاد ملی کرونا در تهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های نیمه کاره بهداشتی و درمانی در استان تهران افزود: در شهرستان‌هایی مثل قرچک و ورامین پروژه‌های بیمارستانی نیمه کاره مانده که باید توسط بخش خصوصی مورد بررسی قرار بگیرند.

استاندار تهران در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: عادی انگاری بسیار خطرناک است و حدود ۷۵ درصد از افراد در استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند که در این زمینه باید نهادهایی مثل رسانه پیگیر موضوع باشند، همچنین واکسیناسیون دانش آموزی نیز باید تعیین تکلیف شود و میزان واکسیناسیون در کوتاه‌ترین زمان به بالای ۸۵ یا ۹۰ درصد برسد و مدارس شناسنامه دار باشند تا کنترل و بررسی راحت تر شود.

وی تاکید کرد: در مورد برگزاری مراسم ۱۳ آبان نیز کمیته‌ای متشکل از معاونان بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، جزئیات پروتکل‌های بهداشتی را تدوین می‌کنند تا به فرمانداران ابلاغ و با هماهنگی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود./مهر

 

مرتبط ها