کد خبر: 61144

استیلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: اجازه بدهید هیات‌مدیره جدید مدیرعامل انتخاب کند

رسیدگی به مشکلات پرسپولیس آسیایی باید در اولویت باشد

وزارت باید به کمک پرسپولیس بیاید. بازیکنان شارژ روحی شوند تیم خوب نتیجه می‌گیرد و نتیچه خوب تیم هم باعث شادی هواداران می‌شود.

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: بین همه اخباری که درمورد آینده مدیریت باشگاه پرسپولیس منتشر شد خبری هم مربوط به حضور حمید استیلی در ترکیب هیات‌مدیره جدید این باشگاه بود. البته خیلی زود این خبر از طرف خود این چهره شناخته‌شده فوتبال رد شد. با وجود این، بار دیگر با زننده گل قرن و سرمربی اسبق باشگاه پرسپولیس تماس گرفتیم و درمورد این موضوع و بازی پرسپولیس و الهلال عربستان با او به صحبت نشستیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» را با استیلی در ادامه بخوانید.

این روزها بحث درمورد انتخاب هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس حسابی داغ شده و در این میان گاهی هم اسم شما برای حضور در هیات‌مدیره به گوش می‌رسد.

درحال حاضر مهم‌ترین موضوعی که همه باید به آن توجه کنند بازی پرسپولیس مقابل الهلال عربستان است. این بازی فقط یک بازی باشگاهی نیست و در عرصه بین‌المللی بازی بسیار مهمی خواهد بود. درحال حاضر این تیم نیاز به آرامش روحی و روانی دارد. متاسفانه مشکلات مالی زیادی گریبان این باشگاه را گرفته و تیم را با یک‌سری مشکلاتی روبه‌رو کرده است. با اینکه بخش دیگری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کردند اما با وجود این هنوز تسویه‌حساب فصل قبل انجام نشده و بازیکنان همچنان مطالباتی دارند. به‌نظر می‌رسد باید توجه بیشتری به موقعیت و جایگاه این تیم داشته باشند.

می‌گویند همین تغییرات برای رفع مشکلات مالی باشگاه است!

این تغییرات را باید بگذارند برای بعد. پرسپولیس الان واقعا به کمک نیاز دارد. به‌نظرم باید اولویت را به حل مشکلات این تیم می‌دادند و باشگاه را شارژ مالی می‌کردند تا مشکلاتی که تمرکز بازیکنان را برهم می‌زند، برطرف کنند. الان اقداماتی برای رفع مشکلات استقلال صورت داده‌اند و حالا باید اولویت را به پرسپولیس بدهند تا این تیم برای بازی مهم آسیایی‌اش آماده شود.

یعنی وزارت باید پرسپولیس را شارژ مالی کند؟

وقتی پای اعتبار فوتبال ایران به میان می‌آید چه اشکالی دارد که وزارت این مشکل را حل کند؟! وزارت باید به کمک پرسپولیس بیاید. بازیکنان شارژ روحی شوند تیم خوب نتیجه می‌گیرد و نتیچه خوب تیم هم باعث شادی هواداران می‌شود.

به‌نظر شما پرسپولیس نیاز به تغییرات مدیریتی دارد؟

شاید بعدا به این تغییرات نیاز داشته باشد اما درحال حاضر باید به فکر حل سریع مشکلات مالی این باشگاه باید باشند. مدیریت این باشگاه نیاز به افرادی دارد که کننده واقعی کار باشند و بتوانند زیرساخت‌ها را اصلاح کنند تا پرسپولیس برای همیشه از شر این مشکلات راهی یابد. تا زیرساخت ‌ها درست نشود هرسال شاهد این مشکلات هستیم. پرسپولیس نیاز به تغییر دارد اما الان زمان مناسبی برای این کار نیست.

برای حضور در هیات‌مدیره با شما صحبتی نکردند؟

نه، قطعا افراد بسیار بهتری نسبت به من وجود دارد که می‌توانند در هیات‌مدیره به پرسپولیس کمک کنند. اگر نیست، انتخاب افراد پیشکسوت برای حضور در هیات‌مدیره هست که قطعا پیشکسوت‌تر از من وجود دارد و می‌توانند از وجود آنها در هیات‌مدیره استفاده کنند. باید از افرادی در هیات‌مدیره استفاده کنند که توانمندی لازم را برای تامین منابع مالی داشته باشند.

هیات‌مدیره پرسپولیس باید دارای چه فاکتورهایی برای موفقیت باشند؟

باید از افرادی استفاده شود که هم فکر اقتصادی داشته باشند و هم توان اجرایی کردن برنامه‌ها در وجودشان باشد. هیات‌مدیره باید اول اعضای خودش را بشناسد بعد به‌دنبال انتخاب مدیرعامل باشد. اما اینجا می‌بینیم که اول نام مدیرعامل مطرح می‌شود بعد هیات‌مدیره. مدیرعامل را باید اعضای هیات‌مدیره انتخاب کنند تا از هیات‌مدیره حرف‌شنوی داشته باشد. هیات‌مدیره اگر از اعضای توانمند و همفکر برخوردار باشد و مدیرعامل نیز تحت‌تاثیر برنامه‌های هیات‌مدیره پرتلاش ظاهر شود بسیاری از مشکلات باشگاه حل خواهد شد.

از بین گزینه‌های مطرح‌شده کدام را برای مدیریت باشگاه پرسپولیس انتخاب می‌کنید؟

دادکان و کاشانی جزء بهترین‌ها هستند و هر دو در سطح بالای مدیریتی در ورزش کار کرده‌اند. آدم‌های سلامتی هستند و به‌نظرم آنها می‌توانند به حل مشکلات پرسپولیس کمک کنند. براساس شناختی که از این دو نفر دارم می‌گویم آنها گزینه‌های بسیار خوبی برای مدیریت پرسپولیس خواهند بود.

بازی با الهلال را چطور می‌بینید؟

اتفاقا داشتم با حمید مطهری در این مورد صحبت می‌کردم. او بازی‌های این تیم را آنالیز کرده بود و می‌گفت الهلال ضعیف‌ترین بازی که انجام داده مقابل استقلال بوده و در بازی‌های دیگرش بسیار آماده‌تر نشان داده است. این تیم ریشه‌دار است و در آسیا بارها موفق عمل کرده و به‌نظرم بازی مقابل این تیم بازی سختی خواهد بود. ضمن اینکه آنها در لیگ هم بازی می‌کنند و در شرایط مسابقه قرار دارند. با وجود این کادرفنی پرسپولیس آنالیز دقیقی روی بازی الهلال داشته و فکر می‌کنم پرسپولیس شرایط لازم را برای بازی مقابل این تیم پیدا کرده است.

شانس پرسپولیس برای پیروزی در این بازی چقدر است؟

پرسپولیس از کادرفنی و بازیکنان خوب و باتجربه‌ای بهره می‌برد و تجربه خوبی هم از حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دارند. اگر شرایط روحی و روانی تیم خوب باشد و بتوانند با آرامش و روحیه بالا این چند روز را تمرین کنند قطعا الهلال کار سختی در پیش خواهد داشت. امیدوارم بازی دوستانه پرسپولیس و سپاهان هم در ورزشگاه آزادی برگزار شود و شرایط یک بازی جدی را به خود بگیرد تا تیم محک لازم را ببیند و بهتر برای نبرد با الهلال آماده شود.

نتیجه بازی را چه می‌بینید؟

اصلا قابل پیش‌بینی نیست. البته پرسپولیس خارج از ایران عملکرد خوبی داشته و از تجربه بالایی نیز برخوردار است. بازیکنان جدید تیم هم در شرایط خوبی قرار دارند و توانستند با بازیکنان قدیمی به هماهنگی خوبی دست پیدا کنند. من به پیروزی پرسپولیس در این دیدار بسیار امیدوارم. این تیم بخواهد قطعا هوادارانش را خوشحال خواهد کرد.

مرتبط ها