کد خبر: 60296

بازتاب عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

هدیه ترابی برای صعود پرسپولیس

خارجی‌های النصر تفاوت را برابر تراکتور رقم زدند

با پایان دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چهره 8 تیم صعود‌کننده به دور بعدی مشخص شد و از بین سه نماینده ایران که در این مرحله حضور داشتند تنها پرسپولیس بود که موفق شد با برتری برابر حریف تاجیکستانی خود به دور بعد صعود کند.

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: با پایان دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چهره 8 تیم صعود‌کننده به دور بعدی مشخص شد و از بین سه نماینده ایران که در این مرحله حضور داشتند تنها پرسپولیس بود که موفق شد با برتری برابر حریف تاجیکستانی خود به دور بعد صعود کند. تراکتور نیز همانند استقلال با شکست برابر حریفی از عربستان از دور مسابقات کنار رفت. پرسپولیس در شهر دوشنبه در حالی که به نظر می‌رسید بازی به وقت اضافه کشیده خواهد شد با درخشش مهدی‌ ترابی توانست میزبانش را با یک گل شکست دهد و جواز حضور در دوره بعد را کسب کند تراکتور هم با وجود مشکلات و حواشی زیادی که داشت در دبی با یک گل مغلوب النصر شد و با لیگ قهرمانان آسیا وداع کرد.

 نقش هواداران تاجیک

سایت «اینساید وردفوتبال» درباره نتایج دیدارهای منطقه غرب آسیا می‌نویسد: «عربستانی‌ها توانستند در روز دوم این مسابقات هم یک نماینده موفق داشته باشند و النصر با برتری یک بر صفر برابر تراکتور ایران جواز حضور در دوره بعد را گرفت. ایرانی‌ها هم در این مرحله ناکام مطلق نبودند و پرسپولیس به‌عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال این کشور و باشگاهی که سال گذشته توانست در فینال این رقابت‌ها نیز حاضر باشد در تاجیکستان به مصاف استقلال رفت و درحالی که ورزشگاه مملو از تماشاگر بود توانست این تیم را مغلوب کند. نمایش خوب تاجیکستانی و همچنین حضور هواداران پرشور باعث شد تا پرسپولیس تا آخرین دقایق این بازی نتواند دروازه تیم حریف را باز کند و حملات آنها بی‌اثر ماند تا اینکه نهایتا در دقیقه ۹۰ این مهدی ترابی بود که توانست تک‌گل تیمش را به ثمر رساند و با این هدیه، قرمزها را راهی مرحله بعد کند. قرعه‌کشی مرحله بعدی مسابقات روز جمعه در مالزی برگزار خواهد شد تا ۴ تیم حاضر در منطقه غرب آسیا رقبای خود را بشناسند.»

از سوی دیگر سایت «ترکمن پرتال» نیز با اشاره به اینکه تیم تاجیکستانی مقاومت خوبی برابر پرسپولیس داشت نوشت: «استقلال دوشنبه پیش از این توانسته بود به‌عنوان شگفتی‌ساز مرحله گروهی به این مرحله صعود کند تا آخرین دقایق دیدار برابر نماینده ایران نمایش خوبی ارائه کرد و حتی می‌توانست بازی را به وقت اضافه و پنالتی بکشاند اما درنهایت ستاره‌های باتجربه تیم حریف توانستند دروازه این تیم را باز کرده و مانع از ادامه روند خوب تیم استقلال دوشنبه شوند. رسیدن به این مرحله از مسابقات معتبر آسیایی دستاوردی بسیار بزرگ برای تیم تاجیک محسوب می‌شود و اینکه آنها توانستند در نخستین حضور خود در این مسابقات تا این مرحله پیش بروند قابل تقدیر است.»

سایت «البلاد» هم در واکنش به پیروزی نماینده ایران در این مسابقه نوشت: «مهدی ترابی تفاوت دو تیم در این مسابقه را رقم زد و توانست تیمش را با یک ضربه زیبا به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برساند. استقلال دوشنبه مقاومت زیادی برابر حریف ایرانی خود داشت و به نظر می‌رسید قرار است بازی‌های خوب این تیم در آسیا همچنان ادامه داشته باشد اما پرسپولیس درنهایت توانست با تک‌گل خود به روند خوب این تیم تاجیک در آسیا خاتمه دهد.»

سایت اماراتی العین نیز درباره تیم‌های حاضر در دوره بعدی این مسابقات در منطقه غرب نوشت: «دو تیم عربستانی به همراه الوحده امارات و پرسپولیس ایران ۴ نماینده غرب آسیا در دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود. قرعه‌کشی مرحله روز جمعه برگزار می‌شود و یکی از جدال‌های جذاب می‌تواند رویارویی الهلال و النصر در دربی ریاض باشد. این دو تیم در لیگ عربستان همواره رقابت و دشمنی دیرینه با هم داشتند و حالا دیدار آنها در آسیا می‌تواند بسیار حساس و تماشایی باشد. الوحده امارات هم پس از ۱۴ سال توانسته حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات را تجربه کند. دیگر تیم‌ این مرحله نیز پرسپولیس است که سال گذشته تا دیدار نهایی این مسابقات پیش رفت و در این دوره هم یکی از شانس‌های رسیدن به مراحل پایانی محسوب می‌شود.»

 خریدهای موفق

النصر عربستان با وجود خریدهای گران‌قیمتی که در طول تابستان داشت به زحمت و با یک گل توانست تیم نه‌چندان آماده تراکتور را از پیش رو بردارد. نمایندگی ایران که حتی تا آستانه کناره‌گیری از این مسابقات نیز پیش رفت درنهایت راهی امارات شد تا دیدار خود برابر نماینده عربستان را برگزار کند. تفاوت دو تیم در این دیدار را دو خرید خارجی و پر سروصدای النصری‌ها رقم زدند که در دقیقه ۱۱ تالیسکای ۸ میلیون یورویی پاس گل را در اختیار وینسنت ابوبکر دیگر خرید جدید تیم قرار داد تا تک‌گل تیمش را در این دیدار به ثمر برساند. مانو منزس، سرمربی برزیلی النصر معتقد است که شاگردانش مستحق پیروزی در این دیدار بودند و بهتر از تراکتور ظاهر شدند. او می‌گوید: «ما برای بردن و صعود به مرحله بعد راهی میدان شدیم و شایسته این اتفاق بودیم. در نیمه دوم به‌خصوص نمایش خوبی داشتیم و تراکتور فکر می‌کنم تنها یک بار دروازه تیم ما را تهدید کرد. از عملکرد شاگردانم راضی‌ام و برد بسیار ارزشمندی را به دست آوردیم. با توجه به نمایشی که در این دیدار داشتیم، رسیدن به مراحل پایانی و قهرمانی در آسیا برای ما دور از دسترس نخواهد بود.»

حسن الراهب، مهاجم سابق این تیم نیز درباره این دیدار و عملکرد النصر برابر تراکتور می‌گوید: «زوج تالیسکا و وینسنت ابوبکر در خط حمله النصر واقعا عملکرد خوبی داشتند و توانستند بارها دروازه حریف را تهدید کرده و به نظر من خریدهای موفقی برای النصر بودند. تیم عربستانی از همان ابتدا بازی را در دست داشت و اجازه نداد تا حریف بتوانند خطری روی دروازه‌اش ایجاد کند. النصر از نظر تاکتیکی برتر از حریف بود و توانست با استفاده از نقاط ضعف تراکتور، دروازه آنها را باز کند. البته تیم در نیمه دوم اشتباهاتی داشت که امیدوارم در دیدارهای بعدی کمتر شاهد آن باشیم.»

سلطان الغانم، مدافع راست ملی‌پوش النصر نیز در پایان مسابقه در توئیتر خود نوشت: «بسیار خوشحالم که از این مرحله صعود کردیم و خدا را شکر می‌کنم. به همه همبازیانم و همچنین هواداران این موفقیت را تبریک می‌گویم و امیدوارم در بازی‌های بعد نمایش بهتری داشته باشیم. از همه طرفداران تیم بابت حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم و تلاش می‌کنیم در دیدارهای بعد همین روند را دنبال کنیم.»

مرتبط ها