کد خبر: 59614

«مقتدی صدر» خواستار حضور میلیونی مردم در انتخابات عراق شد

رهبر جریان «صدر» عراق در جدیدترین مواضع خود خواستار حضور میلیونی مردم این کشور در انتخابات پارلمانی زودهنگام شد.

به گزارش «فرهیختگان» به نقل از الفرات نیوز، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق مواضع جدیدی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، اتخاذ کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر جریان صدر عراق خواستار حضور گسترده مردمی در انتخابات پارلمانی پیش روی شد. وی از مردم خواست تا حضور میلیونی در انتخابات داشته باشند. صدر گفت: ما باید شاهد یک انقلاب انتخاباتی در روز انتخابات باشیم.

رهبر جریان صدر عراق روز جمعه اعلام کرد که از تصمیم خود مبنی بر تحریم انتخابات و عدم مشارکت در آن عقب نشینی کرده است. وی تصریح کرد: مصلحت اقتضا می‌کند که در انتخابات شرکت کنیم. بنابراین، با عزم و اراده‌ای راسخ تصمیم به مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام گرفتیم.

صدر افزود: در انتخابات شرکت خواهیم کرد تا عراق را از فساد و اشغالگری نجات دهیم. عصر امروز فراکسیون‌های سیاسی پارلمان برگه‌ای را به من تحویل دادند که متضمن منشور اصلاح اوضاع فعلی کشور است. محتوای این برگه مقدمه‌ای برای پایان بخشیدن به فساد است.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است./ مهر

مرتبط ها