کد خبر: 58534

مهاجم پرسپولیس به سمیعی قول ماندن داد ولی احتمالا به اصفهان می‌رود

پیشنهاد سپاهان برای جذب مغانلو: محبی + ۸ میلیارد تومان

قرمزها با عباس‌زاده و پاکدل صحبت نکردند، به جذب شهباززاده امیدوارند

ماجراجویی شهریار مغانلو در پرسپولیس به‌پایان رسیده و به‌نظر می‌رسد او را باید نخستین بمب بزرگ نقل‌وانتقالاتی سپاهان دانست.

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: ماجراجویی شهریار مغانلو در پرسپولیس به‌پایان رسیده و به‌نظر می‌رسد او را باید نخستین بمب بزرگ نقل‌وانتقالاتی سپاهان دانست. پیشنهاد وسوسه‌کننده زردپوشان اصفهانی به این بازیکن و باشگاه پرتغالی، سرانجام باشگاه سانتاکلارا را مجاب کرد تا در ازای محمد محبی و پرداخت مبلغی حدود 8 میلیارد تومان او را به‌خدمت بگیرد. پیش‌تر البته موضوعاتی مثل لزوم علاقه شهریار به باشگاه مقصدش هم مطرح شده بود که با پیشنهاد کلان مالی مطرح شده، به‌نظر می‌رسد او راضی به این انتقال هم شده است. هرچند روز گذشته عنوان شد که باشگاه سانتاکلارا به این بازیکن گفته یا باید به پرتغال برگردد یا سپاهان را انتخاب کند اما به‌نظر می‌رسد جدایی او با میل شخصی‌اش انجام شده و دست پرسپولیس در خط حمله خالی‌تر از قبل شده است. سرخپوشان تهرانی پس از جدایی علی علیپور، به‌سرعت عیسی آل‌کثیر را جایگزین او کردند اما محرومیت 6 ماهه او درنهایت یحیی گل‌محمدی را مجاب کرد که شهریار مغانلو را جذب کند؛ مهاجمی که سال گذشته نیز پیشنهاد خوبی از سرخپوشان داشت اما پرتغال را انتخاب کرد و البته نتوانست عملکرد موفقیت‌آمیزی در تیم سانتاکلارا داشته باشد. چند روز پیش البته او به مدیران باشگاه اعلام کرد که به‌زودی راهی پرتغال می‌شود تا آنها را راضی به کاهش رقم رضایتنامه کند؛ رضایتنامه‌ای که ظاهرا 500 هزار یورو برای سرخپوشان آب می‌خورد. این رقم را درکنار 50 هزار یورویی بگذارید که پرسپولیس برای نیم‌فصل به‌خدمت گرفتن او در فصل گذشته پرداخت کرد و حالا این رقم 10 برابر شده است. به هر ترتیب از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که پرسپولیس نتواند با ارقام مدنظرش، مغانلو را حفظ کند. جالب است بدانید چندی پیش یکی از مدیران باشگاه در جمعی خصوصی عنوان کرده بود شهریار مغانلو را در روزهای آخر نقل‌وانتقالات حفظ می‌کنند تا رقمش کمتر شود؛ اتفاقی که رخ دادن آن بعید است و به‌نظر می‌رسد این مهاجم را باید سپاهانی دانست.

 ادامه مذاکرات با شهباززاده

یکی از دغدغه‌های این روزهای هواداران اما بحث آلترناتیو است. آنها می‌خواهند بدانند که گل‌محمدی چه گزینه‌ای را در ذهنش برای جایگزینی مغانلو دارد. چند روز پیش در «فرهیختگان» نوشتیم که سرخپوشان به‌دنبال جذب سجاد شهباززاده، آقای گل فصل اخیر هستند و شنیده‌ایم مذاکراتی هم با این بازیکن انجام شده است. مهاجم سرخپوشان البته پیش‌تر در استقلال نتوانست به بازیکن درخشانی تبدیل شود اما در سپاهان تبدیل به ستاره لیگ شد و همین موضوع مسئولان باشگاه پرسپولیس را مجاب کرد تا رایزنی‌هایی را با او داشته باشند. البته در این باره نکته جالبی هم باید بدانید، ظاهرا مغانلو هنگام ترک ایران به سمیعی اطمینان داده که قطعا به پرسپولیس بازمی‌گردد و می‌خواهد با این تیم، لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند. روز گذشته پیگیری‌های زیادی از باشگاه پرسپولیس داشتیم اما آنها حتی از اینکه مغانلو با سپاهان به توافق نهایی رسیده هم اطلاعات کاملی نداشتند.

 نه عباس‌زاده، نه پاکدل

طبعا در فصل نقل‌وانتقالات گزینه‌های زیادی به باشگاه‌ها لینک می‌شوند. در روزهای اخیر هم شایعاتی به گوش رسید که سمیعی و شکوری به‌دنبال جذب حامد پاکدل (مهاجم آلومینیوم اراک) و محمد عباس‌زاده (مهاجم پیشین پرسپولیس و فعلی تراکتور) هم هستند اما شنیده‌ایم که این مذاکرات صحت ندارد و دست‌کم تا لحظه نگارش این گزارش، خبری از مذاکره با این دو بازیکن نبوده است.

 خیال سمیعی راحت است؟

«برای هر بازیکنی جایگزین وجود دارد.» این صحبت از قول سمیعی، مدیر نه‌چندان پرحرف و بی‌علاقه‌ به توضیح دادن باشگاه پرسپولیس است؛ مدیری که زمزمه‌های جدایی‌اش از سرخپوشان باعث شد یکی از اسپانسرهای آتی باشگاه، قید همکاری با این تیم را بزند. هرچند سمیعی محبوبیت بسیاری نزد هواداران پرسپولیس دارد اما بدون‌شک جدایی مغانلو از سرخپوشان می‌تواند روی محبوبیت او تاثیر بگذارد. هواداران پرسپولیس که علاقه ویژه‌ای به این بازیکن دارند، ترجیح می‌دهند با حفظ این بازیکن، زمینه موفقیت‌های بیشتر در آسیا را رقم بزنند اما ظاهرا اوضاع پس از جدایی کنعانی‌زادگان نه‌تنها بهبود نیافته، بلکه سرخپوشان روزبه‌روز نسبت به تیم فصل قبل خود ضعیف‌تر شده‌اند. ناگفته نماند که شنیده‌ایم مدیران باشگاه پرسپولیس از دست مغانلو دلخور هستند اما آنها به‌خوبی می‌دانند که دوران دلخوری و شاکی شدن از بازیکنان گذشته و با صفت‌هایی مثل بامرام و بامعرفت، نمی‌توان تیم‌داری کرد. آنها باید برای پرسپولیس هزینه کنند تا این تیم را از شر اوضاع فعلی نجات دهند. همه منتظر باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات هستند و بی‌شک در صورت محقق نشدن خواسته هواداران، مدیران باشگاه بیشترین آسیب را خواهند دید.

مرتبط ها