کد خبر: 53570

گزارش رسانه‌های چینی از پورعلی‌گنجی و تیمش

امید خط‌دفاعی شنزن در فصل جدید

ر سایت «تیتان24» چین در گزارش خود از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ چین، شنزن را یکی از تیم‌هایی دانسته که به لطف لژیونرهای خوب خود می‌تواند عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشد.

فصل جدید رقابت‌های لیگ فوتبال چین از روز سه‌شنبه این هفته آغاز می‌شود تا یکی از مهم‌ترین لیگ‌های شرق آسیا دیدارهای خود را ازسر بگیرد. مرتضی پورعلی‌گنجی تنها لژیونر ایرانی حاضر در این رقابت‌هاست که به‌همراه تیم شنزن در این مسابقات حضور دارد و روز چهارشنبه دیدار هفته نخست خود را برابر «هنان‌جیانی» برگزار خواهد کرد. مدافع ملی‌پوش ایرانی که دومین فصل حضورش در این تیم را سپری می‌کند در فصل قبل به‌همراه این تیم در رده پنجم گروه Aاین مسابقات قرار گرفت و به دیدارهای پلی‌آف رفت و درنهایت در رتبه چهاردهم لیگ قرار گرفت. این تیم این فصل با سرمایه‌گذاری برای خریدهای جدید خود به‌دنبال کسب رتبه‌ای بهتر در لیگ است.

سایت چینی «سوهو» درباره شرایط شنزن نوشت: «شنزن فصل گذشته یکی از پرکارترین تیم‌ها در فصل نقل‌وانتقالات بود و بین دو فصل نیز خریدهای زیادی انجام داد تا شرایط بهتری در لیگ پیدا کند اما درنهایت نتوانست به آنچه خواسته‌اش بود دست پیدا کند و رتبه چندان مناسبی در جدول پیدا نکرد. این تیم که مدت زیادی نیست به لیگ برتر چین صعود کرده است در نخستین سال‌های حضورش در این مسابقات به‌دنبال کسب جایگاهی خوب در جدول مسابقات بود اما هنوز به اهدافش نرسیده است. آنها چند خرید خارجی هم در مهلت نقل‌وانتقالات انجام دادند و نفراتی چون مرتضی پورعلی‌گنجی، آچیم پنگ و کالدک را به خدمت گرفتند. پورعلی‌گنجی در لیگ تنها 2بازی برای این تیم انجام داد و یک گل هم زد و در مرحله پلی‌آف هم 4بازی برای تیمش انجام داد. او در فصل جدید هم همچنان در این تیم حضور دارد و می‌تواند در خط‌دفاعی به کمک این تیم بیاید که درطول فصل گذشته در بخش عادی فصل 20گل در 14مسابقه خورد و با بهتر شدن این آمار می‌تواند به بهتر شدن جایگاهش در این فصل امیدوارتر باشد. تیم با کمک این مدافع ایرانی می‌تواند شرایط به‌مراتب بهتری داشته باشد. بازیکن دیگری که شنزن امیدوار است در این فصل بتواند در خط‌میانی تیم تحولی ایجاد کند کوئینتینو کلمبیایی است که پس از دورانی نه‌چندان موفق در فوتبال اروپا راهی چین شده تا شانس خود را در این لیگ آزمایش کند. او در لیگ آرژانتین نمایشی بسیار خوب داشت و حالا می‌تواند این عملکرد خوب را در شنزن نیز تکرار کند. شنزن در دیدارهای پیش‌فصل خود عملکرد خوبی ارائه کرده و در این دیدارها 8برد و یک تساوی به‌دست آورده است. 22گل زده در 9مسابقه حکایت از قدرت خوب این تیم در خط‌حمله دارد و این تیم چینی می‌تواند به فصلی موفق امیدوار باشد. این تیم در ترکیب این فصل خود چند ملی‌پوش سابق چینی را نیز دراختیار دارد و با این شرایط می‌توان آنها را یکی از مدعیان کسب نتایج خوب و حتی رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا دانست.»

ازسوی دیگر سایت «تیتان24» چین در گزارش خود از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ چین، شنزن را یکی از تیم‌هایی دانسته که به لطف لژیونرهای خوب خود می‌تواند عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشد: «این تیم با دراختیار داشتن بازیکنان توانمندی چون پورعلی‌گنجی، واکانو و کوئینترو در خرید بازیکنان خارجی عملکرد خوبی داشته و بین تیم‌های چینی در این زمینه جزء تیم‌های برتر به‌شمار می‌رود. اگرچه تیم‌های مدعی همچون گوانگژو ستاره‌های بزرگی را دراختیار دارند اما شنزن را می‌توان یکی از باشگاه‌های موفق در نقل‌وانتقالات این فصل نامید.»
 

مرتبط ها