کد خبر: 53290

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:

در فاز اول ٥٠ نفر از دانشجویان کارشناسی در صنایع مشغول به کار می‌شوند

درنظر داریم در فاز اول انجام طرح، ٥٠ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی در این صنایع مشغول به کار شوند و در فاز بعد این تعداد به ۱۲۰ نفر خواهند رسید. همچنین تمام اقدامات قانونی برای جذب و استقرار این دانشجویان از دستگاه‌های مجری انجام گرفته است.

علیرضا فیروزفر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان درخصوص جزئیات طرح پایش گفت: «در راستای عملیاتی کردن طرح پویش در استان زنجان و آموزش به صورت همزمان در صنعت و در دانشگاه؛ با صنایع استان جهت جذب دانشجویان در رشته‌های شیمی، صنایع غذایی، برق، مهندسی پزشکی، کامپیوتر، مکانیک، عمران و معماری رایزنی صورت گرفته است که پس از طی مراحل قانونی و صدور معرفی‌نامه رسمی، دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه در این بنگاه‌های خصوصی مشغول به کار خواهند شد.»
او ادامه داد: «درنظر داریم در فاز اول انجام طرح، ٥٠ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی در این صنایع مشغول به کار شوند و در فاز بعد این تعداد به ۱۲۰ نفر خواهند رسید. همچنین تمام اقدامات قانونی برای جذب و استقرار این دانشجویان از دستگاه‌های مجری انجام گرفته است.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان  تاکید کرد: «برای جذب دانشجویان و اینکه در محیط واقعی کار کمترین مشکلات را داشته باشند فرآیندی تعیین شده است تا در یک جلسه مجازی کلیات طرح برای دانشجویان تبیین شده و بعد با انتخاب مدیرگروه آموزشی و مصاحبه اولیه قرار است تست شخصیت و رزومه‌نویسی برای متقاضیان صورت گیرد.»
فیروزفر در ادامه تصریح کرد: «پس از آن یک دوره آموزشی ۸‌ساعته با عنوان اخلاق حرفه‌ای برای دانشجویان درنظر گرفته شده که مسائل و مشکلات محیط کار واقعی را به آنها آموزش دهد. این دوره آموزشی باید با موفقیت توسط دانشجویان به اتمام برسد. در‌صورتی‌که دانشجو در تست و آزمون این دوره آموزشی موفق نشود معرفی به محیط کار ممکن نخواهد بود.»
او در پاسخ به این سوال که چه صنایعی پای کار آمده‌اند گفت: «صنایع هدف انتخاب‌شده صنایع کاغذ، برق و الکترونیک، شرکت‌های تولید نرم‌افزار، صنایع غذایی و شرکت‌های تولید روی هستند. در راستای اجرایی‌سازی سازوکار قانونی تفاهمنامه‌‌ای ۵‌جانبه بین ذی‌نفعان قانونی و تسهیل‌گران ازجمله سازمان فنی‌وحرفه‌ای، اداره‌کل رفاه و کار و امور اجتماعی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی استان و کلینیک صنعتی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و با حضور معاون وزیر رفاه منعقد شد و تمام ذی‌نفعان متعهد به اجرای وظایف خود شدند.»
به گفته او مقرر شده است کمک‌هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی با اخذ تعهد به خدمت و تعهد به استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی از طرف صنایع ارائه شود.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این طرح با اهداف دقیق به دنبال تربیت قوه عاقله مهارت‌ورزیده و خلاق است، اضافه کرد: «درواقع به‌نوعی با اجرای این طرح شعار دانشگاه در صنعت و صنعت در دانشگاه محقق خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی ذیل سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری گام در مسیر توسعه شتابان دارد.»

مرتبط ها