کد خبر: 51290

پرسپولیس، سپاهان و استقلال پیروز شدند

هفته رونمایی از مدعیان اصلی

در پایان مسابقات این هفته پرسپولیس، سپاهان و اسقلال با شکست رقبای خود نشان دادند که شانس اصلی قهرمانی در این فصل هستند و می‌توان گفت که از مدعیان اصلی رونمایی شده است.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر از ساعت 17 دیروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید تا همچنان در صدر جدول بماند. محمود فکری برای این بازی از ترکیب رشید مظاهری، عارف غلامی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (75 - سیداحمد موسوی)، بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان (46 - محمد نادری)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری استفاده کرد. برای تیم مجید جلالی هم حسین خطیر، حامد شیری، بهزاد داودی، سعید بیگی، مصطفی جوادیان، حسن نجفی، میلاد کمندانی (58 - مهرداد بایرامی)، علی داوران (84 - محمد عباسی)، محمدحسین باباگلی (58 - ایوب کلانتری)، فرزاد زامهران و کریم اسلامی (66 - عرفان گل‌محمدی (84 - مجتبی بیژن) بازی کردند.

استقلال در نیمه اول موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت که استفاده نکرد و البته خوش‌شانس بود که در دقایق پایانی این نیمه روی خروج اشتباه مظاهری دروازه‌اش باز نشد. حملات آبی‌ها در نیمه دوم هم ادامه داشت، اما نساجی با استفاده از تاکتیک دفاع چندلایه مانع گلزنی میزبان شد و چشم به ضدحملات هم داشت. ناکامی استقلال در گلزنی باعث عصبانیت کاپیتان این تیم هم شد و به همین دلیل هم فکری او را تعویض کرد که البته غفوری واکنش خوبی هم به این تصمیم نداشت.

درحالی‌که به‌نظر می‌رسید روند بازی تغییری نکند، در دقیقه 86 بابک مرادی با پاس در عرض، فرشید اسماعیلی را صاحب موقعیت گل کرد و این بازیکن که پس از تعویض وریا غفوری بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بود، با شوت از راه دور دروازه نساجی را باز کرد. دو دقیقه بعد هم مصطفی جوادیان با خطا روی مهدی قایدی، یک پنالتی را به استقلالی‌ها داد، اما شماره 10 آبی‌ها تصمیم گرفت پنالتی را با ضربه چیپ بزند که به تیر دروازه برخورد کرد و درنهایت بازی با همان یک گل به سود شاگردان فکری خاتمه یافت.

 برد سپاهان، توقف صنعت نفت

دیروز چند بازی دیگر هم در شهرهای مختلف برگزار شد. صنعت نفت و فولاد در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار به تساوی یک - یک انجامید. رضا خالقی‌فر در دقیقه 65 برای تیم میزبان و موسی کولیبالی در دقیقه 74 برای فولاد گلزنی کرده‌اند تا سهم دو تیم از دربی خوزستان تنها یک امتیاز باشد.

یکی از بازی‌های مهم هفته دربی اصفهان بود که با برتری سه بر یک سپاهان خاتمه یافت. حسین شنانی (80) برای ذوب‌آهن و محمد محبی (2)، دانیال اسماعیلی‌فر (78) و یاسین سلمانی (4+90) برای سپاهان گلزنی کردند تا زردپوشان موقتا به صدر جدول برسند و البته ساعاتی بعد به‌خاطر برد استقلال، به رده دوم رفتند.

پیکان در خانه به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفت که این بازی با تساوی 2-2 خاتمه یافت. سامان فلاح (3) و فرزاد حاتمی (21) برای پیکان و محمدامین اسدی (25) و پیمان بابایی (26) برای ماشین‌سازی گلزنی کردند. کامبک تیم قعرنشین تبریزی در یک دقیقه از اتفاقات جالب این مسابقه بود.

در دیگر بازی هم آلومینیوم اراک میزبان سایپا بود که این بازی هم به تساوی یک - یک انجامید. هر دو گل در دقایق تلف‌شده به ثمر رسید. میثم مجیدی (8+90) برای آلومینیوم و مهرداد حیدری (5+90) برای سایپا گلزنی کردند.

 هفته رونمایی از مدعیان

در پایان مسابقات این هفته پرسپولیس، سپاهان و اسقلال با شکست رقبای خود نشان دادند که شانس اصلی قهرمانی در این فصل هستند و می‌توان گفت که از مدعیان اصلی رونمایی شده است.

مرتبط ها