کد خبر: 50759

احتمال بازگشت قرضی جهانبخش به هلند

سومین فصل حضور جهانبخش در برایتون تا نیم‌فصل نسبتا قابل‌قبول بوده اما رسانه‌های این کشور شانس انتقال او به باشگاهی دیگر را بسیار جدی می‌دانند و معتقدند که او نیاز دارد مدتی از فضای برایتون دور بوده و بتواند به روزهای خوبش برگردد.

  به گزارش «فرهیختگان»، برای علیرضا جهانبخش حضور در لیگ برتر انگلیس پیشرفتی بزرگ محسوب می‌شد اما این وینگر ایرانی هنوز نتوانسته دوران درخشان خود در فوتبال هلند را در یکی از دشوارترین لیگ‌های اروپایی تکرار کند. سومین فصل حضور جهانبخش در برایتون تا نیم‌فصل نسبتا قابل‌قبول بوده اما رسانه‌های این کشور شانس انتقال او به باشگاهی دیگر را بسیار جدی می‌دانند و معتقدند که او نیاز دارد مدتی از فضای برایتون دور بوده و بتواند به روزهای خوبش برگردد.

سایت «ایندیپندنت» برایتون در گزارشی از وضعیت این ملی‌پوش ایرانی می‌نویسد: «جهانبخش در این فصل تلاش زیادی داشته تا بتواند در ترکیب اصلی تیمش قرار بگیرد. گراهام پاتر هم به‌خوبی شرایط او را درک کرده و قبلا گفته بود که این بازیکن در بهترین دوران فوتبالش قرار دارد و نیاز دارد تا فرصت بیشتری برای بازی در تیم‌هایش داشته باشد. این بازیکن ایرانی در سال 2018 از آلکمار راهی برایتون شد و در آن زمان با 17 میلیون پوند، رکورد نقل‌وانتقالات تاریخ باشگاه را شکست. بااین‌حال نتوانست بازیکن موثری برای تیمش باشد. در نخستین فصلش 24 بازی برای تیم کریس هاتن انجام داد که بدون گل زده یا پاس گل همراه بود. از زمان حضور پاتر نیز کمی بهتر شده اما هنوز با فرم ایده‌آلش فاصله دارد. جهانبخش فصل قبل با گل زیبایی که به چلسی زد نشان داد که توانایی‌های بالایی دارد اما هنوز نتوانسته بدون نوسان باشد. خود او در مصاحبه‌ای گفته بود که در تابستان قبلی پیشنهادهای خوبی داشته اما از باشگاه این تضمین را گرفته که در این فصل شانس بیشتری برای بازی پیدا می‌کند و به همین دلیل در برایتون ماندنی شده است. او در این فصل 15 بازی برای تیمش انجام داده اما مصدومیت اخیرش باعث شد تا دوباره از ترکیب دور بماند و این احتمال وجود دارد که پس از مت رایان و برناردو، دیگر بازیکن گران‌قیمت باشگاه باشد که در ژانویه تیم را به‌صورت قرضی ترک می‌کند. به نظر می‌رسد محتمل‌ترین گزینه برای او بازگشت به لیگ هلند باشد تا بتواند دوباره به فرم خوبش برگردد.»

مرتبط ها