کد خبر: 49912

پایان دور رفت لیگ برتر تنیس روی‌میز کشور با دومی دانشگاه آزاد اسلامی

رقابت احدی با پسر همبازی سابق و تاریخ‌سازی پدیده 11 ساله

شاگردان احدی، دور رفت رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی‌میز کشور را با تثبیت جایگاه دوم به پایان رساندند و حالا منتظر آغاز دور برگشت هستند.

  به گزارش «فرهیختگان»، دور رفت مسابقه‌های لیگ برتر تنیس روی‌میز مردان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی شیرودی تهران پیگیری شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی نایب‌قهرمان فصل گذشته در نخستین بازی پنج بر یک مقابل تیم مدعی پالایش نفت آبادان به پیروزی رسید. شاگردان مهران احدی در گام دوم برابر شهرداری کرج ۴ بر ۲ نتیجه را واگذار کردند و در آخرین رقابت نیز برابر تیم پادما یدک اصفهان به تساوی ۳ - ۳ دست یافتند. به این ترتیب شاگردان احدی، دور رفت این رقابت‌ها را با تثبیت جایگاه دوم به پایان رساندند و حالا منتظر آغاز دور برگشت هستند. این رقابت‌ها در دو گروه چهار تیمی برگزار شده و قرار است دور برگشت در بهمن ماه پیگیری شود.

بهدری: احدی با پسر همبازی سابقش مسابقه داد

رضا بهدری، سرپرست تیم تنیس روی‌میز مردان دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات‌علمی این دانشگاه درباره مسابقات برگزار شده به «فرهیختگان» گفت: «سطح مسابقات بالا بود و به‌عنوان مثال بازی با نفت آبادان که با برد 5 بر یک ما همراه بود شاید نشان‌دهنده برد راحتی باشد ولی مسابقه نزدیکی بود. آنها دو ملی‌پوش داشتند و سایر نفرات‌شان نیز قدرتمند بودند. واقعا پیش‌بینی اینکه کدام تیم‌ها به مراحل نهایی می‌رسند سخت بود.»

وی ادامه داد: «یکی از نکات جالب برای ما در بازی با نفت آبادان این بود که مهران احدی مقابل آرین غفاری یکی از نفرات ارزشمند کشورمان بازی کرد، درحالی‌که قبلا با پدر این بازیکن هم مسابقه داده بود.»

بهدری درباره هدف‌گذاری این تیم برای لیگ امسال گفت: «هدف ما از ابتدا حضور روی سکو بوده و خدا را شکر اردوی خوبی هم در این مدت برگزار کردیم و نفرات ما از لحاظ بدنی در این مسابقات با مشکل جدی مواجه نشدند که این یک مزیت برای ما و البته سایر ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌توانند در ارتفاعات اردو برگزار کنند. برای دور برگشت برنامه منسجم تمرینی برای تک‌تک اعضا و یک اردوی دیگر خواهیم داشت تا ان‌شاءالله قهرمان شویم یا حداقل مقام نایب‌قهرمانی سال قبل را تکرار کنیم.»

سرپرست تیم تنیس روی‌میز دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: «اکثر نفرات ما چه مسئولان و چه مربیان و ورزشکاران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و دو نفر هم به شکل افتخاری در تیم ما حضور دارند که سن پایینی دارند؛ پرهام اشرفی 16 ساله که جزء نفرات برتر استان تهران است و همچنین بنیامین فرجی که با 11 سال سن، کم‌سن‌ترین ورزشکار تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود که نشان می‌دهد ما به‌دنبال حمایت از استعدادها در این رشته هستیم. ما استعدادیابی می‌کنیم اما در امر استعدادپروری چندان فعال نیستیم و سعی ما این است که در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.»

احمدی‌فر: دانشگاه آزاد اسلامی یک قطب در ورزش است

عارف احمدی‌فر، کاپیتان تیم تنیس روی‌میز دانشگاه آزاد اسلامی درباره این مسابقات به «فرهیختگان» گفت: «وضعیت خوبی در این مسابقات داشتیم و امیدوارم در حد توان توانسته باشیم گوشه‌ای از زحمات مربیان‌مان را جبران کنیم.»

وی که دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته تربیت‌بدنی بوده و 12 سال در رده‌های سنی مختلف برای تیم‌های ملی بازی کرده، تصریح کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی در اکثر رشته‌های ورزشی سرمایه‌گذاری خوبی داشته و یک قطب در ورزش کشور محسوب می‌شود. از مسئولان این دانشگاه بابت حمایت از این ورزش باید تشکر کرد و ان‌شاءالله که این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد تا نفع دو طرفه داشته باشد.»

ضرغام‌پور: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مدعیان قهرمانی است

داریوش ضرغام‌پور، سرداور لیگ برتر تنیس روی‌میز مردان در حاشیه برگزاری دور رفت مسابقات لیگ به «فرهیختگان» گفت: «این رقابت‌ها با شرکت هشت تیم برگزار می‌شود تا پس از مسابقات رفت و برگشت سه تیم برتر هر گروه به پلی‌آف راه یابند. تیم‌های اول مستقیما صعود می‌کنند و تیم‌های دوم هر گروه تک مسابقه با تیم‌‌های سوم گروه مقابل برگزار خواهند کرد تا تکلیف صعودکنندگان مشخص شود.»

وی با اشاره به اینکه مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شود درباره مدعیان این دوره تصریح کرد: «امسال 6 تیم مدعی داریم که باعث شده نتوان قهرمان را پیش‌بینی کرد. البته تیم فراسنگ با در اختیار داشتن برادران عالمیان و امیرحسین هدایی کمی شانس بیشتری دارد ولی دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری کرج، نمایندگان اصفهان و کردستان هم مدعی قهرمانی هستند.»

سرداور مسابقات لیگ برتر درباره حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقات به‌عنوان نایب‌قهرمان دوره گذشته اظهار داشت: «دانشگاه آزاد اسلامی یکی از قدیمی‌ترین تیم‌هایی است که در این مسابقات حضور دارد که بازیکنانش هم باتجربه و هم جوان هستند و حضور این تیم کمک خوبی به لیگ تنیس روی‌میز کرده و از مدیران این دانشگاه که همیشه با فدراسیون همکاری خوبی داشتند تشکر می‌کنیم. همان‌طور که گفتم این تیم هم جزء مدعیان قهرمانی این مسابقات است.»

وی با اشاره به حضور پینگ‌پنگ‌باز 11 ساله دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در این 29 سالی که لیگ فعالیت می‌کند بازیکنی هم‌سن بنیامین فرجی در لیگ بزرگان حضور نداشته و رده سنی او نونهال محسوب می‌شود که نکته مهمی است که تیم دانشگاه آزاد اسلامی تا این حد به جوان‌ترها بها داده است.»

حسنی: مسابقات با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد

پیمان حسنی، دبیر فدراسیون تنیس روی‌میز درباره مسابقات برگزار شده به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌هایی که فدراسیون برای برگزاری این مسابقات داشت جلسات مختلفی برگزار شد و درنهایت توانستیم مسابقات را با رعایت پروتکل‌ها در دو گروه برگزار کنیم که در سالن تعداد نفرات کمتر شوند تا سلامت اعضای تیم‌ها به خطر نیفتد.»

وی ادامه داد: «حدود 10 ماه مسابقات برگزار نشد و بازیکنان در روز نخست کمی از آمادگی به دور بودند ولی در روز دوم کیفیت مسابقات بالاتر رفت. نفرات قدرتمند به‌خوبی در تیم‌ها تقسیم شده‌اند و ان‌شاءالله شاهد رقابت‌های خوبی باشیم.»

حدود 13 سال برگزار‌کننده لیگ ایران بودم. در دهه 80 بازیکن خارجی هم داشتیم و مسابقات منسجم‌تری برگزار می‌شود اما به خاطر مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه ورزش تنیس روی‌میز و البته کاهش حمایت‌های رسانه‌ای خصوصا در صداوسیما باعث شده سطح مسابقات نسبت به گذشته کمی افت کند اما با این حال از نظر پشتوانه‌سازی کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته است. به‌طور مثال در تاریخ این رشته در ایران سابقه نداشته که در سه رنکینگ جهانی زیر 15، 18 و 21 سال از 5 بازیکن برتر جهان یک نفر از ایران باشد. در رشته‌های انفرادی و راکتی اتفاق بسیار بزرگی است. برنامه‌ریزی خوبی هم برای استعدادیابی در رده سنی 9 سال داریم و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است. همین الان اگر بررسی کنید میانیگن سنی ملی‌پوشان تنیس روی‌میز نسبت به گذشته کاهش یافته است. در 5 سال اخیر حدود 500 اعزام بین‌المللی داشتیم که باعث تعجب مدیران وزارت ورزش شده بود. حتی هزینه‌ای برای ما در نظر نمی‌گیرند چراکه می‌گویند این رشته خودش درآمدزایی می‌کند و به هیچ احدی نیز بدهکار نیستیم و این یک موفقیت بزرگ برای فدراسیون ماست که در این اوضاع اقتصادی توانسته از نظر مالی به‌خوبی مدیریت کند. همه این کارها هم برای پشتوانه‌سازی در این رشته است. ما طلای جهانی زیر 12 و 15 را کسب کردیم که نشان می‌دهد در این مسیر عملکرد خوبی داشتیم.»

 

مرتبط ها