کد خبر: 49735

مخبر پس از انجام موفقیت آمیز اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا:

تولید ١٢ میلیون دوز واکسن تا ۶ ماه آینده در دستور کار است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ظرف ٢هفته آینده آمادگی تولید ١.۵ میلیون دوز واکسن را داریم و تولید ١٢میلیون دوز تا ۶ ماه آینده در دستور کار است.

  به گزارش «فرهیختگان»، اولین تزریق واکسن کرونای ایرانی امروز (سه‌شنبه نهم دی ماه) با موفقیت و بدون علائمی نظیر َشوک و تب تا این لحظه انجام شد.طیبه مخبر، دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اولین داوطلب دریافت واکسن کرونای ایرانی شد.

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با دخترش پس از تزریق واکسن دیدار کرد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: همه امکانات و توان علمی و مالی ستاد باید در خدمت این حوزه باشد.بروزترین امکانات را در ستاد اجرایی داریم.

وی افزود: روزهای اول، ماسک و مسائل دارویی را به سختی ساختیم.هر دارویی در دنیا که احتمال اثر داشت در ستاد اجرایی ساخته شد.

مخبر گفت: غیر از آن چیزی که امروز اتفاق افتاد سه مسیر دیگر تولید واکسن در حال انجام است .این اتفاق یک کار گروهی بود و از یک دستگاه چنین چیزی امکان نداشت.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: ملت را خاطر جمع می کنم که در بحث واکسن با تلاش مسئولین از این لحاظ مشکل نخواهیم داشت.

وی گفت: ظرف ٢هفته آینده آمادگی تولید ١.۵ میلیون دوز واکسن را داریم و تولید ١٢میلیون دوز تا ۶ ماه آینده در دستور کار است.

نویسنده: کاظم رمضانی، خبرنگار

مرتبط ها