کد خبر: 49507

سایت انگلیسی: برایتون مشکل گلزنی دارد و مهاجم می‌خواهد

جهانبخش کم‌نوسان ولی کم‌اثر است

در روزهای اخیر شایعه ابراز تمایل برایتون برای به خدمت گرفتن دنیل جیمز، وینگر ولزی منچستریونایتد مطرح شده و درصورتی که این انتقال جدی شود جایگاه جهانبخش در این تیم بیش از گذشته به خطر خواهد افتاد.

به گزارش «فرهیختگان»، در آستانه بازشدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی بحث برسر خریدهای تیم‌ها در نیم‌فصل داغ شده و برایتون نیز یکی از تیم‌هایی است که با نتایج پرنوسان خود در نیم‌فصل نخست نیاز به تغییرات و تقویت را به‌خوبی حس می‌کند.

سایت «وی‌آربرایتون» در گزارشی از وضعیت این تیم در نقل‌وانتقالات و نیازهای باشگاه در بازار زمستانی نوشت: «در دیدارهای اخیر مشخص شده که تیم در ژانویه به خرید یک مهاجم جدید نیاز دارد. بازیکنان تیم فرصت‌های خوبی را از دست می‌دهند و مشخص است که یکی از اصلی‌ترین نیازهای تیم در پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش‌رو خرید یک مهاجم آماده و گلزن خواهد بود. در همین دیدار آخر برابر شفیلدیونایتد، آرون کانلی ضربه سر خود را به بیرون زد و علیرضا جهانبخش نیز از فاصله چند قدمی توپ را به تیر دروازه کوبید تا بازی با تساوی یک–یک به پایان برسد. با این حال گراهام پاتر همچنان معتقد است که ترکیب فعلی تیمش مناسب است و آنها نیازی به خریدهای جدید ندارند. سرمربی برایتون می‌گوید: «با نگاهی به وضعیت فعلی لیگ می‌بینید که بسیاری از بازیکنانی که حداقل 20میلیون پوند برای خریدشان هزینه شده نتوانسته‌اند در تیم‌های جدید خود موفق باشند. این می‌تواند راحت‌ترین راهکار در شرایط فعلی باشد تا از زیر فشار خارج شویم اما من فکر می‌کنم می‌توانیم به‌سراغ راه‌های دیگری هم برویم و تلاش کنیم با همین ترکیب فعلی مشکلات را حل کنیم.» البته امیدواریم اینکه او می‌گوید از نفرات فعلی‌اش راضی است چندان جدی نباشد. نیل موپای تا اینجای فصل تنها 4گل زده که دو مورد آن پنالتی بوده است. کانلی هم با وجود اینکه بازیکن جوانی است اما در فصل گذشته برابر تاتنهام عملکردی عالی داشت. با این حال او در 15ماه اخیر تنها 2گل زده و آمارش چندان رضایت‌بخش نیست. دنی ولبک نیز که در ابتدای فصل به ترکیب تیم اضافه شده هنوز نتوانسته در حد نامش برای تیمش مفید باشد و شاید یکی از دلایلی باشد که پاتر دوست ندارد مهاجم بزرگ دیگری را به ترکیب تیمش اضافه کند. لئاندرو تروسارد و علیرضا جهانبخش هم دو بازیکنی هستند که کمتر در ترکیب تیم قرار گرفته‌اند اما هر زمان که شانس بازی پیدا کرده‌اند نمایشی نسبتا قابل‌قبول ارائه کرده‌اند و فراز و نشیب زیادی نداشته‌اند. با این اوصاف مشخص است که تیم در فاز تهاجمی نیاز به تقویت دارد و احتمال دارد در زمستان به‌سراغ خرید جدیدی برود. البته پاتر از آن‌دسته مربیانی نیست که در نشست خبری برای رسیدن به خواسته‌هایش روی مدیران باشگاه فشار بیاورد و شاید به همین دلیل است که درمقابل پرسش رسانه‌ها چنین پاسخی را مطرح کرده است.»

البته در روزهای اخیر شایعه ابراز تمایل برایتون برای به خدمت گرفتن دنیل جیمز، وینگر ولزی منچستریونایتد مطرح شده و درصورتی که این انتقال جدی شود جایگاه جهانبخش در این تیم بیش از گذشته به خطر خواهد افتاد.

مرتبط ها