کد خبر: 48578

انتقادها از سماک بالا گرفت

سردار ناآماده و نتایج ضعیف زنیت

زنیت در 7 دیدار اخیر خود در لیگ تنها سه برد کسب کرده و در لیگ قهرمانان نیز شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد و تنها باید به‌دنبال رسیدن به رتبه سوم جدول و حضور در لیگ اروپا باشد.

به گزارش «فرهیختگان»، نتایج زنیت در این فصل هیچ تشابهی با عملکرد این تیم در سال گذشته ندارد و مدافع عنوان قهرمانی لیگ در هفته‌های اخیر مرتب درحال از دست دادن امتیاز است. ادامه این روند می‌تواند برای شاگردان سرگئی سماک دردسرساز شود اما نکته مثبت برای این تیم، عدم نتیجه‌گیری رقباست که باعث شده اختلاف آنها با زسکا مسکوی صدرنشین چندان زیاد نشود.

زنیت عصر شنبه در زمین آرسنال تولا به تساوی بدون گل رسید و 2 امتیاز حساس را از دست داد تا زسکا فرصت مناسبی برای افزایش فاصله خود پیدا کند. این درحالی است که سماک در هر 6 دیدار قبلی خود به‌همراه زنیت موفق به شکست دادن این حریف شده بود و این برای نخستین‌بار است که آرسنال از این تیم امتیاز می‌گیرد. سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت در این مسابقه پس از مدت‌ها غیبت از دقیقه 62 وارد زمین شد اما نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند. آزمون که به‌دلیل بیماری بیش از یک ماه در دیدارهای تیمش حضور نداشت پس از حضور چند دقیقه‌ای در جریان شکست تیمش برابر لاتزیو در لیگ قهرمانان، در این دیدار هم از روی نیمکت بازی را آغاز کرد تا مشخص شود هنوز آمادگی لازم برای حضور در ترکیب اصلی تیمش را ندارد.

گنادی اورلوف، گزارشگر تلویزیون روسیه پس از این دیدار درباره عملکرد ملی‌پوش ایرانی زنیت و میزان آمادگی او، گفت: «کاملا مشخص بود که او هنوز آماده حضور در مسابقه نیست. احساس می‌کنم مدتی طول بکشد تا او بتواند دوباره به تیمش کمک کند و فکر نمی‌کنم تا پیش از تعطیلات زمستانی بتواند تاثیرگذار باشد. این اصلا آزمونی که ما می‌شناختیم، نبود و فاصله زیادی با روزهای خوبش داشت. البته او بیش از یک ماه بود که برای تیمش بازی نکرده بود و نباید انتظار زیادی از این بازیکن داشته باشیم.»

آندری چرویچنکو، رئیس سابق باشگاه اسپارتاک مسکو نیز معتقد است زنیت در هفته‌های اخیر فاقد سرعت لازم در بازی‌اش بوده و مقصر اصلی ناکامی این تیم، سماک است. او می‌گوید: «زنیت بازیکنان خوبی در اختیار دارد که توانایی بالایی دارند. بااین‌‌حال مشکل اصلی تیم در جای دیگری است. سماک مربی خوبی است اما تیمش درحال‌حاضر فاقد سرعت لازم در بازی است و تیمش روحیه لازم برای برتری برابر رقبا را ندارد. مثلا در یک صحنه از بازی الکساندر اروخین (هافبک زنیت) پا به توپ به‌سمت دروازه حریف حرکت می‌کرد و می‌خواست به هر طریقی از میان مدافعان حریف عبور کند. باید او را توجیه کرد که این بازی راگبی نیست. تیم در دفاع و هافبک کند است و تنها سردار آزمون می‌تواند با استفاده از سرعت خود در حمله خطرساز باشد. به همین دلیل آنها در دیدارهای اخیر خود نتایج خوبی نگرفته‌اند. نمی‌دانم آیا او در فرصت نقل‌وانتقالات بازیکنان مدنظرش را خریده یا نه اما اگر او نتوانسته خواسته‌هایش را در باشگاه اجرایی کند و یا خریدهای مناسبی داشته باشد، مسلما مقصر اصلی اتفاقات اخیر در زنیت است. او برای حفظ جایگاهش در تیم باید بجنگد و مقصر عمده این نتایج خود سماک است.»

زنیت در 7 دیدار اخیر خود در لیگ تنها سه برد کسب کرده و در لیگ قهرمانان نیز شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد و تنها باید به‌دنبال رسیدن به رتبه سوم جدول و حضور در لیگ اروپا باشد. آنها این هفته در دیداری سرنوشت‌ساز میهمان بروژ بلژیک هستند و تنها درصورت برتری برابر میزبان خود می‌توانند امیدوار باشند که به مرحله حذفی لیگ اروپا راه پیدا کنند. زنیت که در دیدار رفت و در زمین خود 2 بر یک مغلوب این تیم بلژیکی شده، در دیدار چهارشنبه‌شب کار سختی برابر این تیم خواهد داشت.

مرتبط ها