کد خبر: 43435

شهرداری اولتیماتوم داد

هشدار 48 ساعته به کانکس‌نشینان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب

شهرداری کرمانشاه در حالی به کانکس‌نشینان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب اعلام کرده که 48 ساعت وقت دارند کانکس‌ها را تخلیه کنند که مستأجران می‌گویند جایی ندارند بروند.

 به گزارش «فرهیختگان»، مستأجران زلزله‌زده سرپل ذهاب کرمانشاه که در کانکس مستقر هستند با اولتیماتوم شهرداری فقط ۴۸ ساعت فرصت دارند یک سرپناه برای خود بیابند.

ساکنان این اتاقک‌های ۱۶ متری بعد از حدود سه سال از آن زلزله ۷.۳ ریشتری آبان‌ماه ۹۶ هنوز نتوانسته‌اند آلونکی محقر برای خودشان دست و پا کنند تا از شر این اتاقک‌های تنگ و کوچک که در زمستان و تابستان برایشان مصیبت می‌شود راحت شوند.

اغلب آنها مستاجرانی هستند که بعد از زلزله مدت‌ها منتظر ماندند تا شهر دوباره ساخته شود و بتوانند خانه‌ای را اجاره کنند و دوباره زندگیشان را از نو بسازند، اما بعد از بازسازی شهر آنقدر مبلغ اجاره‌بها و رهن خانه‌های جدید الاحداث به طرز سرسام‌آوری افزایش یافت که دیگر حتی توان پرداخت اجاره خانه هم نداشتند و به ناچار هنوز هم در این اتاقک‌های فلزی روزگارشان را سر می‌کنند.

حالا اوتیماتوم شهرداری هم دردی بر دردهای بی‌شمار آنها شده است؛ شهرداری هشدار داده که کانکس‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند و ساکنان این اتاقک‌ها باید هرچه زودتر خودشان آنجا را تخلیه کنند.

شهردار سرپل ذهاب به مهر گفته است: برپایی کانکس و چادر در محدوده قانونی شهرها ممنوع است و از سویی این امر باعث سلب آسایش مجاورین شده و اعتراض آنان را به همراه داشته است. لذا موجب این اخطار لازم است ظرف مدت ۴۸ ساعت، ساکنین نسبت به انتقال کانکس و چادر به خارج از محدوده شهر اقدام کنند و در غیر این صورت برابر مقررات اقدام خواهد شد!‌

مرتبط ها