کد خبر: 42802

تعداد زیادی از اعضای فولاد و استقلال کرونا گرفتند و دوباره بحث لغو بازی‌ها مطرح شد

COVID-19 علیه لیگ 19

مدت‌ها بحث لغو کامل لیگ مطرح بود و درنهایت با پافشاری برگزارکنندگان مسابقات ازسر گرفته شد، اما دوباره بحث لغو مسابقات به‌طور جدی مطرح شده و باید دید این بار مسئولان مربوطه چه تصمیمی خواهند گرفت.

به گزارش «فرهیختگان»، استقلالی‌ها درحالی به هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر رسیده‌اند که حاشیه‌های مربوط به کرونا دست از سر این تیم برنداشته و آخرین اخباری که دیروز با محوریت آبی‌پوشان منتشر شد، حاکی از مثبت شدن تست کرونای چند نفر از اعضای این تیم بود تا وضعیت برای این تیم در آستانه دیدار با پارس جنوبی جم وخیم شود. به همین دلیل برگزاری تمرین دیروز این تیم تعطیل شد. در ابتدا اعلام شد که حدود 8 نفر از اعضای این تیم مشکوک به ویروس کرونا هستند، ولی بعدا این تعداد کاهش پیدا کرد.

 بیش از یک تیم از استقلال کرونایی شدند

دیروز ابتدا عنوان شد که پاسخ آزمایش 4 بازیکن تیم فوتبال استقلال مثبت اعلام شده و این نفرات وریا غفوری، فرشید باقری، داریوش شجاعیان و مسعود ریگی بودند. در ادامه پزشکان استقلال اعلام کردند ۶ بازیکن این تیم کرونایی شده‌اند و ساعاتی بعد اعلام شد 5 بازیکن دیگر ازجمله میلیچ، دانشگر، اسماعیلی، پورحمیدی و قائدی هم به این فهرست اضافه شده‌اند و تعداد مبتلایان به 11 بازیکن رسید و در خبرهای تکمیلی تعداد نهایی بازیکنان مبتلا 13 نفر اعلام شد.

 مخالفت بی‌نتیجه سازمان لیگ با لغو مسابقه

بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن و کادر فنی تیم استقلال جلسه فوری در باشگاه استقلال تشکیل شد. فرهاد مجیدی در این جلسه به همراه مدیرعامل و سعید رمضانی و اعضای کادر پزشکی این تیم تشکیل جلسه دادند. قرار بود در این نشست درباره سفر استقلال به جم تصمیم‌گیری شود و حتی شائبه انصراف استقلالی‌ها از سفر به جم نیز منتشر شد، اما در شرایطی که باشگاه استقلال درخواست کرده بود دیدار این تیم مقابل پارس جنوبی به‌دلیل ابتلای بازیکنان این تیم به ویروس کرونا لغو شود، اما سازمان لیگ با این درخواست مخالفت کرد. با این‌حال بعد از اینکه تعداد مبتلایان استقلال افزایش یافت، خبر موافقت با لغو مسابقات استقلال تا اطلاع ثانوی هم اعلام شد.

 اظهارنظر عجیب غلامپور

بهزاد غلامپور درخصوص ابتلای چند بازیکن و کادر فنی این تیم به کرونا اظهار داشت: «من که خدا را شکر صحیح و سالم هستم، ولی نمی‌دانم چه کسانی کرونا گرفته‌اند. واقعا از هیچ چیزی خبر ندارم و الان از شما می‌شنوم چه اتفاقی رخ داده است. نمی‌دانم چه کسی گرفته، ولی فکر می‌کنم بچه‌های تیم ما در سفر به اهواز کرونا گرفتند.»

این درحالی است که استقلالی‌ها پیش از بازی با پارس جنوبی جم و قبل از تست آخر خود که مشخص کرد 6 بازیکن این تیم کرونایی هستند، بعد از بازی با فولاد در دو مرحله دیگر نیز تست کرونا داده بودند که مرحله دوم آن قبل از بازی با سایپا بود و طبق اعلام نوروزی، پزشک باشگاه استقلال در مرحله فوق تمامی تست‌ها منفی بوده و این یعنی اظهارات غلامپور درخصوص اینکه بازیکنان استقلال و کادر فنی این تیم در سفر به اهواز کرونا گرفته‌اند نمی‌تواند درست باشد، اما اینکه چه اتفاقی افتاده که از بازی با سایپا به این سو تست چند نفر مثبت اعلام شده، شاید بتواند به همان دیدار با تیم نارنجی‌پوشان ربط داشته باشد و چه‌بسا در این دیدار یا حتی بعد از آن این عده از بازیکنان استقلال به کرونا مبتلا شده باشند.

 لیگ دوباره روی هوا

استقلالی‌ها دیروز به فرودگاه مهرآباد رفتند تا عازم جم شوند، اما درنهایت این سفر انجام نشد. طبیعی هم بود که آبی‌ها که چند بازیکن را هم به‌علت مصدومیت در اختیار نداشتند، با ابتلای 11 بازیکن به این سفر نروند و مطابق قانون هم توقع داشتند بازی‌شان لغو شود... فولادی‌ها هم همین تعداد کرونایی دارند و طبعا بازی آنها هم لغو می‌شود، هرچند تا لحظه تنظیم این گزارش مدیران سازمان لیگ تاکید داشتند که نامه رسمی درباره تعداد کرونایی‌های فولاد به دست‌شان نرسیده و بازی برگزار می‌شود. این البته پایان ماجرا نیست. مدت‌ها بحث لغو کامل لیگ مطرح بود و درنهایت با پافشاری برگزارکنندگان مسابقات ازسر گرفته شد، اما دوباره بحث لغو مسابقات به‌طور جدی مطرح شده و باید دید این بار مسئولان مربوطه چه تصمیمی خواهند گرفت.

 سعادتمند: برای صبح بلیت گرفتیم

احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با رسانه رسمی با‌شگاه استقلال، درباره شرایط مجموعه این تیم به دلیل شیوع کرونا و ترک فرودگاه توسط آبی‌های پایتخت گفت: «از سوی باشگاه استقلال همه گونه تمهیداتی صورت گرفت؛ از جمله پرواز اختصاصی به صورت رفت و برگشت. با توجه به تست اخیر کرونا از تیم‌مان، مشخص شد که تعداد زیادی از اعضای تیم و کادر ما دچار بیماری کرونا شده‌اند. تلاش کردیم تا پرواز خود را با دو ساعت تاخیر یعنی در ساعت 18 انجام دهیم تا بتوانیم با حساسیت بیشتری تست‌های گرفته شده را بررسی کنیم. این موضوع از طریق بیمارستان مسیح دانشوری و آقای دکتر ناجی پیگیری شد.»

مدیرعامل استقلال گفت: «باید به این نتیجه برسیم که جان انسان‌ها بسیار ارزش دارد. باید برای سلامتی انسان‌ها تلاش کنیم. حدود یک ماه پیش مکاتبه‌ای با فدراسیون پزشکی، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال داشتیم و اعلام کردیم برگزاری رقابت‌ها می‌تواند خطرناک باشد. الان متاسفم که تعدادی از بهترین‌های ما دچار بیماری کرونا شده‌اند و ما امروز جلوی اعزام تیم را گرفتیم و مجددا برای صبح یکشنبه بلیت پرواز گرفتیم که اگر لازم شد تیم اعزام شود. ولی چرا باید جان بازیکنان ما در این شرایط به خطر بیفتد؟ چرا جایی که طبق مصوبه شورای تامین وضعیت قرمز دارد، باید ما در آنجا بازی کنیم؟» وی البته ساعتی بعد اعلام کرد که نفرات زیادی کرونا گرفته‌اند و قطعا استقلال راهی جم نخواهد شد!

 جنگ سهمیه در خانه حریفان

در ادامه رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فرداشب به‌جز برگزاری‌ این دیدار ۴ دیدار دیگر هم برگزار می‌شود که در این بین تیم‌های دوم تا چهارم جدول یعنی سپاهان، فولاد و شهر خودرو به‌ترتیب با ۴۰، ۳۹ و ۳۸ امتیاز در خانه تیم‌های سایپا، نساجی و گل‌گهر به میدان می‌روند تا بعد از پرسپولیس که با اختلاف امتیاز زیادی در صدر جدول حضور دارد، جدال برای کسب سهمیه آسیایی بین این تیم‌ها در خانه حریفان‌شان داغ باشد.

البته فولادی‌ها اعلام کرده‌اند ۱۶ نفر از اعضای این باشگاه ازجمله بازیکنان و کادر فنی این تیم به کرونا مبتلا شده و شاید طبق پروتکل‌ها که می‌گوید درصورتی‌که ۲۵ درصد اعضای یک تیم کرونا بگیرند، باید این تیم را به قرنطینه فرستاد، دیدار تیم اهوازی لغو شده و این مصاف به آینده موکول شود. در دیگر دیدار هفته بیست‌وسوم تیم‌های نفت مسجدسلیمان و ماشین‌سازی به مصاف هم خواهند رفت.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

مرتبط ها