کد خبر: 41660

رئیس جدید تنیس در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: از سمتم در وزارت استعفا می‌کنم

رسیدن به سید 3 آسیا هدف کوتاه‌مدت من است

رئیس جدید فدراسیون تنیس برای دوره 4 ساله برنامه‌ استراتژیک خود را درخصوص لیگ، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی به مجمع ارائه کرده است. عزیزی در مجمع تاکید کرد حال تنیس خوب نیست و برای ارتقای این رشته با کمک خرد جمعی حرکت خواهد کرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، فدراسیون تنیس در این یکی دو سال اخیر حاشیه‌های بسیار زیادی داشته است. بعد از پایان دوره 4 ساله مجید شایسته، یک دوره کوتاه سرپرستی او در تنیس و با آمدن نامنی به‌عنوان سرپرست جدید، حاشیه‌های این رشته بیش از گذشته شد. سقوط تیم‌ملی به دسته چهارم دیویس‌کاپ، تغییرات و جابه‌جایی‌ها در زمان سرپرستی نامنی و... همه از اتفاقات ناگوار ورزش تنیس بود.
بالاخره بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی روز یکشنبه 11 خردادماه انتخابات فدراسیون تنیس برگزار و داود عزیزی به مدت 4 سال به‌عنوان رئیس فدراسیون تنیس انتخاب شد.

 اولویت رئیس جدید چیست؟

رئیس جدید فدراسیون تنیس برای دوره 4 ساله برنامه‌ استراتژیک خود را درخصوص لیگ، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی به مجمع ارائه کرده است. عزیزی در مجمع تاکید کرد حال تنیس خوب نیست و برای ارتقای این رشته با کمک خرد جمعی حرکت خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در این باره گفت: «من یک برنامه استراتژیک 4 ساله به اعضای مجمع ارائه کردم. برای هر سال به‌صورت ریز و با جزئیات برنامه حوزه قهرمانی و همگانی مشخص شده است که براساس آن حرکت می‌کنیم.»

 تلاش برای صعود به سید بالاتر

سقوط تنیس ایران به سید چهارم دیویس‌کاپ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی این رشته بوده که انتقادهای زیادی را در این مدت به ورزش تنیس وارد کرده است.

عزیزی در ادامه مصاحبه خود به این موضوع هم اشاره کرد و گفت: «هدف ما این است که بهترین‌ها را رقم بزنیم. همه اعضای فدراسیون و تنیسورها دوست دارند از سید چهارم به سید بالاتر صعود کنند اما این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر با همدلی بچه‌های تنیس و فراهم کردن زیرساخت‌ها.»

وی یادآور شد: «قرار بود نخستین دوره انتخابی اردیبهشت‌ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و هنوز تاریخ جدیدی مشخص نشده است. هدف ما درحال حاضر رسیدن به سید سوم آسیاست که این جزء اهداف کوتاه‌مدت ما به‌شمار می‌رود.»

 تشکیل تیم ملی با مربی ایرانی یا خارجی؟

سعیداحمدوند هدایت تیم‌ملی تنیس را مدت‌ها برعهده داشت اما با توجه به اینکه برنامه‌هایش در دوره رئیس قبلی اجرا نمی‌شد، از سمت خود کنار رفت.

رئیس فدراسیون تنیس درباره استفاده از مربیان داخلی یا خارجی برای تیم‌ملی عنوان کرد: «ما به دنبال این هستیم کمیته فنی را با حضور قهرمانان و پیشکسوتان تشکیل دهیم تا با مشخص شدن سرمربی تیم‌ملی کارها را جلو ببریم. از همه صاحب‌نظران درخواست خواهیم کرد تا نظرات خود را بگویند، بعد تصمیم‌گیری کنیم. هرچه کمیته فنی به آن برسد من مسئولیت آن را قبول می‌کنم. تمام تلاش ما این است بتوانیم این رشته را گسترش دهیم.»

 استعفا از مدیرکلی امور مجلس وزارت ورزش

با توجه به اینکه داود عزیزی مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش است اما به دلیل ریاست فدراسیون تنیس دوشغله محسوب می‌شود. وی در این باره تاکید کرد طبق قانون از سمت خود در وزارت ورزش استعفا خواهد کرد.

 * نویسنده :  بهاره محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها