کد خبر: 41217

پرونده انتقال آزمون از زنیت به ناپولی همچنان باز است

تمجید ایتالیایی‌ها از پادشاه پارسی

در هفته‌های اخیر بازیکنان زیادی به‌عنوان خریدهای احتمالی ناپولی برای خط حمله مطرح شده‌اند که آزمون یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های آنها به‌شمار می‌رود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، بحث پیوستن مهاجم ایرانی زنیت به ناپولی همچنان در رسانه‌های خارجی بازتاب دارد. در ایتالیا با دید مثبتی به حضور سردار آزمون در سری A نگاه می‌شود و در تازه‌ترین اظهارنظر، استفانو بورگی، خبرنگار مشهور این کشور در توصیف مهاجم ملی‌پوش ایرانی زنیت که مدت‌هاست موردتوجه ناپولی قرار دارد، می‌گوید: «او هنوز جوان است و شاید حضور در لیگ ایتالیا برایش زود باشد، اما درعین حال مشتریان زیادی هم دارد. زمانی‌که در روستوف بازی می‌کرد، بازی‌هایش توجه مرا جلب کرد. من مشغول آنالیز تیم ایران پیش از جام‌جهانی 2018 بودم و عملکرد آزمون برایم جالب بود. آزمون در زمین مسابقه تحرک بسیار زیادی دارد و در عمق دفاع حریف به‌خوبی حرکت می‌کند. همچنین شم گلزنی بالایی دارد و ضربات آخر را به‌خوبی می‌زند. ازنظر تکنیکی نیز قابلیت‌های بالایی دارد و فکر می‌کنم در باشگاهی مثل زنیت درحال رسیدن به بلوغ فوتبالی است. به‌نظرم برای حضور در فوتبال ایتالیا آماده است؛ البته باید مولفه‌هایی همچون تفاوت زبان و تمرینات را نیز درنظر داشت، اما درمجموع رزومه بسیار خوبی دارد.»

در هفته‌های اخیر بازیکنان زیادی به‌عنوان خریدهای احتمالی ناپولی برای خط حمله مطرح شده‌اند که آزمون یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های آنها به‌شمار می‌رود. روزنامه کوریره دلواسپورت روز گذشته در گزارشی از وضعیت این باشگاه برای به‌خدمت گرفتن مهاجمی جدید نوشت: «باتوجه به نامشخص بودن آینده میلیک و مرتنز در ناپل، این تیم همچنان گزینه‌هایی را برای پرکردن جای آنها در خط‌حمله زیرنظر دارد. معروف‌ترین بازیکنی که این تیم درنظر دارد، لوکا یوویچ است که فصل خوبی را در رئال‌مادرید پشت‌سر نگذاشته و حالا هم در کشورش، صربستان مشغول سپری کردن دوران قرنطینه است. سردار آزمون، پادشاه پارسی زنیت نیز دیگر گزینه این تیم است که در کنار مویزه کین، مهاجم جوان اورتون ازجمله بازیکنانی هستند که شایعه پیوستن‌شان به ناپولی به گوش می‌رسد.»

سماک: سردار و بقیه باید برای تیم فداکاری می‌کردند

لیگ روسیه هم به جمع تورنمنت‌هایی پیوست که تاریخ بازگشایی آنها رسما اعلام شد و فدراسیون فوتبال این کشور روز جمعه رسما اعلام کرد مسابقات از روز 21 ژوئن (اول تیر) مجددا پیگیری خواهد شد. زنیت سن‌پترزبورگ که سردار آزمون را در اختیار دارد، پیش از تعلیق مسابقات، صدرنشین بود و حالا هم امید زیادی برای فتح جام قهرمانی دارد. آنها یکی از تیم‌هایی بودند که در این مدت به لژیونرهای خود اجازه ندادند به کشورهای خود برگردند.

سرگئی سماک، سرمربی تیم درباره اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته، می‌گوید: «هنوز الزامات زیادی برای حضور در تمرینات داریم و همه تیم آماده نیستند. تقریبا تمام بازیکنان و کادر فنی آماده شروع تمرینات هستند و فقط مربی دروازه‌با‌ن‌های تیم باید 14 روز در قرنطینه باشد و پس از آن به جمع ما اضافه شود. بسیاری از بازیکنان از وضعیتی که در هفته‌های اخیر داشته‌اند راضی نیستند. ما مشکلات‌شان را درک می‌کنیم، اما چاره‌ای نداشتیم. اگر به آنها اجازه می‌دادیم به کشورهای خود برگردند، در بازگشت باید دو هفته را در قرنطینه سپری می‌کردند. بعضی وقت‌ها باید برای تیم فداکاری کرد و فکر می‌کنم اینکه در خانه خودشان و در شرایط ایزوله باشند، بهتر از این است که دو هفته به اجبار قرنطینه شوند. آنها گاهی اوقات از من سوال می‌کردند که آیا می‌توانیم به کشورمان برگردیم و من پاسخ می‌دادم بله، اما دیگر نمی‌توانید برگردید.»

روس‌ها از 17 مارس (27 اسفند) مسابقات لیگ خود را تعطیل کردند و از آن تاریخ بازیکنان خارجی زنیت ازجمله مالکوم، سردار آزمون، برانیسلاو ایوانوویچ، داگلاس سانتوس، یوردان اوساریو، امانوئل مامن، ویلمار باریوس، سباستین دریوسی و امیلیانو ریگونی در پترزبورگ ماندنی شدند و اجازه خروج از روسیه را پیدا نکردند. براساس قوانینی که این کشور پس از شیوع کرونا وضع کرده، هر فردی که از کشورهای خارجی وارد روسیه شود، باید دو هفته در قرنطینه و تحت‌نظر باشد تا از سلامت او و عدم ابتلایش به کرونا اطمینان حاصل شود.

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها