کد خبر: 40589

کنعانی‌زادگان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مثل فرانسه جام را به صدرنشین بدهید و لیگ را تعطیل کنید!

اگر فوتبال در این روزها خطرناک است چرا پنهانی تمرین می‌کنند؟/ ملی‌پوش بودم اما قراردادم از همه کمتر است

اگر فرانسه که لیگ معتبری دارد بازی‌ها را تعطیل کرده به‌دلیل اختلاف امتیاز تیم صدرنشین با تیم‌های تعقیب‌کننده، جام قهرمانی را به پاری سن ژرمن دادند. اگر خیلی طرفدار تصمیم فدراسیون فوتبال فرانسه هستند بیایند و جام را به پرسپولیس بدهند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، با اعلام ستاد مبارزه با کرونا این انتظار می‌رفت که به‌زودی شاهد بازگشایی اماکن ورزشی و شروع رقابت‌ها در سطح حرفه‌ای باشیم اما ظاهرا ستاد مبارزه با کرونا در ورزش این اعتقاد را ندارد و دیروز اعلام شد که همچنان باید اماکن ورزشی بسته باشند و مجوز تمرین هم به تیم‌ها داده نشد. این اتفاق باعث شده این روزها اهالی فوتبال حسابی به جان هم بیفتند و علیه یکدیگر موضع بگیرند. از یک سو عده‌ای به‌دنبال به تعطیلی کشاندن لیگ هستند و از سوی دیگر برخی تیم‌ها معتقدند باید رقابت‌ها ادامه پیدا کند و عدم اظهارنظر رسمی در این خصوص از سوی مقامات مسئول آتش این اختلاف را برافروخته‌تر می‌کند، هرچند تعداد مخالفان ادامه لیگ به‌مراتب بیشتر است. پرسپولیسی ها جزء تیم‌هایی هستند که معتقدند بازی‌ها باید ادامه پیدا کند و قهرمانی را حق مسلم خودشان می‌دانند. مدافع ملی‌پوش قرمزها هم همین عقیده را دارد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمدحسین کنعانی‌زادگان را در ادامه می‌خوانید:

با اینکه رئیس‌جمهور از بازگشایی اماکن ورزشی خبر داد اما ظاهرا ستاد مبارزه با کرونا در ورزش با این کار مخالفت کرده است.

من اصلا متوجه این مخالفت نمی‌شوم. مگر رئیس‌جمهور مملکت اعلام نکرده که مشکلی برای بازگشایی استادیوم‌ها نیست؟ پس حالا چرا یک عده مانع این کار می‌شوند؟ من خیلی دوست دارم بدانم که تنها مشکل جامعه ما ورزش است؟ یعنی این همه مشاغل مشکلی برای شروع کار ندارند و تنها ورزش خطرناک است؟ این همه پاساژ و مرکز خرید باز شده و به نظر من اگر خطری وجود داشته باشد این مراکز از همه‌جا خطرناک ترند. ورزشگاه‌ها را می‌توانیم با رعایت موارد بهداشتی از وجود مشکل پاکسازی کنیم.

اما ظاهرا تعداد مخالفان تعطیلی لیگ خیلی بیشتر از موافقان آن شده و آنها به تعطیلی لیگ فرانسه و هلند استناد می‌کنند.

چندان از موضوع شیوع ویروس کرونا و شرایط آن خبر ندارم اما می‌دانم که کرونا در اروپا شیوع بیشتری داشته و اگر فرانسه و هلند لیگ‌شان را تعطیل می‌کنند به‌خاطر مشکلات زیاد این ویروس در اروپا است. ضمنا اگر فرانسه که لیگ معتبری دارد بازی‌ها را تعطیل کرده به‌دلیل اختلاف امتیاز تیم صدرنشین با تیم‌های تعقیب‌کننده، جام قهرمانی را به پاری سن ژرمن دادند. اگر خیلی طرفدار تصمیم فدراسیون فوتبال فرانسه هستند بیایند و جام را به پرسپولیس بدهند. البته ما دوست داریم که جام را با دست خودمان کسب کنیم و 9 بازی باقی‌مانده را برگزار کنیم و مطمئن باشید که 4،5 هفته زودتر جام را به هواداران‌مان تقدیم می‌کنیم. ما از ابتدای فصل برای پوکر قهرمانی هم‌قسم شده‌ایم و با وجود مشکلات مالی زیاد برای رسیدن به این مهم دست از تلاش برنداشتیم.

شنیده‌ای که برخی از تیم‌ها به‌صورت مخفیانه تمرینات خود را شروع کرده‌اند؟

بله اتفاقا همین خبر حکم به حقانیت پرسپولیس می‌دهد. آنها خودشان می‌دانند که لیگ برگزار می‌شود و باید به قهرمانی پرسپولیس عادت کنند اما دارند تمام تلاش خود را می‌کنند که لیگ را به تعطیلی بکشانند و تنها هدف‌شان هم قهرمان نشدن پرسپولیس است و موضوع سلامتی برای آنها تنها یک بهانه است؛ چراکه کل کشور به شرایط عادی زندگی برگشته‌اند. دقیقا همان‌هایی که برای تعطیلی لیگ نامه‌نگاری می‌کنند زودتر تمرینات خود را شروع کرده‌اند که در شرایط آماده قرار داشته باشند.

 یک موضوع که درخصوص تو مطرح می‌شود به دریافتی 65درصدی‌ات برمی‌گردد و خیلی‌ها بر این باورند که تو بیش از همه دریافتی داشته‌ای.

با اینکه اصلا دوست ندارم درمورد این سوال صحبت کنم اما برای روشن شدن ذهن هواداران باید پاسخگو باشم. من مثل همه بازیکنان پول گرفته‌ام و هرقدر همه دریافتی داشته‌اند من هم به همان اندازه دریافت کرده‌ام. ضمن اینکه من به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش به پرسپولیس پیوستم و به عشق هواداران خونگرم پرسپولیس هیچ شرطی برای مدیران نگذاشتم و شاید شما ندانید که مبلغ قراردادم به‌مراتب کمتر از بقیه است. اما برای من مهم این بود که هواداران را خوشحال کنم.

قرار بود باشگاه در اردیبهشت مبلغی به حساب بازیکنان واریز کند اما ظاهرا این اتفاق هنوز نیفتاده است.

ما پیش از عید یک دریافتی 3درصدی داشتیم که واقعا مبلغ کمی بود. ما هم مشکلات مالی خاص خودمان را داریم و همه ما خانواده داریم. امیدوارم هرچه زودتر یک دریافتی درست و حسابی داشته باشیم، البته می‌دانیم که مدیران جدید دارند تلاش می‌کنند تا این مشکلات به‌زودی حل شود و مطمئنا ما با شارژ مالی می‌توانیم عملکرد به‌مراتب بهتری از خود به نمایش بگذاریم.

 *  نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها