کد خبر: 40061

مدافـع اسبـق تیـم‌ ملـی که بازیکـن آزادشـده از پیشنهاد‌هایش پس از پایان فصل می‌گوید

بیت‌آشور: از ایران پیشنهاد داشتم اما به‌خاطر کرونا رد کردم

استیون درباره پیشنهادهایش که یکی از آنها نیز از تیم‌های ایرانی بوده، می‌گوید: «پیش از این اتفاقات چند پیشنهاد از تیم‌های ایرانی و چینی داشتم که اوضاع اخیر باعث شد کاملا منتفی شوند و دیگر به آن فکر نمی‌کنم.»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، استیون یا مهرداد بیت‌آشور یکی از اولین دورگه‌هایی بود که توسط کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی ایران دعوت شد. این مدافع راست که در فوتبال آمریکا رشد کرده و به لیگ حرفه‌ای این کشور رسیده بود سرانجام تصمیم گرفت تردیدهایش را کنار گذاشته و دعوت کی‌روش را قبول کند. او برای دیدار با تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 در فهرست ایران قرار گرفت و 15 اکتبر 2013 نخستین بازی ملی‌اش را برابر این حریف آسیایی و به‌عنوان بازیکن تعویضی انجام داد. در دیدار برگشت برابر تایلند نیز نخستین پاس گلش را داد تا ایران جواز حضور در جام ملت‌ها را کسب کند.

بیت‌آشور حتی در فهرست نهایی ایران برای حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل نیز قرار گرفت اما فرصت بازی در این تورنمنت مهم را پیدا نکرد و پس از آن نیز برای جام ملت‌های آسیا دعوت نشد. او یک‌بار دیگر این فرصت را داشت که حضور در جام‌جهانی را تجربه کند و اگرچه در لیست اولیه مربی پرتغالی برای جام‌جهانی قرار داشت اما درنهایت بین نفرات اعزامی قرار نگرفت.

      شانس بازی در آسیا

سایت «mls ساکر» درباره شرایط کنونی این مدافع ایرانی می‌نویسد: «بیت‌آشور در فصل قبل رقابت‌های لیگ آمریکا در ترکیب لس‌آنجلس‌اف‌سی قرار داشت و 24 بار نیز در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت. او حالا به‌عنوان بازیکن آزاد به‌دنبال یافتن تیمی برای ادامه فوتبالش است. برای مدافعی که 9 سال سابقه حضور در MGS را دارد و 247 بار در این مسابقات به میدان رفته و سه‌بار در تیم‌های مختلف جایزه بهترین تیم فصل را دریافت کرده، یافتن باشگاهی جدید برای فصل پیش‌رو قطعا خیلی دشوار نخواهد بود. این ملی‌پوش سابق ایرانی در ابتدای سال جاری میلادی دو پیشنهاد آسیایی داشته که به‌دلیل کرونا حضورش در این کشورها منتفی شده است. استیون درباره پیشنهادهایش که یکی از آنها نیز از تیم‌های ایرانی بوده، می‌گوید: «پیش از این اتفاقات چند پیشنهاد از تیم‌های ایرانی و چینی داشتم که اوضاع اخیر باعث شد کاملا منتفی شوند و دیگر به آن فکر نمی‌کنم.»

شیوع ویروس کووید-19 از چین آغاز شد و در ادامه به ایران هم رسید. درچنین شرایطی بیت‌آشور و خانواده‌اش نمی‌توانستند راهی این کشورها شوند و به‌همین دلیل او در حال حاضر ترجیح می‌دهد به‌دنبال یافتن پنجمین باشگاهش در لیگ آمریکا باشد.

کرونا در حال حاضر در آمریکا قربانیان زیادی گرفته و فعلا اکثر فعالیت‌های ورزشی ازجمله نقل‌وانتقالات بازیکنان تعطیل شده است. درچنین اوضاعی شاید بیت‌آشور مجبور شود مدتی را بدون تیم سپری کند تا بالاخره شرایط بهتر شده و بتواند فوتبالش را دنبال کند.

      لحظه‌شماری برای پایان قرنطینه

این سایت در ادامه می‌نویسد: «این مدافع 33 ساله درباره تجربیاتش در فوتبال و روندی که تا اینجا طی کرده، می‌گوید: «نمی‌خواهم بگویم که همه‌چیز تاکنون وفق مرادم بوده و به تمام خواسته‌هایم رسیده‌ام اما همیشه سعی کرده‌ام مثبت‌اندیش باشم و درباره دوران فوتبالم هم همین‌گونه عمل کرده‌ام. در شرایط کنونی هم دوست دارم بیشتر وقتم را با پسرم و همسرم بگذرانم و کمی بیشتر در کنار آنها باشم. وقتی فصل در شرایط عادی دنبال می‌شود بیشتر وقت بازیکنان به تمرین و مسابقه می‌گذرد و به‌همین دلیل خیلی از چیزها را از دست می‌دهیم. مثل بزرگ شدن فرزندان و بودن در کنار آنها وقتی به شما نیاز دارند. آنها روزبه‌روز بزرگتر شده و نکات جدیدی می‌آموزند و اینکه روزها و هفته‌ها را در کنار آنها سپری کنی، حس فوق‌العاده‌ای است.»

در شرایطی که دنیا تقریبا از حرکت ایستاده و کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را مختل کرده، سوال اصلی از بیت‌آشور این است که چگونه همچنان بدن خود را در فرم خوب نگه می‌دارد و تمریناتش را چگونه پیگیری می‌کند.

وقتی پیش‌فصل آغاز شد بیت‌آشور درکنار تیم‌هایی چون تورنتواف‌سی و لس‌آنجلس‌اف‌سی تمرین می‌کرد تا همچنان آماده بماند اما قرنطینه باعث شد کمتر بتواند از خانه خارج شود. به‌همین دلیل بیشتر روزها در باشگاه بدنسازی شخصی‌اش مشغول تمرین است و حتی تمرینات یوگا را نیز برای نخستین‌بار آغاز کرده است. البته او در کنار اینها به کار با توپ هم می‌پردازد. او می‌گوید: «در حال حاضر بیشتر با پسرم به فوتبال می‌پردازم. او دریبل می‌کند و من لذت می‌برم. البته او تنها 13ماه دارد و فقط می‌تواند چند ضربه به توپ بزند اما همین هم برای من جذاب است. من تقریبا از زمانی که فصل قبل به پایان رسید بیشتر در خانه هستم و اگر قرار است کسی به این دلیل دیوانه شود، قطعا آن شخص منم. کاملا آماده‌ام تا دوباره به زمین بازی برگردم. دلم برای تمرینات، رقابت و هیجان فوتبال تنگ شده و این تنها چیزی است که در حال حاضر دوست دارم انجام دهم.»

این شرایطی است که برای همه ما وجود دارد و بیت‌آشور هم از آن مستثنی نیست. او هم درست مانند همه هواداران فوتبال برای بازگشت فوتبال لحظه‌شماری می‌کند.»

*   نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها