کد خبر: 39828

مصاحبه گاردین با کاپیتان رم

ژکو: اکنون وقت اثبات انسانیت است

ژکو درخصوص احتمال ازسرگیری رقابت‌ها گفت: «اقدام ما وابسته به این تاریخ نیست و به کارهای خیرخواهانه ادامه خواهیم داد، چراکه در این روزها زمان مناسبی برای اثبات انسانیت نصیب همه ما شده است و اگر این روزها به فکر هم نباشیم، انسان نیستیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ادین ژکو، کاپیتان تیم فوتبال باشگاه رم ایتالیا در مصاحبه با بخش ورزشی گاردین انگلیس از اقدام اخیر خود و هم‌تیمی‌هایش در حذف چهارماه حقوق ماهیانه صحبت کرد و گزارشی از زندگی این روزهای خود و هم‌تیمی‌هایش داد. بازیکنان تیم فوتبال رم با صرف‌نظر کردن از چهارماه حقوق ماهیانه، به تیم فوتبال باشگاه خود کمک کردند این تیم از خطر ورشکستگی یا بحران مالی فاصله بگیرد. این رقم بسیار نجومی و درمجموع بسیار حیاتی است و مدیران رم به‌شدت تحت‌تاثیر اقدام بازیکنان تیم فوتبال خود قرار گرفته‌اند اما این همه ماجرا نیست و ژکو از اتفاقات دیگر خیرخواهانه خود و هم‌تیمی‌هایش پرده برداشت.

کاپیتان رم در این خصوص گفت: «اکنون زمان اثبات انسانیت است، ما از چهارماه حقوق دریافتی خود گذشتیم و اطمینان داریم که با این کار به خودمان کمک کرده‌ایم چراکه حیات ما به حیات تیم بستگی دارد و هواداران رم با این وضعیت از بازیکنان خود راضی خواهند بود، اما این کفایت نمی‌کرد و به پیشنهاد کاپیتان بزرگ رم یعنی فرانچسکو توتی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین من و سایر بازیکنان مقرر شد مبلغ قابل‌توجهی از سوی همه ما جمع‌آوری شود که تاکنون در سه نوبت به بخش بهداشتی و کادر پزشکی ایتالیا تحویل داده شده است، امیدوارم هدیه کوچک ما گامی موثر در بهبودی بیماران محسوب شود.»

ژکو درخصوص کارهایی که این روزها ستارگان فوتبال انجام می‌دهند، گفت: «بعضی اتفاق‌ها به چشم نمی‌آید اما مثلا کریستیانو رونالدو با یک فیلم کوتاه تبلیغاتی درمورد استفاده از ماسک یا مواد ضدعفونی‌کننده یا لزوم ماندن در خانه کار بسیار بزرگی می‌کند و این وظیفه همه ماست که این روزها به فکر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب و علمی باشیم.»

کاپیتان رم در ادامه خاطرنشان کرد: «خیلی دوست داریم به سایر کشورها هم کمک کنیم اما بضاعت ما مشخص است و آن‌قدر در خود ایتالیا مشکلات انباشته شده که واقعا نمی‌شود به همه دنیا توجه کرد. این روزها مرزها مهم نیستند و نام کشورها اهمیتی ندارد به هر کسی و هر کجایی که بتوانیم کمک می‌کنیم. من دوست دارم به کشور خودم نیز کمک کنم و در این خصوص با مقامات دولتی مذاکره کرده‌ام تا شاید بتوانم با همبستگی سایر ملی‌پوشان برای کادر درمانی در بوسنی و همسایگان بوسنی کمک مالی جمع‌آوری کنیم.»

ژکو درخصوص احتمال ازسرگیری رقابت‌ها گفت: «اقدام ما وابسته به این تاریخ نیست و به کارهای خیرخواهانه ادامه خواهیم داد، چراکه در این روزها زمان مناسبی برای اثبات انسانیت نصیب همه ما شده است و اگر این روزها به فکر هم نباشیم، انسان نیستیم. ما رفتار خوبی با طبیعت نداشته‌ایم و حالا طبیعت به رفتار ما واکنش نشان داده اما همه می‌دانیم که این روزها تمام خواهد شد و ما دوباره به زندگی بازخواهیم گشت اما تلاش می‌کنیم خاطرات خوبی از این روزها به‌رغم همه سیاهی‌ها در ذهن ثبت کنیم.»

*  مترجم:  بابک سرانی‌آذر

مرتبط ها