کد خبر: 39047

سعید لیلاز:

ایران کمترین خسارت را از کرونا خواهد دید

کارشناس اصلاح‌طلب گفت: کشورمان به دلیل وجود دو ویژگی انزوا و کمبود بهره وری کمترین میزان خسارت را از شیوع بیماری کرونا در مقایسه با دیگر کشورها همچون آمریکا، چین و کشورها اروپایی خواهد دید.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سعید لیلاز، کارشناس اصلاح‌طلب در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی اقتصاد ایران گفت:

 کشورمان به دلیل وجود دو ویژگی انزوا و کمبود بهره وری کمترین میزان خسارت را از شیوع بیماری کرونا در مقایسه با دیگر کشورها همچون آمریکا، چین و کشورها اروپایی خواهد دید.

قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز به تبع شیوع کرونا به شدت کاسته شده که این امر دامان بازار نفت ایران را نیز گرفته است ولی باید بگویم بنده به هیچ وجه غصه آن را نمی خورم چون به خوبی به این مسئله واقفم که کاهش قیمت نفت آنقدری که می تواند کشورهای رقیب ایران همچون روسیه، عربستان و عراق را به ورطه نابودی بکشاند هرگز در چنین مقیاسی دامان ایران را نخواهد گرفت.

 حتی سال ۵۹ و در اوج جنگ تحمیلی نیز صادرات نفت ایران به این میزان کاهش پیدا نکرده بود بنابراین با توجه به زیان گسترده کشورهای عربی باید شاهد یک خاورمیانه نو باشیم به طوری که با زیان ۵۰۰ میلیارد دلاری شیخ نشینان عرب دیگر خاورمیانه برای آمریکا جذاب نخواهد بود چون هدف آمریکا از حضور در خاورمیانه و فشار بر ایران ریشه در نفت داشت./جام جم

مرتبط ها