کد خبر: 37503

رویارویی سپاهان و السد در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

یادآوری خاطره تلخ 2011 یا ناکامی شاگردان ژاوی؟

السد در نخستین تجربه مربیگری ژاوی هرناندز در آسیا برابر النصر عربستان با تساوی 2 – 2 متوقف شد و برای ماندن در کورس مدعیان صعود از این گروه باید در دیدار خانگی امروز از زردپوشان اصفهانی امتیاز بگیرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سپاهان ایران امشب در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در مصافی حساس برابر السد قطر به میدان می‌رود. شاگردان امیر قلعه‌نویی بر خلاف حریف قدرتمند خود شروعی عالی در این تورنمنت داشتند و در نخستین دیدار خود با چهار گل العین امارات را درهم کوبیدند. سپاهانی‌ها با این برد صدرنشین گروه خود هستند و در حالی که قرار است در دو دیدار دور برگشت میزبان حریفان خود باشند، شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارند و امیدوارند که با شکست السد خیال‌شان را همین حالا راحت کنند.

السد در نخستین تجربه مربیگری ژاوی هرناندز در آسیا برابر النصر عربستان با تساوی 2 – 2 متوقف شد و برای ماندن در کورس مدعیان صعود از این گروه باید در دیدار خانگی امروز از زردپوشان اصفهانی امتیاز بگیرد.

بخش عربی روزنامه آاس اسپانیا در گزارشی از این دیدار می‌نویسد: «هواداران قطری سه‌شنبه شب شاهد جدال السد با سپاهان، حریف ایرانی این تیم خواهند بود. دیداری بین دو تیم مطرح قاره آسیا که جدال‌هایی به یادماندنی در تاریخ لیگ قهرمانان داشته‌اند.

السد در ورزشگاه جاسم‌بن حمد و در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان پذیرای سپاهان است. السد در سال‌های 1989 و 2011 دو بار قهرمانی در آسیا را تجربه کرده و حالا با هدایت ژاوی، سرمربی سرشناس خود به دنبال نخستین برد در گروه خود است تا بتواند به رویای خود برای فتح لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری امیدوار باشد.

جدال امروز پنجمین رویارویی دو تیم در تاریخ رقابت‌های باشگاهی آسیاست. نخستین دیدار دو تیم در سال 2011 و در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات بود. السد بازی رفت را با یک گل باخت اما به دلیل استفاده حریف ایرانی از بازیکن غیرمجاز، نتیجه این دیدار 3 بر صفر به سود تیم قطری اعلام شد. در مسابقه برگشت سپاهان 2 بر یک برد، اما السد در مجموع صعود کرد و در همان سال فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد. دو دیدار بعدی دو تیم در مرحله گروهی همین رقابت‌ها در سال 2014 بود که در دوحه السد 3 بر یک سپاهان را که در آن زمان بسیار قدرتمند بود، برد اما در مسابقه برگشت در اصفهان این سپاهانی‌ها بودند که با چهار گل به برتری رسیدند. البته درنهایت السد به همراه الهلال از گروه خود صعود کردند.

سایت العرب قطر نیز در گزارشی از تمرینات آماده‌سازی السد برای دیدار امشب نوشته است: «ژاوی هرناندز در زمین تمرینی اصلی باشگاه مشغول آماده‌سازی تیمش برای دیدار با سپاهان است که عصر سه‌شنبه برگزار می‌شود. کادر فنی السد در آخرین تمرینات بیشتر روی برنامه‌های تهاجمی و تاکتیک‌های تیم برای حمله به دروازه حریف کار کردند. مهم‌ترین دغدغه سرمربی اسپانیایی برای این دیدار پر کردن جای خالی علی اسد و سالم الهجری است که مصدوم هستند و به این مسابقه نمی‌رسند. عبدالعزیز الانصاری هم از ناحیه مچ‌پا آسیب دیده و حداقل تا یک هفته دیگر غایب خواهد بود. از سوی دیگر عبدالکریم حسن نیز به دلیل محرومیتی که از فصل گذشته داشته نمی‌تواند در این دیدار السد را همراهی کند. ژاوی پیش از آغاز تمرین در صحبت‌هایی که با بازیکنانش داشت از اهمیت این دیدار صحبت کرد و هدف تیمش از این دیدار را پیروزی و 4 امتیازی شدن در جدول این گروه عنوان کرد.»

* نویسنده:  سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها