کد خبر: 37501

شکست تیم مجیدی در شب پراشتباه داور و دانشگر

داور زیر استقلال را خالی کرد

استقلال در حالی بازی مقابل الاهلی را 2 بر یک باخت که بازی انتقادآمیز این تیم به‌خصوص در خط دفاعی عاملی شده بود تا شاگردان مجیدی هرگز نتوانند به آنچه هدف‌گذاری کرده برسند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، استقلال ایران بعد از کسب تساوی برابر الشرطه عراق در هفته اول در حالی در کویت مقابل الاهلی عربستان قرار گرفت که قبل ازذ شروع بازی علی کریمی، فرشید باقری و هرویه میلیچ را به علت مصدومیت از دست داد تا فرهاد مجیدی با دست بسته برابر این تیم قرار بگیرد. الاهلی هم کریستین گروس، سرمربی سوئیسی خود را به‌طور رسمی از کار برکنار کرد تا با مربی موقت برابر نماینده ایران قرار بگیرد. از سوی دیگر در کنار بازیکنان مصدوم این تیم که شیخ دیاباته سرشناس‌ترین آنها بود، مهدی قائدی نیز بعد از تلاش فراوان کادر پزشکی استقلال، سرانجام به این بازی نرسید.استقلال با ترکیب حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی، روزبه چشمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری(کاپیتان)، میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری و علی دشتی این دیدار را در حالی مقابل حریف عربستانی در کشور ثالث آغاز کرد که روی نیمکت این تیم به واقع هیچ‌بازیکن کارساز و بزرگی وجود نداشت که در مواقع لزوم به زمین آمده و کار را در بیاورد، تا جایی که زکریا مرادی، بازیکن جوان استقلال که از تیم امیدها به ترکیب این تیم رسیده، در دقیقه 59 به جای طاهرخانی، دیگر بازیکن جوان استقلال به زمین مسابقه رفت تا عصای دست مجیدی و پیام‌آور شادی برای هواداران شود.

 شرح گل‌ها

الاهلی عربستان یک - استقلال ایران صفر(دقیقه 16- سلمان الموشر)؛ خط هافبک الاهلی از میانه زمین توپی را در عمق دفاع استقلال انداخت و ابو شراره به محوطه جریمه رسید که با خطای سیدحسین حسینی پنالتی برای میزبان به دست آمد. در ادامه الموشر با ضربه‌ای ساده توپ را به گل اول بازی برای الاهلی تبدیل کرد

.الاهلی عربستان یک - استقلال ایران یک(دقیقه 22- ارسلان مطهری)؛ با اشتباه حسین عبدالغنی در خط دفاع الاهلی، ارسلان مطهری توپ‌ربایی خوبی انجام داد و با نفوذ به محوطه جریمه و شوت روی زمین و دقیق نتیجه را به تساوی کشاند.

الاهلی عربستانی 2 - استقلال ایران یک(دقیقه 29- سلمان الموشر)؛ عبدالرحمن غریب از سمت راست روی اشتباه مهلک دانشگر نفوذ خوبی به محوطه جریمه انجام داد و با ارسال پاس در عمق برای الموشر باعث شد تا این بازیکن با ضربه بغل‌پایی ساده در مقابل استقلال دبل کند.

همچنین در دقیقه 40 نیز آرش رضاوند در محوطه جریمه توسط مدافع الاهلی سرنگون شد و یک ضربه پنالتی برای استقلال به دست آمد. وریا غفوری پشت این توپ ایستاد، اما ضربه محکم او را یاسر المسیلم دفع کرد تا بازی به تساوی نرسد.

 حضور اسکوچیچ و سکونشینی ستاره‌ها

علی کریمی، مهدی قائدی و سیاوش یزدانی از روی سکوها این دیدار را تماشا کردند. همچنین حدود 300 هوادار استقلالی این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در محل برگزاری مصاف تیم‌های استقلال و الاهلی این دیدار را از نزدیک زیرنظر گرفت. اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال نیز در استادیوم حضور داشت و بازی را از نزدیک تماشا کرد.

 گل زیبایی که سوخت

در دقیقه 88 و در حالی که استقلال برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد ارسلان مطهری از فاصله‌ای دور دروازه حریف را باز کرد، اما داور این گل را نپذیرفت چراکه اعتقاد داشت دانشگر در آفساید و در مسیر توپ قرار داشته است! اعتراض دسته‌جمعی آبی‌ها به این تصمیم نیز بی‌تاثیر بود.

 استقلال زمینگیر شد

استقلال در حالی این بازی را 2 بر یک باخت که بازی انتقادآمیز این تیم به‌خصوص در خط دفاعی عاملی شده بود تا شاگردان مجیدی هرگز نتوانند به آنچه هدف‌گذاری کرده برسند. غیبت لشکری از ستارگان استقلال، غیبت دقیقه نودی 3 ستاره دیگر این تیم، مدافعان متزلزل و پراشتباه خصوصا دانشگر به همراه قضاوت انتقادآمیز داور کره‌ای همه عواملی بود که استقلال را در کویت زمین‌گیر کرد و درنهایت باعث شد تا استقلال در پایان هفته دوم با یک امتیاز به همراه الشرطه قعرنشین گروه اول رقابت‌ها شود.

 مظفری: گل استقلال سالم بود، پنالتی‌ها اشتباه!

درخصوص صحنه گل دوم استقلال که توسط داور مردود اعلام شد با نوید مظفری، کارشناس داوری کشورمان تماس گرفتیم. او به «فرهیختگان» گفت: «تصمیم داور در مردود اعلام کردن گل دقیقه 88 ارسلان مطهری کاملا اشتباه بود و دانشگر اصلا در مسیر دید دروازه‌بان قرار نداشت. ضمن اینکه جا خالی دادن دانشگر اصلا ربطی به مردود بودن گل ندارد چراکه این بازیکن حتی می‌توانست پاهای خود را باز کند تا توپ از میان پاهایش به گل تبدیل شود.»

او ادامه داد: «داور اصلا در حد این بازی نبود و پیش از این تصمیم یعنی نادرست مردود اعلام کردن گل مطهری، سه اشتباه کلیدی دیگر هم داشت. او در دقیقه سه یک پنالتی به‌نفع استقلال نگرفت و هر دو پنالتی اعلام شده هم اشتباه بود.»

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

مرتبط ها