کد خبر: 37157

علی پروین در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پرسپولیس با همین روند 2 هفته زودتر قهرمان می‌شود

غیبت دیاباته و شجاع دربی را قابل پیش‌بینی نمی‌کند

پرسپولیس تیم خوبی دارد و تا اینجا هم خوب عمل کرده. این تیم می‌تواند 2 هفته زودتر از پایان لیگ جشن قهرمانی خود را برگزار کند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دربی 92 بهانه خوبی است تا همه خبرنگاران به دنبال پیدا کردن کانالی برای شنیدن صحبت‌های اسطوره شماره 7 سرخ‌های پایتخت باشند. سلطان قرمزها همیشه درمورد دربی حرف‌های جالبی می‌زند و حالا هم عقیده دارد که پرسپولیس هم برنده دربی خواهد بود و هم قهرمان لیگ. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با علی پروین را در ادامه می‌خوانید.

شرایط این بازی را چطور می‌بینید؟

هر دو تیم از نفرات خوبی بهره می‌برند و اگر حساسیت بازی را برای خودشان زیاد نکنند قطعا یک بازی خوب را از هر دو تیم خواهیم دید.

پرسپولیس خلیل‌زاده را ندارد و استقلال دیاباته را. غیبت آنها روی این دیدار اثر می‌گذارد؟

غیبت این دو بازیکن نمی‌تواند دربی را قابل پیش‌بینی کند. اصلا این بازی با معیارهای فوتبال قابل سنجش نیست. غیبت یک بازیکن می‌تواند اصلا به چشم نیاید و نفرات جایگزین آنها آنقدر‌انگیزه داشته باشند که غیبت این نفرات را از یاد طرفداران دو تیم ببرند. حتی اگر این دو بازیکن هم می‌توانستند برای تیم‌شان بازی کنند باز هم دربی قابل پیش‌بینی نبود.

یحیی گل‌محمدی را برای هدایت پرسپولیس در این بازی حساس چطور ارزیابی می‌کنید؟

یحیی مربی خوبی است. البته تیمی هم که در اختیار دارد همان تیم کالدرون است که عملکرد خوبی داشته. یحیی خودش یک ایرانی است و بازیکن همین پرسپولیس بوده و بازیکنان تیمش را خیلی خوب می‌شناسد و می‌تواند از توانمندی آنها درست استفاده کند. کالدرون تا وقتی حضور داشت برای پرسپولیس زحمت کشید و خوب عمل کرد. یحیی هم تا اینجای کار توانسته با این تیم روند خوب قبلی را ادامه بدهد.

برای این بازی توصیه‌ای ندارید؟

باید همان حرف‌های قبلی را تکرار کرد. امیدوارم بازی خوبی از هر دو تیم شاهد باشیم و هواداران دو تیم هم فقط تیم محبوب خود را تشویق کنند و به یکدیگر یا اعضای دو تیم کاری نداشته باشند. اگر دو تیم برای انجام یک بازی خوب تلاش کنند، قطعا روز خوبی را برای فوتبال ایران و تماشاگران خود رقم می‌زنند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و مردم از این بازی راضی باشند.

این تیم  با تیم زمان خودتان قابل مقایسه هست؟

معلوم است که نه! ما آن زمان وقتی وارد زمین می‌شدیم و داور سوت بازی را به صدا درمی‌آورد، 2 گل از حریف‌مان جلو بودیم. اما الان شرایط فرق می‌کند.

فکر می‌کنید پرسپولیس امسال قهرمانی‌هایش را باز تکرار می‌کند؟

پرسپولیس تیم خوبی دارد و تا اینجا هم خوب عمل کرده. این تیم می‌تواند 2 هفته زودتر از پایان لیگ جشن قهرمانی خود را برگزار کند. شرایط پرسپولیس تا اینجا خوب بوده و به امید خدا از اینجا به بعد هم خوب خواهد بود.

نتیجه بازی را پیش‌بینی می‌کنید؟

گفتم که قابل پیش‌بینی نیست. اما امیدوارم پرسپولیس در این بازی به پیروزی برسد و هواداران تیم باز هم خوشحال شونــــــد. به نظرم شانس تیم یحیی بیشتر است.

مرتبط ها