کد خبر: 36946

پرسپولیس و استقلال با غلبه‌بر نفتی‌های خوزستان به استقبال بازی بزرگ رفتند

دربی بدون شجاع و شاید شیخ!

آن‌طور‌که نتایج بازی‌های این هفته نشان می‌داد باید در بازی‌های آینده منتظر باشیم که شکل و شمایل جدول در بخش پایینی آن دستخوش تغییر و تحول شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هفته هجدهم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری سه بازی پرونده‌اش بسته شد تا حساسیت در این رقابت‌ها به اوج خود برسد. آن‌طور‌که نتایج بازی‌های این هفته نشان می‌داد باید در بازی‌های آینده منتظر باشیم که شکل و شمایل جدول در بخش پایینی آن دستخوش تغییر و تحول شود.

صنعت‌نفت‌آبادان صفر-‌پرسپولیس یک دربی شجاع ندارد

پرسپولیسی‌ها بر خلاف آنچه انتظارش را می‌کشیدیم بدون توجه به اینکه هفته قبلِ دربی را پشت سر می‌گذارند، با ترکیب کامل و بدون تغییر نسبت به نبرد برابر تراکتور پای به رقابت با نفت‌آبادان گذاشتند.

باز هم سنگ‌پرانی

با حضور پرسپولیسی‌ها در زمین برای گرم‌کردن باز هم شاهد اتفاقات تلخ از سوی سکوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه بودیم. با اینکه کمتر از یک هفته از اتفاقات تلخ ورزشگاه آزادی نگذشته، این‌بار در آبادان از سوی هواداران صنعت‌نفت به شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان سنگ‌هایی پرتاب شد.

دو صحنه مشکوک در محوطه پرسپولیس

دقیقه 19 بازی، تکل داخل محوطه جریمه خلیل‌زاده باعث سرنگونی آل‌کثیر شد. هرچند این صحنه مشکوک به پنالتی بود اما کاظمی، قاضی میدان اعتقادی به پنالتی نداشت. در دقیقه 87 هم یک صحنه مشکوک به هند در محوطه پرسپولیس رخ داد که البته باز هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

تیرک‌زنی مهاجمان پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها در دقیقه 20 بازی می‌توانستند دروازه تیم میزبان را باز کنند که در اتفاقی عجیب توپ اول را علی علیپور با ضربه سر به تیرک دروازه زد و در ریباند این اوساگونا بود که ضربه سرش را به تیر دروازه صنعت‌نفت کوبید تا سرخ‌ها در تیرک‌زدن دبل کنند!

گل اول بازی و اعتراض آبادانی‌ها

در دقیقه 32 یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه صنعت‌نفت، نصیب پرسپولیسی‌ها شد که احمد نوراللهی با یک ضربه دقیق و تماشایی موفق شد دروازه تیم میزبان را باز کند. او این گل را در روز تولدش به ثمر رساند. البته آبادانی‌ها به این گل اعتراض داشتند و بر این باور بودند که خطایی روی بازیکن پرسپولیس صورت نگرفته و داور نباید اعلام ضربه کاشته می‌کرد. برخی کارشناسان داوری از جمله نوید مظفری هم این تصمیم داور را اشتباه قلمداد کردند.

شجاع از دربی محروم شد

خطای دقیقه 38 شجاع خلیل‌زاده روی مهاجم صنعت‌نفت باعث شد داور بازی با کارت زرد به سمت او بیاید و این بازیکن که خیلی‌ها محرومیت او را از دربی متصور می‌شدند، رسما دیدار بزرگ برابر استقلال را از دست بدهد. او بعد از قرار گرفتن مقابل کارت زرد داور، از شدت ناراحتی توان بلند‌شدن از روی زمین را نداشت.

علیپور و باز هم رژه روی اعصاب

علی علیپور در این بازی بارها و بارها در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان صنعت نفت قرار گرفت و تمام این موقعیت‌ها را با بی‌دقتی تمام از دست داد تا خون نیمکت پرسپولیس و هواداران پرسپولیس به جوش بیاید. او حتی در یک صحنه در شرایطی که دو بازیکن را کنار دست خود داشت با پاسی اشتباه توپ را به دروازه‌بان تیم میزبان سپرد تا خیلی‌ها دعا کنند که استوکس زودتر به مرز آمادگی برسد!

استقلال 2- نفت‌مسجد‌سلیمان یک دربی شیخ هم ندارد؟

استقلالی‌ها بعد از اینکه جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند، برای بازگشت به جمع مدعیان لیگ برتر و آمادگی برای حضور در دربی مقابل تیمی قرار گرفتند که خیلی سخت می‌بازد. گل اول را هم دریافت کردند اما بعد از اینکه برخی نفرات اصلی به زمین رفتند ورق برگشت و آبی‌ها پیروز شدند.

ترکیبی متفاوت و مصدومیت دیاباته

استقلالی‌ها در این بازی ترکیب خود را زیر و رو شده دیدند. نیمکت‌نشینی قائدی و غفوری نشان داد که فرهاد برای دربی روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده است و ترجیح داد به آنها استراحت بدهد. بازی تا دقیقه 16 بدون هیچ اتفاق خاصی در جریان بود که شیخ دیاباته به‌دلیل احساس درد از ناحیه پا، از کادرفنی تیمش خواست که او را از بازی بیرون بکشد. مهدی قائدی جایگزین این بازیکن در ترکیب استقلال شد. نگرانی استقلالی‌ها این است که دیاباته نتواند خودش را به دربی برساند.

گلزنی نفتی‌ها و اخراج یک نفتی

خطای روزبه چشمی در نزدیکی نقطه کرنر در دقیقه 20‌، تیم میهمان را صاحب یک ضربه کاشته کرد که ضربه اول به تیرک دروازه آبی‌ها برخورد کرد و توپ برگشتی را آرمان قاسمی به گل اول بازی تبدیل کرد. بعد از این گل یکی از نیمکت‌نشینان نفت‌مسجد‌سلیمان به‌دلیل شادی غیر‌متعارف از کنار زمین اخراج شد.

سمفونی شادی در آزادی

در دقیقه 35 نوبت آبی‌ها بود که پاسخی به گل تیم میهمان بدهند. ارسال بی‌نقص زکی‌پور را مطهری به گل تبدیل کرد تا بعد از گل برای حاضران در ورزشگاه سمفونی شادی بنوازد و آبی‌ها را از یک شکست خانگی آن‌هم قبل دربی نجات دهد.

تعویض‌های عجیب مجیدی بین دو‌نیمه

مجیدی که مشخص نشد به چه دلیل چند بازیکن تیمش را نیمکت‌نشین کرده بود در شروع نیمه‌دوم دو تعویض باقی‌مانده خود را همزمان انجام داد تا کسی متوجه نشود دلیل نیمکت‌نشینی و خرج‌کردن هر سه تعویض تا دقیقه 46 چیست! او در شروع نیمه‌دوم وریا غفوری و ریگی را جایگزین زکی‌پور و دشتی کرد.

گل دوم استقلال را قائدی زد

مسعود ریگی که تازه به زمین بازی آمده بود در دقیقه 51 روی یک پاس عرضی، قائدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او با یک بغل پای نرم دروازه نفت را برای بار دوم باز کند.

شهرخودرو 3- ماشین‌سازی یک راه یحیی ادامه دارد...

تیم شهر‌خودرو در یک بازی خانگی موفق شد ماشین‌سازی را که در این فصل خیلی سخت می‌بازد، با نتیجه‌ای پرگل شکست دهد. شهرخودرویی‌ها در دقایق 42، 56 و 85 توسط سعید صادقی (پنالتی)، فرامرزی و سیف‌اللهی به گل رسیدند و تک‌گل ماشین‌سازی را بابک مرادی در دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. به این ترتیب شهر خودرو که پیش‌بینی می‌شد با رفتن یحیی گل‌محمدی وارد بحران شود بعد از صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در لیگ‌برتر نیز همچنان جزو مدعیان قهرمانی باقی ماند.

   مجیدی: شیخ مشکلی ندارد، پزشک استقلال: الان نمی‌توان اظهارنظر کرد!

یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازی دیشب استقلال و نفت مسجدسلیمان مصدومیت شیخ دیاباته ستاره آفریقایی آبی‌ها و احتمال غیبتش در بازی مهم مقابل پرسپولیس بود. در حالی که پیش‌بینی می‌شد تکلیف این بازیکن بعد از گرفتن عکس MRI مشخص شود، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از پایان دیدار دیشب اعلام کرد دیاباته مشکلی برای همراهی این تیم در دربی ندارد.  کاوه ستوده، پزشک استقلال اما موضع متفاوتی داشت. وی بعد از بازی در جمع خبرنگاران درباره مصدومیت شیخ دیاباته اظهار داشت: «در حال حاضر چیزی نمی‌توانیم بگوییم. باید اقدامات درباره مصدومیت او را انجام دهیم. الان نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. مصدومیت دیاباته در ناحیه عضله چهارسر ران است. کارهای درمانی او را انجام دادیم و باید منتظر بمانیم تا جواب MRI بیاید و بعد از آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

مرتبط ها