کد خبر: 35217

قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

زیدان و پپ به هم رسیدند

پیش از قرعه‌کشی نیز مشخص بود که رئال با توجه به قرار گرفتن در رتبه دوم گروه خود، کار دشواری در این مرحله خواهد داشت و به جز لایپزیگ، بقیه تیم‌ها رقبای قدرتمندی بودند. درنهایت مشخص شد که شاگردان زیدان باید با منچسترسیتی پیکار کنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مراسم قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا عصر دیروز برگزار شد و 16 تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. بی‌شک جذاب‌ترین و حساس‌ترین دیدار این مرحله رویارویی منچسترسیتی با رئال مادرید خواهد بود که نخستین تقابل گواردیولا و زیدان روی نیمکت دو تیم است. در دیگر دیدارهای مهم این دور، اتلتیکو مادرید به مصاف لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی می‌رود، چلسی رودرروی بایرن مونیخ قرار می‌گیرد و بارسلونا با ناپولی دیدار می‌کند. پاری‌سن‌ژرمن نیز با توماس توخل با دورتموند روبه‌رو می‌شود.

بازگشت پپ به برنابئو

پیش از قرعه‌کشی نیز مشخص بود که رئال با توجه به قرار گرفتن در رتبه دوم گروه خود، کار دشواری در این مرحله خواهد داشت و به جز لایپزیگ، بقیه تیم‌ها رقبای قدرتمندی بودند. درنهایت مشخص شد که شاگردان زیدان باید با منچسترسیتی پیکار کنند. البته نکته مثبت برای رئالی‌ها این است که سیتی بدترین فصل خود با هدایت پپ گواردیولا را سپری می‌کند اما شاید در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل اوضاع برای تیم انگلیسی تغییر کند و در حالی که حدود دو ماه تا برگزاری این دیدارها باقی‌مانده، هر اتفاقی ممکن است در این فاصله رخ دهد.با تمام این اوصاف این دیدار برای هیچ‌کدام از دو تیم آسان نخواهد بود. چه رئالی که یکشنبه شب به زحمت برابر والنسیا به تساوی رسید و چه برای سیتی که این هفته آرسنال بحران‌زده را با سه گل شکست داده اما هنوز فاصله زیادی با لیورپول صدرنشین دارد.

گواردیولا مدت‌هاست در لیگ قهرمانان توفیقی نداشته و در حالی که گفته می‌شود احتمالا آخرین فصل حضورش در این باشگاه را سپری می‌کند اصلا دوست ندارد با ناکامی از جمع سیتیزن‌ها جدا شود. بگیریستین، مدیر فوتبال سیتی پس از قرعه‌کشی و در واکنش به رویارویی با رئال گفت: «مسلما قرعه سختی داریم. رئال مادرید 13 بار فاتح این مسابقات شده و بهترین تیم هستند. ما هم می‌خواهیم بهترین باشیم و به همین دلیل باید آنها را شکست دهیم. حضور در برنابئو و بازی کردن مقابل رئال مادرید همیشه لذت بخش است. ما شناخت خوبی از آنها داریم و آنها هم متقابلا تیم و سرمربی ما را به خوبی می‌شناسند. در همه رقابت‌ها هنوز شانس موفقیت داریم و حتی از لیگ هم ناامید نیستیم.»

 خاطرات خوب در متروپولیتانو

لیورپول و اتلتیکو دیگر جدال اسپانیایی- انگلیسی این مرحله را برگزار می‌کنند و شاگردان سیمئونه نیز کار بسیار دشواری برابر قهرمان فصل گذشته دارند. کلوپ و شاگردانش فصل پیش در «وندا متروپولیتانو» جشن قهرمانی خود را پس از برتری برابر تاتنهام برپا کردند و حالا باید در مرحله یک‌هشتم نهایی دوباره راهی این ورزشگاه شوند تا دیداری دشوار را مقابل روخی‌بلانکو برگزار کنند. فوتبال دفاعی سیمئونه این فصل هم برای اتلتیکو دردسرساز شده و شاگردان او تاکنون 8 تساوی در لیگ به دست آورده‌اند. با این حال او می‌تواند با استفاده از همین تاکتیک در دیدارهای حذفی نتیجه بگیرد، اما به شرطی که تا آن زمان شرایط تیمش بهتر شده و از افت کنونی خارج شوند. قرمزها هم اگر چه در لیگ بی‌رقیب هستند اما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان یک باخت و یک تساوی کسب کردند که زنگ خطری برای کلوپ است.بارسلونا، دیگر مدعی قهرمانی این فصل با ناپولی بحران‌زده روبه‌رو می‌شود و اگر جنارو گتوسو، سرمربی جدید این تیم ایتالیایی نتواند تا آن زمان تیمش را از وضعیت فعلی خارج کند، می‌توان گفت آبی‌اناری‌ها با قرعه‌ای نسبتا خوب روبه‌رو شده‌اند. البته گتوسو درباره این دیدار گفت: «حریفی بزرگ و مصافی سخت را در پیش داریم. ما بدون ترس مقابل آنها به میدان خواهیم رفت.»

توماس توخل، سرمربی آلمانی پاری‌سن‌ژرمن نیز حریفی جالب در این مرحله پیش رو دارد و باید با دورتموند، تیم سابقش روبه‌رو شود. توخل در دیدار رفت به سیگنال ایدوناپارک بر می‌گردد و این مصاف هم یکی از دیدارهای جذاب و جالب این مرحله خواهد بود.بایرن مونیخ و چلسی برای نخستین بار پس از فینال سال 2012 این مسابقات با هم دیدار می‌کنند. فرانک لمپارد که در آن سال در ترکیب چلسی حضور داشت، حالا هدایت این تیم را برعهده دارد و با توجه به اینکه دیدار برگشت در مونیخ برگزار می‌شود، می‌داند که کار دشواری برابر حریف آلمانی پیش رو دارد.تاتنهام و یوونتوس هم دو تیم خوش‌شانس این مرحله هستند که به ترتیب با لایپزیگ و لیون روبه‌رو می‌شوند. والنسیا هم با قرعه‌ای مناسب مواجه شده و حریفش آتالانتای ایتالیا خواهد بود.

* نویسنده: سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

مرتبط ها